انواع بیمه در استرالیا

یکی از شاخص‌های رفاه اجتماعی در هر کشوری وضعیت بیمه‌های پزشکی و درمانی آن کشور است.  بیمه در استرالیا می‌تواند یکی از شاخص‌ها برای مهاجرت به این کشور باشد.

بیمه در استرالیا جنبه‌های گوناگونی دارد.علاوه بر بیمه‌های خصوصی یک بیمه دولتی به نام  بیمه پزشکی(medicare)  هم برای خدمات عمومی پزشکی وجود دارد.

این بیمه شامل حال تمام کسانی می‌شود که شهروند استرالیا محسوب می‌شوند. چه آنهایی که استرالیایی‌ هستند و چه مهاجرانی که اقامت دایم دریافت کرده‌اند می‌توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند.

بیمه پزشکی(medicare) ، شبیه بیمه تامین اجتماعی در کشور خودمان است اما با آن دو تفاوت عمده دارد.
اول این که بیمه‌شونده الزما نباید شاغل باشد.
دوم اینکه این نوع بیمه برای بیمه‌شونده هزینه بسیار پایینی دارد.
البته گفتن این نکته ضروری است كه این بیمه در استرالیا، تنها پزشکان عمومی را پوشش می‌دهد. برای مراجعه به پزشک متخصص، باید ویزیت خود را پرداخت و سپس بین 40 تا 70 درصد آن، به شما عودت می‌شود.

بیمه در استرالیا هم می‌تواند دولتی باشد و هم خصوصی. یعنی در كنار بیمه پزشکی(medicare) ، می‌توانید اقدام به خرید بیمه‌های خصوصی کنید و خدمات بیمه‌ای خود را افزایش دهید.

بیمه‌های خصوصی در استرالیا 2 نوع خدمات را پوشش می‌دهند که شامل: خدمات بیمارستانی و Extras می‌شود.

هزینه این دو نوع متفاوت است. برای بیمه خدمات بیمارستانی باید برای هرخانواده در ماه مبلغی بین 150 تا 250 دلار هزینه کرد. برای استفاده از خدمات بیمهExtras،  بسته به نوع سرویس‌هایی که  انتخاب می‌کنید و با توجه به بودجه خود، شما می‌تواند خدمات متفاوتی با ارقام متفاوت دریافت کنید