شرایط و مدارک ویزای تحصیلی اتریش

قوانین و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی اتریش

اتریش، انواع کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان این کشور ارائه می دهد و هم چنین ارسال چند درخواست به صورت همزمان برای اخذ کمک هزینه تحصیلی مختلف امکان پذیر است. درخواست فقط از متقاضیان واجد شرایط پذیرفته خواهد شد. درخواست ها با توجه به مدرک تحصیلی متقاضیان رتبه بندی می شوند، بورس های محدود تحصیلی، با توجه به بودجه موجود در این کشور وجود دارند و تنها بر اساس صلاحیت فرد به وی اعطا می شود.

در برخی دانشگاه های خاص این کشور، بورسیه تحصیلی پزشکی نیز ارائه می شود؛ برای کسب اطلاعات بیشتر باید به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید چرا که شرایط اخذ بورسیه  از دانشکاه های اتریش متفاوت است.

معمولا، بورسیه مقطع دکترا و مقطع فوق لیسانس، راحت تر از بورسیه های تحصیلی دوران کارشناسی به دست می آیند. بورسیه تحصیل رایگان اتریش معمولا به افرادی با رزومه های بالا  تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی بنیاد جمهوری اتریش

در سال 2005 شورای ملی اتریش بورس بنیاد جمهوری اتریش را از طریق طریق قانون مجلس تصویب کرد. این بورسیه برای کمک هزینه تحصیلی در تمام زمینه های آموزشی و تمام مقاطع تحصیلی به افراد واجد شرایط اعطا می گردد.

بورسیه تحصیلی در اتریش، توسط هیئت مدیره این بنیاد و بودجه صندوق جمهوری اتریش، برای فرزندان کم بضاعت، کارگران، مهاجران کشورهای فقیر یا افرادی که خانواده آنها ظلم زیادی را توسط رژیم نازی ها متحمل شده اند، اعطا می گردد.

دانش آموزان از کشورهای در حال توسعه که مشکلات مالی دارند می توانند بورسیه مدارس شبانه روزی اتریش شوند .

بورسیه دانشجویی فولبرایت اتریش 2017-2018

بورس تحصیلی فولبرایت، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به افراد اعطا می گردد. این بورسیه، بین یک یا دو سال فرد را پشتیبانی می کند.

سطح دوره: بورس های تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد در دسترس می باشند.

 این بورسیه برای تحصیل در رشته های زیر اعطا می گردد:

  • مدیریت کسب و کار (MBA و برنامه های مرتبط)
  • برنامه های  LLM
  • مدیریت انسان و دام ها و رشته داروسازی

موارد کمک کننده این کمک هزینه تحصیلی:

  • کمک هزینه تحصیل و هزینه زندگی تا 25،000 دلار برای برنامه های یک ساله، و یا تا 12500 دلار در سال برای دوره های دو ساله
  •  800 یورو کمک هزینه تحصیلی
  • کمک هزینه های بیمه درمانی و حوادث

بودجه پوزیشن های دکتری علوم سیاسی اتریش 2017 HIS

IHS، هزینه تحصیل در مقطع دکترا را به طور کامل برای فرد تامین می کند. به عنوان بخشی از پروژه افلاطون برای تحصیل در دوره دکترا، این بورسیه برای یک شبکه بین المللی تحصیل و بحران مشروعیت اتحادیه اروپا به فرد اعطا می گردد. متقاضی که موفق به دریافت این بورسیه شود توسط این موسسه تحت نظارت خواهد بود.

افلاطون هدف های فراتری از بورسیه های دولت را دنبال می کند، هدف این بورسیه ایجاد یک تئوری برای کنترل  بحران مشروعیت در اتحادیه اروپا از طریق درک منحصر به فرد میان رشته ای از دموکراسی، قدرت، قانون، اقتصاد در تمام جوامع متناسب با نهادهای داخل و خارج از دولت می باشد و مشروعیت نظام سیاسی معاصر را تحت تاثیر قرار می دهد.

موسسه مطالعات پیشرفته (IHS)، یک موسسه تحقیقاتی مستقل غیر انتفاعی در وین (اتریش) است. که تخصص های مختلفی در سطوح بالا از رشته های مختلف (اقتصاد، جامعه شناسی و علوم سیاسی و …) را برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی اساسی و سیاسی به ارمغان می آورد.

متقاضیان باید مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته های مختلف علوم سیاسی، مطالعات رسانه ای، جامعه شناسی، علوم سیاسی (دموکراتیک) و یا یک رشته علوم اجتماعی مرتبط را اخذ کرده باشند.

خدمات این کمک هزینه تحصیلی: علاوه بر مزایای خاص بورسیه  افلاطون، IHS  موارد زیر را ارائه می دهد:

حقوق و دستمزد ناخالص 2.052 یورو / ماه (14 بار در سال) به همراه 600 یورو کمک هزینه تحصیلی

متقاضیان همراه با خانواده (همسر و / یا فرزندان) که موفق به اخذ این بورسیه تحصیلی اتریش شوند، کمک هزینه اضافی خانواده های را دریافت خواهند کرد.

از خصوصیات منحصر به فرد بورسیه تحصیلی اتریش «بورسیه افلاطون»

  • تحرک بالا در محیط کار و حصیل
  • جامعه پژوهشی پر جنب و جوش، یکپارچه و بین المللی
  • مزایای عالی بازنشستگی تحت طرح صندوق بازنشستگی خدمات عمومی اتریش
  • مزایای رفاهی

بورسیه تحصیلی اتریش موسسه مطالعات پیشرفته ماری کوری

فرصت های مطالعاتی فردی Sklodowska  در اتریش، 2017

موسسه مطالعات پیشرفته (IHS) بورسیه ماری کوری Sklodowska یا بورسیه فردی و فرصت های مطالعاتی برای سال 2017 را ارائه می کند. متقاضیان از همه ملیت ها، واجد شرایط دریافت کمک هزینه های تحصیلی هستند.

هدف از ارائه بورسیه تحصیلی ماری کوری Sklodowska  ارائه فرصت های مطالعاتی فردی به شخص به منظور افزایش پتانسیل خلاق و نوآور محققان با تجربه است، که مایل به اثبات شایستگی های فردی خود از طریق کسب مهارت به وسیله آموزش های پیشرفته، بین الملل می باشند.

موسسه مطالعات پیشرفته (IHS) یک موسسه تحقیقاتی مستقل غیر انتفاعی در قلب وین (اتریش) است. که شرایط تحصیل را برای اقتصاددانان، جامعه شناسان و دانشمندان علوم سیاسی برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی اساسی و سیاسی فراهم می کند.

زبان تحصیل در اتریش، آلمانی می باشد. و تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی نیز مقدور است. در این کشور اخذ بورسیه تحصیلی بدون مدرک زبان ممکن نیست.

مقطع تحصیلی که این بورسیه برای آن اعطا میگردد: فرصت های مطالعاتی برنامه فوق دکترا

فرصت های پژوهشی: IHS استقبال از پژوهشگران فوق دکترا از هر ملیت، به طور مشترک با کمک میزبان IHS  EC Sklodowska 2017 ماری کوری ، در حوزه های تحقیقاتی زیر بورسیه تحصیلی فراهم می شود:

  • مطالعات رفتاری و اقتصاد تجربی
  • مطالعات تطبیقی ​​انتخاباتی، پارلمانی در اتحادیه اروپا
  • مطالعات جمعیت شناسی، مطالعات در رابطه با حقوق بازنشستگی و سیاست های اجتماعی
  • سیاست انرژی و امنیت در اتحادیه اروپا
  • مطالعات بهداشت و سیاست، تحقیقات خدمات بهداشتی
  • مطالعه در رابطه با اثر نوآوری های فنی-علمی در جوامع معاصر و آینده
  • پیش بینی اقتصاد کلان، سیاست های کلان اقتصادی، مالیات
  • مطالعات تحول اجتماعی و زیست محیطی در زمینه های شغلی، مواد غذایی.

موارد کمک کننده بورسیه تحصیلی اتریش : متقاضیان کمک هزینه زندگی تقریبی 4.870 یورو در هر ماه دریافت می کنند، کمک هزینه تحصیلی در حدود 600 یورو در ماه می باشد، این کمک هزینه برای افراد خانواده دار در حدود 500 یورو در هر ماه بیشتر است.

برای کسانی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در دانشگاه های آزاد و سراسری هستند و فارغ التحصیل نشده اند یکی از بهترین فرصت های تحصیلی ، اخذ انتقالی از دانشگاه خود به یکی از دانشگاه های کشور اتریش می باشد. برای این منظور، داوطلب بایستی دانشجو باشد، در واقع، پیش شرط درخواست پذیرش جهت دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور دانشگاه (سراسری یا آزاد) در رشته و مقطع مورد نظر می باشد.

برای این منظور با اخذ گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه خود به همراه ریز نمرات مهر و موم شده و گواهی عدم منع تحصیلی در دانشگاه خود به همراه سایر مدارک مورد نیاز، پرونده شما جهت اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر وین و سایر شهرهای اتریش بازگشایی می شود ، لازم به توضیح است در این روش واحدهایی که شما در دانشگاه اولیه خود گذرانده اید مورد ارزیابی قرار می گیرد و نیاز به گذراندن مجدد این واحد ها در دانشگاه مقصد نمی باشد.

در ابتدا باید توجه داشته باشید که مهلت تقاضانامه تحصیلی برای ترم زمستانی اول سپتامبر و برای ترم تابستانی اول فوریه است و تمامی مدارک مورد نیاز باید تا این تاریخ به دانشگاه رسیده باشد. این تاریخ ها غیرقابل تمدید هستند. با توجه به اینکه مراحل بررسی پرونده های داوطلبان به زمان زیادی احتیاج دارد، توصیه می شود که داوطلبان مدارک خود را هر چه زودتر به ما  ارایه کنند. رشته های تحصیلی ای که احتیاج به آزمون ورودی دارند (دانشگاه های پزشکی، دانشگاه و دانشکده های هنر): مهلت تقاضای شرکت در آزمون ورودی برخی رشته ها تا ۶ ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی می باشد. پس بسیار مهم است که داوطلب در فرصت کافی به آماده کردن مدارک مورد نیاز اقدام کند.

در مورد رشته های هنر، قبولی در آزمون عملی ورودی نیاز است و تا قبل از شرکت در آزمون هیچ پذیرشی (اعم از رسمی و غیر رسمی) به دانشجو داده نمی شود. حضور فرد در آزمون الزامی است (فرستادن نمونه کار کافی نمیباشد). تاریخ برگزاری آزمون های عملی هر ترم، در وب سایت دانشگاه اعلام می شود. برای ورود به اتریش جهت شرکت در آزمون ورودی نیازمند به دعوتنامه نمی باشید. فقط کافی است برگ داوطلبان شرکت در آزمون ورودی را پر کرده برای ما ارسال نمایید. برگ تایید دانشگاه، دال بر شرکت شما در آزمون ورودی که همراه با تاریخ برگزاری آزمون است برای شما حکم دعوتنامه را دارد و سفارت اتریش در ایران به انضمام این برگه به شما ویزای ورود جهت شرکت در آزمون ورودی را ابلاغ می نماید.

مهمترین شرط در گرفتن پذیرش از دانشگاه های اتریش، قبولی در همان رشته در یکی از دانشگاه های ایران و داشتن گواهی اشتغال به تحصیل است. این مسئله، اصلی ترین شرط برای گرفتن پذیرش است. در واقع دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور ایران را به منزله امتیاز اصلی دادن پذیرش تحصیلی می دانند و پس از آن معدل و نمرات شخص مورد بررسی قرار می گیرد. نداشتن گواهی اشتغال به تحصیل در ترم جاری در رشته مورد درخواست در ایران به منزله نگرفتن پذیرش می باشد. معمولا بین 4 هفته تا 6 هفته طول می کشد تا دانشگاه پس از دریافت مدارک نتیجه را با پست ارسال کنند.

توجه: مدارک زير با توجه به شرايط متقاضيان دسته بندی شده و نيازی نيست که همه متقاضيان کليه مدارک را جهت اخذ پذيرش داشته باشند. ترجمه رسمی مدارک (با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه و تایید سفارت اتریش) بايد به زبان آلمانی يا انگليسی باشد.

  •  فرم پر شده و امضا شده ی درخواست پذیرش
  • شرح حال مختصر (یک یا دو صفحه) با عکس به زبان آلمانی یا انگلیسی
  • ترجمه و کپی پیوست شده ی مدرک دیپلم و ریز نمرات آن
  • ترجمه و کپی پیوست شده ی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن
  • ترجمه و کپی پیوست شده ی کارنامه قبولی در کنکور سراسری و یا دانشگاه آزاد در رشته و مقطع مورد درخواست (در صورتیکه درایران هنوز در این رشته ثبت نام نکرده اید)
  • ترجمه و کپی پیوست شده ی گواهی دانشگاه مبنی بر اینکه در ترم جاری دانشجوی تمام وقت و رسمی آن دانشگاه هستید و از ادامه تحصیل منع نشده اید (در صورتیکه در حال حاضر دانشجو هستید، فارغ از اینکه در رشته و مقطع مورد درخواست است و یا غیر از آن)
  • ریز نمرات مهر و امضا شده ی دروسی که تا به حال در دانشگاه گذارنده اید به زبان انگلیسی و یا ترجمه ی آن (در صورتیکه دروسی گذارنده اید)
  • ترجمه و کپی پیوست شده ی مدرک فوق دیپلم، لیسانس یا فوق لیسانس و ریز نمرات مهر و امضا شده ی آنها (در صورتیکه دارای این مدارک هستید) - به جای دانشنامه، گواهی اتمام تحصیل دانشگاه هم مورد قبول است.
  • ترجمه شناسنامه و کپی پیوست شده
  • گواهی زبان آلمانی ( در صورتیکه دوره ی زبان آلمانی گذارنده اید.)
  • دیگر مدارک دال بر تجربیات و آموزشهای حرفه ای یا فنی که در ایران جنبه ی رسمی دارند.

برای تحصیل در اتریش گذراندن مراحل زیر ضروری است:

  • مرحله اول، تقاضای پذیرش با ارسال مدارک لازم به دانشگاه مورد نظر در اتریش می باشد. شایان ذکر است که کلیه مدارک، اعم از دیپلم دوره متوسطه، گواهی عدم منع تحصیلی و گواهی اشتغال به تحصیل در رشته و مقطع مورد نظر از سوی دانشگاه ایران می بایست به زبان آلمانی و یا انگلیسی ترجمه شود و سپس به تایید دادگستری، وزارت امور خارجه و سفارت اتریش در تهران برسد.
  • مرحله دوم، پس از اخذ پذیرش، تقاضای دریافت اقامت دانشجویی از سفارت اتریش در ایران با ارائه گواهی پذیرش، گواهی تمکل مالی و گواهی تائید رزرو محل سکونت در اتریش می باشد.
  • پس از انجام مراحل مربوط و بازرسی مدارک، سفارت اتریش، درخواست اقامت دانشجویی را به همراه مدارک به اداره مهاجرت در اتریش فرستاده و اجازه اقامت از سوی این سازمان صادر خواهد شد.
  • در صورت توافق با درخواست اقامت دانشجویی در اتریش، دانشجو می بایست با اخذ ویزای «دی» از سوی سفارت اتریش، به این کشور سفر کند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش:

  • فرم پرشده تقاضای پذیرش از دانشگاه مورد علاقه.
  • داشتن گذرنامه معتبر مسافرتی.
  • ترجمه رسمی ديپلم با تایید طرف دادگستری، وزارت امور خارجه و سفارت اتریش در ایران.
  • گواهی گذراندن زبان آلمانی در صورت دارا بودن آن (الزامی نیست اما میتواند مفید باشد) با تایید سفارت اتریش در ایران.
  • 2 قطعه عکس رنگی پاسپورتی.
  • کپی ترجمه رسمی شناسنامه با تایید دادگستری ، وزارت امور خارجه و سفارت اتریش در ایران.
  • گواهی اشتغال به تحصیل دانشگاهی در رشته مو رد تقاضای پذیرش با تاًییددادگستری ، وزارت امور خارجه و سفارت اتریش در ایران که لازم به تذکر است که این گواهی اشتغال به تحصیل به دفعات درخواست می شود.
  • ریز نمرات دروس پاس شده در دانشگاه ایران تایید شده از دادگستری و وزارت امور خارجه و سفارت اتریش در ایران.
  • ترجمه گواهی عدم سوء پيشينه با تایید دادگستری، وزارت امور خارجه و سفارت اتریش در ایران.

توجه:

  • مدارک باید به زمان آلمانی ترجمه و به امضا و مهر دادگستری، تایید وزارت امور خارجه و سفارت اتریش رسیده باشند.
  • برای پذیرش میتوان مدارک تکمیل شده و فرم های پرشده مربوطه را با پست و یا با شخص مورد اعتماد برای دانشگاه مربوطه فرستاد.
  • حتماً توجه داشته باشید که مدارکتان کامل و به امضا و مهر مقامات مربوطه در ایران رسیده باشد، در صورت کامل نبودن مدارک تحویل گرفته نمی شوند.
  • مخارج یک دانشجو با صرفه جویی، حدود ۱۰۰۰۰ یورو در سال می باشد که در زمان تمدید ویزای دانشجویی ۸۰۰۰ یورو باید در دفترجه پس انداز دانشجو باشد.
  • برخی از دانشگاه ها، مانند پزشکی انسانی و دانشگاههای هنری مستلزم قبولی در آزمون ورودی هستند.

پذیرش در برخی از دانشگاه ها (مانند مدیریت بازرگانی، زیست شناسی، پزشکی انسانی، روانشناسی، داروسازی، دامپزشکی، دندانپزشکی) تعداد پذیرش دانشجو محدود است. اطلاعات بیشتر را دانشگاه مریوطه در اختیار شما خواهد گذاشت.

 فارغ التحصیلان مقاطع دانشگاهی واجد شرایط نیستند، بطور مثال اگر دارای مدرک کارشناسی هستید باید مدرک قبولی کارشناسی ارشد را داشته و اشتغال به تحصیل در این رشته را نیز داشته باشید.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا از کشور اتریش

کشور اتریش عضو اتحادیه اروپا و معاهده شنگن می باشد. شرایط عزیمت به کشور در هنگام ورود از سوی مقامات کنترل مرزی اتریش کنترل می گردد.

اخذ روادید برای اتباع ایرانی که قصد سفر به اتریش را دارند الزامی می باشد. مدت این روادید در هر شش ماه سال نباید بیشتر از 90 روز باشد.

سفارت اتریش در تهران همچنین مسئولیت صدور روادید های شنگِن برای سفر به جمهوری مالت و جمهوری اسلوونی را بر عهده دارد.

متقاضیان این فرصت را دارند که درخواست های ویزای نوع C خود را (جهت سفرهای تجاری و کلیه سفرها با دعوتنامه EVE و همچنین بازدید از نمایشگاه با در دست داشتن بلیط ورودی، شرکت در کنفرانس ها و همچنین متقاضیانی که از دانشگاه ها دعوتنامه دارند) پس از اخذ وقت مصاحبه از طریق مراجعه به نشانی http://www.vfsglobal.com/austria/iran/Schedule-An-Appointment.htmlنزد شرکت خدماتی ویزاVFS Global  (به نشانی ذیل) ارائه نمایند. تعیین وقت مصاحبه به صورت آنلاین و یا به صورت حضوری و مستقیم نزد مرکز VFSرایگان می باشد.

مرکز مشترک درخواست ویزا (Joint visa ApplicationCentre):منطقه یک تهران، خیابان مقدس اردبیلی، مرکز خرید پالادیوم، طبقه 11، ایران / تهران

 متقاضیانی که دارای تعهد نامه الکترونیکی هستند (EVE) و یا در نظر دارند درخواست اقامت نمایند، میتوانند فقط به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به وب سایت Terminreservierung ÖB Teheran ، وقت ارائه درخواست خود را رزرو نمایند.

لذا خواهشمند است توجه داشته باشید:

1. متقاضیان روادید میتوانند درخواست خود را حداکثر 3 ماه پیش از سفر برنامه ریزی شده ارائه نمایند. سفارت توصیه می نماید، متقاضیان درخواست روادید خود را چهار هفته پیش از سفر ارائه نمایند.  .

2. برای کودکان نیز می بایست وقت مصاحبه جداگانه درخواست شود!

3. برای ویزا نوع C و یا ویزا نوع D می بایست هنگام تماس تلفنی خود درخواست وقت مصاحبه برای ارائه درخواست «ویزا» نمائید – اما چنانچه در نظر دارید در اتریش به تحصیلات دانشگاهی خود ادامه دهید و یا نوع دیگری از اقامت که بیش از 6 ماه می باشد را برنامه ریزی می نمائید، شما نیازمند وقت مصاحبه برای ارائه درخواست «اقامت» می باشید و می بایست چنین وقت مصاحبه ای را نیز درخواست نمائید. تعویض این دو نوع وقت مصاحبه با یکدیگر امکان پذیر نمی باشد..

پرداخت هزینه های ویزا و خدمات کنسولی فقط با یورو امکانپذیر است.

خواهشمند است توجه داشته باشید که به درخواست های روادید فقط در شرایط زیر رسیدگی خواهد شد:

  •  پرداخت هزینه های کنسولی به یورو
  • حضور شخص متقاضی (به علت انجام انگشت نگاری بیومتریک ویزا، حضور شخص متقاضی حتما الزامی می باشد)
  • ارائه عکس طبق معیار های ICAO (عکس نباید قدیمی تر از 6 ماه باشد، 35 میلیمتر عرض و 45 طول، فاصله 2 چشم حداقل 8 میلی متر – در این خصوص رجوع شود به www.passbildkriterien.at)

درصورتی که مدارک ارائه شده ناقص بوده و یا شرایط فوق الذکر اجرا نشود، امکان رسیدگی به درخواست شما وجود نخواهد داشت و شما می بایست وقت مصاحبه جدید برای ارائه درخواست خود تعیین نمایید.

پرداخت فقط با اسکناس های یورو امکان پذیر می باشد. از مراجعه کنندگان در خواست می گردد مبالغ پرداختی به یورو را به میزان دقیق درخواستی، به همراه داشته باشند - علی الخصوص هزینه 60 یورویی ویزای شنگن را - زیرا ممکن است پول خُرد مورد نیاز جهت پرداخت باقی وجه از سوی سفارت، موجود نباشد.