برنامه داوطلب مهاجر آنتاریو

دولت آنتاریو روند ثبت نام و ارائه درخواست برای دسته بندی اولویتهای سرمایه انسانی از برنامه داوطلب مهاجر آنتاریو (OINP) را توضیح می دهد. از زمانی که این دسته بندی پرطرفدار در ماه گذشته دوباره آغاز به کار کرد درباره این روند جدید ابهاماتی وجود داشته است. این ابهامات از روند آنلاین جدیدی که شامل مهلت نهایی ثبت نام و مهلت نهایی ارائه درخواست می باشد به وجود آمده است. دسته بندی اولویتهای سرملیه انسانی فقط متقاشضیانی را که در لیست اکسپرس انتری بوده و متقاضیان دارای نمره سیستم رتبه دهی جامع (CRS) معادل ۴۰۰ یا بالاتر را انتخاب می کند. این دسته بندی بسیار تاثیرپذیر می باشد، به این معنی که متقاضیان فقط پس از دریافت نامه اعلام علایق (NOI) از طرف این استان می توانند اقدام به ارائه درخواست کنند. قبل از این اتفاق متقاضی باید دارای مشخصات اکسپرس انتری بوده  و تحت کلاس نیروی کار متخصص فدرال (FSWC) یا کلاس تجربه کانادا (CEC) برای مهاجرت واجد شرایط باشد. همچنین این متقاضی باید شرایط این دسته بندی را داشته باشد که شامل امتیاز CRS معادل ۴۰۰ یا بالاتر و نشان دادن تمایل متقاضی به اقامت در آنتاریو یا علاقه او به تمام استانها و مناطق می باشد.
در اخبار ۱۰ مارچ ۲۰۱۷ آمده  است:
برنامه داوطلب مهاجر آنتاریو (OINP) توضیحاتی برای مهلت نهایی دسته بندی HCP ارائه می دهد:
  1. نامه ابراز تمایل (NOI) به مدت ۶ ماه معتبر است. به این معنی که باید در طول ۶ ماه پس از دریافت NOI از آنتاریو برای دسته بندی HCP در پورتال OINP e-Filing مشخصات خود را ثبت کنید.
  2. زمانی که برای دسته بندی HCP در پورتال OINP e Filing مشخصات خود را ثبت کردید باید درخواست کامل خود را به جریان HCP در مدت ۱۴ روز تقویمی ارائه دهید.
مهلت نهایی ۱۴ روز برای ارائه درخواست پس از ثبت نام برای دسته بندی HCP نباید با زمان اعتبار NOI از آنناریو اشتباه گرفته شود.
به مدت چندین دهه آنتاریو محبوبترین مقصد مهاجرتی در کانادا بوده است. این استان دارای بزرگترین شهر کانادا، تورنتو و پایتخت این کشور اتاوا می باشد. همچنین شهرها و اجتماعات فراوان در سرتاسر آنتاریو برای افراد تازه وارد به کانادا از هر نوعی جذاب می باشد.
2668