ایالت جوهور

ایالت جوهور در جنوب مالزی توسط راههای زمینی و راه آهن به سنگاپور باعث جذب گردشگران سنگاپوری و توریستهائی شده که از آن کشور دیدن می کنند . جوهور تنها مالزیست که سواحلش هم نتگه ملاکا را در بر می گیرند و هم دریای چین جنوبی را .

طبیعت زیبای این ایالت موقعیتی استثنائی برای طرفداران طبیعت وحشی و گردشهای خارج از شهر فراهم کرده است . پایتخت این ایالت جوهور بارو (Johor Bahru)نه تنها مرکز خرید فراوانی دارد ، بلکه مکانهائی دیدنی چون موزه سلطنتی ، مسجد سلطان ابوبکر ، قصر بزرگ (Grand Palace)  ، گالری هنر ، مرکز صنایع دستی و بنای داتاران بندرایا  (DataranBandaraya) نیز در خود جای داده است . این بنا در 1994 میلادی ساخته شده تا سمبل این شهر باشد . فروشگاههای صنایع دستی و مراکز خرید بزرگ ، اجناس متفاوتی را با قیمتهای مناسب ارائه میدهند . در شمال شرقی این ایالت ، پارک طبیعی انداو رومپین  (EndauRompin)بهشت علاقمندان به طبیعت است . گیاهان مختلف ومتفاوت منطقه و حیواناتی که در این پارک زندگی میکنند بسیار قابل توجه هستند .

آبشار گوتاتینگی (Kota Tinggi) در فاصله 56 کیلومتری پایتخت این ایالت محل مناسبی برای پیک نیک و گردش در خارج از شهر است . از آنجا میتوانید به دهکده ماهیگیری کوکوپ (Kukup) بروید و از محل پرورش و نگهداری ماهی ها نیز دیدن کنید . فراموش نکنید که حتما از تانجونگ پیای  (TanjungPiai)  بازدید کنید . منطقه اصلی و ساحلی این ایالت دسارو  (Desaru)است که 25 کیلومتر ساحل شنی دارد و به دریای چین جنوبی متصل است . این منطقه سه هتل دارد و محل مناسبیست برای ورزشهای آبی ، ماهیگیری ، غواصی ، اسکی روی آب ، قایقرانی ، شنا و راه پیمائی در جنگل .

در سواحل شرقی این ایالت جزایر راوا (Rawa) ، سیبو  (Sibu) ، آور(Aur)، بسار (Besar) و پمانگیل(Pemanggil) قرار گرفته اند . تمام این جزایر آب شفاف و آبی دارند و برای ورزش های آبی آماده اند .