تحصيل دندانپزشکی در آلمان

دندانپزشکی آلمان یکی از رشته های پر طرفدار در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی می باشد. همچنین تخصص های دندانپزشکی در آلمان نیز طرفداران بسیار زیادی دارد.
📍جاذبه ها و دلایل زیادی برای گرایش به دندانپزشکی در آلمان وجود دارد.

از قبیل: اعتبار دانشگاههای آلمان، رایگان بودن تحصیل، امکان دریافت حقوق از بیمارستانها و دانشگاهها در دوران گذراندن تخصص در آلمان، امکان کار در ضمن تحصیل در آلمان، کوتاه بودن دوران تحصیل دندانپزشکی

🔷 رشته دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های آلمان همانند رشته‌های پزشکی، دامپزشکی و داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ارائه می‌شود. علاقه‌مندان به دریافت مدرک دکترا، همانند سایر دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی، پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد، با انتخاب موضوع و پذیرش آن توسط استاد راهنما، به تحصیل در مقطع دکترا مشغول می‌شوند.

⚠️ اما برای اجازه کار مدرک کارشناسی ارشد کفایت می‌کند.

☑️مراحل تحصیل در رشته دندان‌پزشکی

طول دوران تحصیل در رشته دندان‌پزشکی ۱۰ نیم سال تحصیلی در نظر گرفته شده است. تحصیل در این رشته را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد:

🔶بخش اول که پنج ترم اول را شامل می‌شود و به دوره پیش از ورود به مراکز درمانی اطلاق می‌شود. در این مرحله دانشجویان با مبانی علوم پایه، همچون فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی و جانورشناسی آشنا می‌شوند و در دو نوبت امتحان نیز شرکت می‌کنند. مرحله اول امتحانات پس از ترم دوم تحصیلی و شامل مبانی علوم پایه می‌شود. و مرحله دوم امتحانات، پس از نیم سال پنجم تحصیلی و در ارتباط با واحدهای تخصصی دندان‌پزشکی است.

🎓دانشجویان پس از پشت سر گذاشتن این دو مرحله از امتحانات وارد دوره دوم تحصیل خواهند شد.

🔶دوره دوم ، به دوره حضور در کلینیک و مراکز درمانی اطلاق می‌شود. در این دوره، دانشجویان در مراکز درمانی به گذراندن دوره‌های کارآموزی و آشنایی بیشتر با مبانی تخصصی رشته دندان‌پزشکی مشغول می‌شوند. پس از گذراندن این دوره نیز، مرحله پایانی امتحانات که در دوره‌ای شش ماهه برگزار می‌شود، آغاز خواهد شد