غذاهای معروف اسپانیا

چورو (churro) : یک نوع غذای سننتی حاضری است .
برای تهیه آن ، خمیر نان شیرینی را سرخ می کنند .
این غذا اغلب دست فروشها در خیابان پیش چشم خریدار آماده می کنند .
چورو را بیشتر برای صبحانه می خورند .
تاپاس (tapas) : نام انواع مواد و غذاهای اشتها آور خاص مردم اسپانیا است .
ممکن است تاپاس سرد باشد ، مثل مخلوط روغن زیتون و پنیر و یا گرم باشد مانند پانتیلی تاس (puntillitas) ( ماهی مرکب سرخ شده ).
معمولا تاپاس را بین زمان اتمام کار روزانه تا شام ، یا در تعطیلات آخر هفته موقع نهار می خورند.
همچنین 8 تا 12 نوع تاپاس را در رستوران های اسپانیا وجود دارد.
چاشنی تاپاس عمدتا با سیر ، چیلی یا پاپریکا ( نوعی فلفل قرمز)، نمک ، زعفران ، فلفل، زیره و گاهی اوقات با مقدار زیادی روغن زیتون است .
سرانو (jamon serrano) : گوشت خوک را تکه تکه می کنند و دو هفته در نمک می خوابانند ، سپس آنها را می شویند و به صورت دلخواه در غذاهای مختف استفاده می کنند .
پائلا (paella) : یک نوع غذای سنتی مورد علاقه مردم اسپانیاست و از گوشت و جانوران دریایی ، برنج ، سبزیجات و زعفران درست می شود .
در واقع سه ماده اصلی آن برنج ، زعفران و روغن زیتون است .
پائلا خوراک برنج متداول مردم منطقه والنسیاست که غالبا یکشنبه ها می خورند .
- استفاده از سوفریتو (sofrito) در غذاهای مختلف( سوفریتو یک مکمل غذای معروف در اسپانیاست که مواد اولیه آن ، سیر ، پیاز و گوجه فرنگی است که در روغن زیتون سرخ می شود ) سوفریتو را در جنوب سرخ می کنند در مرکز کشور کبابی می کنند و درشمال آب پز می کنند و میل می کنند.
برخی دیگراز غذاهای رایج اسپانیا عبارت است از : تورتیلا (tortilla) - مورسیلا (رایج ترین نوع سوسیس که شامل پیاز ، نمک ، برنج و گوشت خوک است ) - کوریزو (chorizo) ( سوسیس خوک ادویه دار ) - کوکیدو ( نوعی تاس کباب که شامل گوشت ، نخود ، لوبیا ، سوسیس سبزیجات ، گاهی اوقات سیر ، پیاز ، هویج ، کلم و سیب زمینی است ) - کالاماری (calamari) (ماهی مرکب سرخ شده)
2431