شرایط و مدارک ویزای تحصیلی ایرلند

همانطور که می دانید مهاجرت تحصیلی به ایرلند یکی از راههایی است که شما را با دنیای بسیار جدید و همچنین کشوری پیشرفته آشنا خواهد کرد. در سالهای اخیر حدود ۴۰۰۰۰ نفر از سراسر جهان به سمت کشور ایرلند رفته و زندگی خود را شروع کرده اند. شما می توانید  از طریق یک مهاجرت ساده و کارآمد به کشور ایرلند مهاجرت کنند و زندگی خود و خانواده خود را در این گونه بسازید. نکته قابل توجه این است که افرادی که از کشور های عضو اتحادیه اروپا هستند، راحتتر می توانند وارد کشور ایرلند شوند و ورود این افراد نسبت به دیگر افراد راحتتر خواهد بود. از موضوعات اصلی که افراد می توانند در کشور ایرلند اقامت خود را کسب نمایند، اخذ ویزای کار در این کشورها باشد که به طور خلاصه در ادامه مقاله برای شما توضیح داده خواهد شد.

روند مهاجرت برای کسانی که نیاز به ویزا ندارند

اگر شما متقاضی مهاجرت تحصيلي به ايرلند قبلاً هزینه واحدهای درسی خود را پرداخت کرده باشید، باید نامه پذیرش خود از طرف دانشکده، کالج یا دانشگاه را در اداره مهاجرت در ایرلند ارائه دهید. حتی در غیر این صورت، حتماً به افسر مهاجرت اطلاع دهید که شما به عنوان دانشجوی متقاضی مهاجرت تحصيلي به ايرلند  و اخذ ویزای تحصیلی ایرلند وارد ایرلند می شوید تا در گذرنامه شما مهر تایید مهاجرت درج شود. (نکته مهم: اگر در هنگام ورود در گذرنامه شما مهر گردشگری درج شود، امکان تغییر آن به وضعیت دانشجویی وجود ندارد).

اگر بعد از ورود به ایرلند بیش از ۹۰ روز (و یا قبل از تاریخ درج شده در گذرنامه خود) اقامت داشته باشید، پس از ورود باید در اداره مهاجرت ثبت نام کنید. شرایط خاصی برای ثبت نام وجود دارد، از جمله تأیید اینکه شما موجودی کافی در حساب بانکی خود برای تامین مخارج زندگی در طول تحصیل در ایرلند را دارید.

روند مهاجرت تحصيلي به ايرلند برای دانشجویان از کشورهایی که نیاز به ویزا دارند

شما باید قبل از ورود به ایرلند باید برای اخذ ویزای دانشجویی ایرلند خود درخواست مهاجرت تحصيلي به ايرلند دهید. با تکمیل فرم اینترنتی یک شماره مرجع انحصاری به شما داده می شود که می توانید برای پیگیری درخواست استفاده کنید. در پایان ثبت نام آنلاین، فهرستی از مدارک مورد نیاز، هزینه لازم و محل ارسال درخواست (اغلب نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایرلند)، در اختیار شما قرار می گیرد.

مدارک لازم برای تأیید درخواست ویزای تحصیلی ایرلند برای مهاجرت تحصيلي به ايرلند

۱: ارائه فرم پذیرش اصلی از طرف دانشگاه یا کالج مورد نظر.

۲: عکس با ابعاد و کیفیت گذرنامه.

۳: اعتبار گذرنامه شما حداقل به مدت ۱۲ ماه.

۴: اطمینان از پرداخت هزینه های دانشگاه.

۵: ثبت نام در یک کالج و یا دانشگاه این ثبت نام حداقل باید ۱۵ ساعت در هفته باشد.

۶: ارائه انگیزه نامه جهت ورود به کشور ایرلند.

۷: ارائه حساب بانکی کافی ( حساب بانکی افراد باید برای یک دوره ۶ ماهه باشد در صورتی که افراد نشان دهند که توان مالی کافی برای گذراندن زندگی و همچنین تامین مالی برای تحصیل در یک دوره یکساله را دارند.)

نامه اخذ پذیرش از دانشگاه های ایرلند واجد شرایط مبنی بر اینکه شما برای تحصیل در آن دانشگاه (حداقل ۱۵ ساعت در هفته) پذیرفته شده اید.

گواهی تایید اینکه هزینه های تحصیل در ایرلند را به طور کامل پرداخت نموده اید (البته انتظار نمی رود که قبل از تأیید ویزا بیش از ۷۰۰۰ یورو پرداخت شود).

گواهی تایید اینکه شما در طول تحصیل در ایرلند از بودجه مالی کافی برخوردار هستید. شما به عنوان دانشجوی متقاضی  مهاجرت تحصيلي به ايرلند به کمک های دولتی دسترسی نخواهید داشت و دولت ایرلند باید تایید کند که شما یا حامی شما دسترسی فوری به حداقل ۷۰۰۰ یورو را دارد که هزینه برآورد شده برای زندگی دانشجویی در ایرلند برای یک سال تحصیلی است.

داشتن بیمه درمانی شخصی برای مهاجرت تحصيلي به ايرلند

گذرنامه که حداقل به مدت ۶ ماه پس از اتمام دوره تحصیلی شما معتبر باشد.