چگونه در استرالیا کار پیدا کنیم

در امر مهاجرت به استرالیا هر ساله،کاندید های بین المللی و دانش آموزانی که قصد و یا پیدا کردن شغل دارند، با موسسه  SEEK ارتباط برقرار می کنند .این موسسه مکانی عالی جهت فراهم کردن مکانی برای زندگی و کار برای کسانی که قصد مهاجرت به دارند استرالیا می باشد.

ما لیستی از نکات کلیدی که می توانند در طی دستیابی به هدفتان، چه در محیط خارج و چه در زمینه ی موفقیت کاری  در امر مهاجرت به استرالیا به شما کمک کنند، تهیه کرده ایم:

  • در حوزه بازار کار استرالیا (خصوصا شغل مورد نظر خود) تحقیق کنید:

بعضی وظایف و مهارت ها تقاضای بالایی در کشور استرالیا دارند و بعضی نیز کمتر تقاضا دارند. در امر مهاجرت به استرالیا هر چه بیشتر تحقیق کنید، احتمال بیشتری برای درک موقعیت خود در بازار کار خواهید داشت. به گفته ی ابیگل کارادیس، مدیر بخش استعداد یابی سایت (Micheal Page)  اگر شما با پیگیری زیاد به دنبال فراگیری مهارت هایی در زمینه تجارت دیجیتال و الکترونیک باشید کارتان ساده تر خواهد شد؛ یا اگر مایل باشید در مکانی دوردست مشغول به کار شوید، با رقابت کمتری مواجه خواهید شد.

  • ویزای استرالیا خود را مدیریت کنید:

انتظار دیدن عبارت(حق کاری) را در بخش تبلیغات شغلی روزنامه های استرالیا داشته باشید. به گفته آقای کارادیس، اگر کارفرمایان موفق به پیدا کردن کاندیدای مطلوب در منطقه بومی خود نشوند،کاندید های سطح بالا را ضمانت خواهند کرد. البته این مسئله یک استثنا است و نه قانون. تنها کاندید های با تجربه در صنایعی که با مشکل کمبود استعداد مواجه هستند، شانس ترانسفر بدون هزینه را خواهند داشت. (در این حالت کمپانی هزینه ها را پرداخت می کند(. طبق گفته های وی، ویزا های استرالیا مختص تعطیلات نیز یکی از روش های موثر برای کاریابی است. امکانش وجود دارد که این دسته از کاندید ها بتوانند کارفرمای خود را راضی کنند تا آن ها را حمایت مالی کنند و ویزای کار استرالیا کامل برایشان بگیرند.

  • به زبان عامیانه سخن بگویید و فرهنگ کشور مقصد را بیاموزید:

هنگامی که لیزی مونرو از آمریکا به استرالیا مهاجرت کرد تا برای کمپانی Adecco  کار کند، مجبور بود تا اصول اولیه زبان عامه استرالیا ،از جمله کاربرد عباراتی نظیر (I’m keen to) را بیاموزد. هنگامی که به یکی از رابطین استرالیایی خود عبارت Off to the races)) را گفت (که در واقع منظورش این بود که باید کارهای بسیاری را به سرعت انجام دهد)،آن شخص تصور کرد که خانم مانرو قصد دارد تا برای تماشای مسابقه اسب دوانی، عصر را مرخصی بگیرد!

  • رزومه و کاور لتر خود را بهینه سازی کنید:

به گفته اندرو موریس و رابرت هاف، شما می توانید تجارب خود را با منافع شرکت مورد نظر تطبیق دهید. تصور نکنید که کارفرمایان محلی لزوما از همگی کارفرمایان خارجی اطلاع دارند. پاراگرافی در رزومه خود در ارتباط با شرکت و اهداف آن قید کنید.

مسائل کلیدی را در کاور لتر خود ذکر کنید. در ضمن ایده خوبی است که مراحل بعدی را پیشنهاد دهید.کارفرمای شما ممکن است هر روز با کاندید های بین المللی برخورد نداشته باشد. اما همیشه به خاطر داشته باشید، هنگامیک ه در حال نگارش رزومه و کاور لتر خود برای شغلی بین المللی هستید، کارفرمای این مشاغل به دنبال بهترین گزینه برای استخدام اند. پس ضروری است که در حوزه شرایط کاری خود تمرکز کنید، تا صرفا بر سر جایی که بخواهید در آن اقامت کنید.

  • تکنولوژی عصر خود را بشناسید:

به تازگی انجام مصاحبه ها از طریق موبایل،اسکایپ یا دیگر پلتفرم های دیجیتالی رایج شده است، اما شما از کارفرمایان و استخدام کنندگان انتظار نداشته باشید که لزوما از تکنولوژی مورد نظر شما برای مصاحبه استفاده کنند. مطمئن شوید که حتما اکانتی در پلتفرم های رایج نظیر اسکایپ و گوگل هنگ آوت داشته باشید. (طبق گفته های مونرو روث)

  • آمادگی داشته باشید که یک پله به عقب بازگردید:

به گفته کارادیس، نخستین شغل شما در استرالیا لزوما حرفه ای/تخصصی نخواهد بود. این را بپذیرید که ممکن است نیاز پیدا کنید تا یک پله به عقب برگردید تا راهی مطمئن برای کسب تجربه لازم جهت پیداکردن حرفه ای تخصصی پیدا کنید. شاید حتی نیاز پیدا کنید که کاری داوطلبی انجام دهید تا تجربه ای کلی از محیط و رابطین مورد نیاز کارفرمایان، بدست آورید.

  • طریقه نام نویسی صحیح برای کار را بیاموزید:

فرصت را هدر ندهید و جهت درخواست کار از طریق موسسه SEEK اقدام کنید.کار سختی نیست! موسسه SEEK بزرگترین مرجع استخدامی استرالیا است و چنانچه قصدتان جدی است، حتما یک پروفایل SEEK ایجاد کنید. با داشتن این پروفایل می توانید سریع تر درخواست کار بدهید، زیرا که قبلا فرم ها را پر کرده اید. در ضمن بدانید که تنها کارفرمایان مطمئن به جزئیات رزومه شما دسترسی دارند و بدین جهت alert  هایی برایتان تدوین می کنند تا شما هیچکدام از فرصت های استخدامی را از دست ندهید.