ادامه مطالب

مطالب مرتبط اطلاعات عمومی کانادا

مطالب کانادا

💸 انتقال پول به کانادا به چه صورتی است؟

برای آنهایی که درگیر مهاجرت هستند، این مساله حتما به ذهنشان رسیده که اگر بخواهند مبلغی پول به کانادا منتقل کنند به چه شکلی مقدور و ممکن است؟

❇️ انتقال پول به کانادا در هر مقداری هم که باشد کار بسیار راحتی است.
❇️ در شهرهای اصلی یعنی تورتتو، مونترال و ونکوور تعداد صرافی های ایرانی بسیار زیاد بوده‌ و همه آنها به دستگاه کارتخوان مجهز هستند.
❇️ کافی است کارت بکشید و دلار تحویل بگیرید. البته برای مبالغ بالا راهکار دیگری به جز کشیدن کارت وجود دارد که قطعا در صرافی ها به شما خواهند گفت.

💯 اما در اتفاق پول به کانادا چند نکته را در نظر بگیرید:

1⃣ طبق قوانین مالیاتی کانادا، اگر درآمدی در هر کجای دنیا دارید، به آن درآمد مالیات تعلق میگیرد. البته نه مالیات کامل. بلکه اختلاف نرخ مالیات آن کشوری که در آن درآمد دارید با نرخ مالیات کانادا.
💠 فرض کنید ملکی را در ایران اجاره داده اید و مثلا نرخ مالیات بر درآمد اجاره در ایران ۱۵ درصد باشد. اگر نرخ مالیات کانادا را ۲۵ درصد بگیریم (توجه کنید که تمام این اعداد حدودی هستند و درصد مالیات در کانادا به عوامل بسیار زیادی وابسته است) شما قانونا باید ۱۰ درصد درآمد ایران خود را به دولت کانادا بپردازید.
💠 از آنجاییکه ایران و کانادا تبادل اطلاعات مالیاتی ندارند، لذا محاسبه این اختلاف تقریبا غیرممکن است.

2⃣ اغلب اگر مبلغ پولی که منتقل میکنید و در حسابتان می‌گذارید بیش از ۱۰ هزار دلار باشد، باید منبع انتقال پول مشخص شود.

3⃣ منابع انتقال پول میتواند فروش ملک و یا خودرو، پس اندازهای بلند مدت، ارث، هدیه از طرف خانواده و ... باشد. در هر حالت شما باید مدارک کافی برای انتقال را آماده داشته باشید تا چنانچه از شما خواسته شد ارائه دهید.

4⃣ اینکه درآمد خود را در ایران به دولت کانادا گزارش دهید یا نه موضوعی کاملا شخصی بوده که بنده به آن ورود پیدا نمیکنم. اما شخصا مخالف دروغ گویی و پنهانکاری هستم. اما خاطرتان باشد که دولت کانادا فرض را بر اعتماد به شما میگذارد.

5⃣ انتقال پولهای کلان اگر با منبع باشد هیچ منعی ندارد.

6⃣ برای انتقال پولهای جزء هم نگرانی وجود نداشته و این کار به راحتی مقدور است. اما اگر به هر دلیلی گزارشی از طرف بانک به اداره مالیات کانادا رفته و آنها دلیل واریز مقادیر مشخص ماهیانه پول را از شما بخواهند، شما ملزم به ارائه مدارک هستید. البته ممکن است هیچگاه این اتفاق نیفتد. اینکه شما را "آدیت" کنند یا نه به عوامل زیادی وابسته است.

7⃣ ترجیحا از واریز منظم و مدام پول نقد به حساب خودتان اجتناب کنید. به این کار
Cash Deposit
گفته میشود. وقتی شما به طور پیوسته هر ماه مبلغی را به شکل نقد به حساب خود منتقل میکنید، چون منبع این پولها مشخص نیست، ممکن است متهم به پولشویی شوید. این مساله بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود. بهترین راه انتقال پول از طریق صراف های مجاز ایرانی در کانادا و به شکل ترانسفر و یا درفت بانکی است.

8⃣ اخیرا دیده شده گروه های تلگرامی برای نقل و انتقال پول تشکیل شده است. در واقع در این گروه ها شما مبلغ ریالی خود را اعلام کرده و یکی از افراد به شما قیمت دلار میدهد و سپس شما این پول را به حساب ریالی فرد منتقل کرده و ایشان دلار معادل را به حساب شما منتقل میکند. این کار یک ایراد بسیار بزرگ دارد که متاسفانه اغلب از آن بی اطلاعند.
⭕️ زمانیکه از حسابی به حساب شما پول منتقل میشود، اگر فرد صاحب حساب منتقل کننده دارای پیشینه مطلوب نبوده و به اصطلاح تحت نظر اداره CRA باشد، پس از انتقال پول این تردید و اتهام ممکن است دامن شما را هم بگیرد. اجازه دهید برایتان مثالی بزنم.
⭕️ فرض کنید بنده در کارهایی فعالیت میکنم که تمام دریافتی من یا پول نقد است و یا به حساب من منتقل میشود اما اداره مالیات را دور میزنم و چندین بار هم آدیت شده ام. یقین داشته باشید که CRA نقل و انتقال پول در حساب بنده را زیر نظر خواهد گرفت. حال وقتی من به حساب شما پولی را منتقل میکنم، بلافاصله این شک و تردید نیز به شما هم منتقل میشود‌ و ممکن است شما را هم آدیت کنند. پس حواستان باشد اجازه ندهید از هر حسابی به حساب شما پول واریز شود. این مشکل برای صرافی ها وجود ندارد زیرا حیطه فعالیت و کار آنها کاملا شفاف بوده و قانونی عمل میکنند. در حالت بدتر حتی ممکن است در دام کارتل ها مواد مخدر هم بیفتید بدون آنکه متوجه این مساله باشید. شما به خیال خودتان هیچ کار اشتباهی نمیکنید اما پشت صحنه داستان دیگری در جریان است.

💢 کانادا حمایت های مالیاتی بسیار خوبی از تازه واردین و بیزینس های کوچک دارد.

3432