ایالت پینانگ

انتخاب پینانگ توسط انگلیسها در سال 1786 میلادی به عنوان اولین بندر تجاری در خاور دور ، نه تنها در بافت شهر که غرب و شرق را به نمایش می گذارد ، بلکه بناهای به جا مانده ، روش زندگی ، رسوم و غذاهای مردم محلی را نیز تغییر داد . این تغییر امروزه به روشنی در بندر پینانگ نمودار است . شهر جورج تاون (George Town)  که نامش برگرفته از جرج سوم پادشاه انگلستان است ، پایتخت این ایالت است که مرکز تجاری ، سیاسی ، تحصیلی و فعالیتهای اجتماعی ایالت و خود یک جزیره است . از مراکز دیدنی این شهر میتوان از خوکونگسی (Khookongsi)    مسجد کاپیتان کلینک(KapitanKeling )  ، معبد سری ماریان (Mariamman)  و معبد بودائی وات چایا منگکالارام (ChaiyaMangkalaram) نام برد . این معبد بودائی دارای طولانی ترین مجسمه بودای خوابیده است .

خو کانگ سی خانه ای بزرگ و چوبیست که توسط یک استاد چینی بنا گردیده و به کنده کاریهای استادانه بر روی چوب مزین است . این بنا در کنار بقیه بافت شهر که رستورانها، کافه های کنار خیابان ، دیسکو ها، بازارهای محلی شبانه و مراکز خرید بزرگ است ، تصویری رنگارنگ از شهر جورج تاون را به نمایش می گذارند. این شهر “جواهر شرق” لقب گرفته است .

ایالت پینانگ نیز با سواحل صاف و آفتابی توجه علاقمندان به ورزشهای آبی را جلب می کند . هتلهای بیشمار ساحلی با استانداردهای بین المللی هر ساله گردشگران بسیاری را به این ایالت روانه می کند . از دیگر دیدنیهای این ایالت میتوان از تپه پینانگ (Penang Hill) معبد کک لکوکسی (KekLok Si)  مزرعه پروانه ها ( Farm Butterfly)،  باغ بوتانیک (Garden Botanical) ، معبد مار(TempleSnake) و پارک پرندگان نام برد .

تریشا ها (Trishaw)  که نوعی دوچرخه – تاکسی هستند، گردشگران را در سطح شهر به سواری می طلبند . گذشته از این ، عبور از پل عظیم پینانگ که بلندترین پل آسیاست و یا سواری بر کشتی تفریحی روی رودخانه مطمئنا خاطرات به یاد ماندنی ای را برای گردشگران ثبت خواهند کرد .

فراموش نکنید از تپه جنگلی جزیره دیدن کرده و در بالای آن از منظره ای که تمام جزیره را در بر می گیرد لذت ببرید .