ایالت پرلیس

در شمال غربی مالزی و در همسایگی تایلند ، پرلیس (Perlis) کوچکترین ایالت مالزی واقع است . ماهیگیری در این ایالت بزرگترین فعالیت اقتصادی شمرده میشود و در کنار آن برنجکاری .

روستاهای این ایالت هنوز به شکل قدیمی آن وجود دارند . با توجه به همسایگی تایلند مردم این ایالت از رسوم و زبان تایلندی تاثیراتی پذیرفته اند . این مسئله در شهر مرزی پاداتگ بسار (Besar Padang ) نمود بیشتری دارد ، شهری که در آن فرهنگ و رسوم مالزی و تایلند ادغام شده اند و هماهنگی جذابی را به وجود آورده اند .

تولیدات محلی میتواند سوغات قابل توجهی برای گردشگران باشد . از مناطق دیدنی میتوان از غار سنگی گوا کلام (GuaKelam) در کاکی بوکیت (Kaki Bukit) به طول 370 متر و مزرعه مارها در سونگای باتو پاهات (BatuPahat Sungai) و ونگ کلیان (wangKelian) نام برد . کوالا پرلیس (Kuala Perlis) هم شهر ماهیگیری جذابیست . غذاهای دریایی و محلی این شهر معروف هستند ضمن آنکه این شهر محلیست که میتوان از آن طریق دریا به جزیره لنگکاوی (Pulau Langkawi)  مسافرت کرد .

کانگار  (Kangar)  پایتخت این ایالت است که در شش کیلومتری آن منطقه بسیار زیبائی به نام گونونگ مدان (Gunung Medan)  قرار گرفته که محل مناسبی برای پیک نیک است . آرو (Arau) شهریست در این ایالت که سلطان ایالت در آن اقامت دارد .