ادامه مطالب

مطالب مرتبط ویزا کانادا

مطالب کانادا

مسائل بعد از AOR و PPR

آخرین مرحله قبل از گرفتن ویزا، مدرت زمان انتظار بین گرفتن AOR و دریافت PPR است. بعد از سابمیت مدارک و گرفتن نامه AOR باید منتظر چند تا مرحله مهم باشید و لازمه اش اینه که هر روز ایمیل و پروفایلتون رو چک کنید.
معمولاً تا چند روز بعد از AOR چند تا ایمیل و پیام براتون میاد که نشون دهنده آپدیت شدن پروفایل شماست. معمولاً برای بچه های داخل ایران حدود دو تا ۷ روز بعد از گرفتن AOR، پیام Medical Passed رو دریافت می کنن. برای بچه های خارج از ایران شاید تا ۲۰ روز هم طول بکشه.
اگه نامینیت استانی هستین چند روز بعد از AOR براتون یه پیام میاد که ازتون میخواد فرم Schedule 4 رو پر کنین و در کمتر از هفت روز تو سایت آپلود کنین. برای بعضی از متقاضی ها (فدرال و استانی) هم پیام فرم Schedule A هم میاد که برای این فرم هم هفت روز وقت دارین که تکمیل و ارسال کنین.
معمولاً همه این اتفاق ها تو دو الی سه هفته بعد از AOR میفته و بعدش دیگه خبر خاصی تو پروفایل نیست تا اینکه ازتون RPRF بخوان (اگه قبلاً ندادین) و یا BGC شما In Progress بشه که خبر خوبیه و نشون میده PPR شما نزدیکه. از وقتی که BGC شما In Progress میشه معمولاً یک روز تا دو ماه طول میکشه تا PPR بشین.

توجه: اگه فرصت ندارین که هر روز ایمیل یا پروفایلتون رو چک کنید حتماً هر دو سه روز یک بار چک کنید. چون ممکنه ازتون مدرک اضافی بخوان و بهتون ایمیل بزنن و فقط هفت روز فرصت بدن که اگه تو این هفت روز نتونین مدرک رو بفرستن پروفایل شما کنسل میشه.

در مورد هزینه RPRF هم باید بگم که اگه موقع سابمیت مدارک پرداخت نکردین اصلاً زمان مشخصی نداره. ممکنه دو ماه بعد از AOR ازتون بخوان. ممکنه همزمان با PPR بخوان و ممکنه یک ماه قبل از PPR بخوان.

اما مهمترین نکته برای این دوره ارسال مدارک از طریق CSE هست. اگه بعد از AOR متوجه شدید که مدارکتون ناقصه و میخواهید مدرکی رو ارسال کنید باید از طریق سیستم CSE این کار رو بکنید. اگه شش ماه از AOR شما گذشته و PPR نشدین بازم میتونین از طریق CSE ازشون بپرسین که پرونده تون تو چه مرحله ای هست و چرا PPR نشدین.

نکته دیگه استفاده از GCMS برای مطلع شدن از آخرین وضعیت پرونده ست. لینک زیر توضیحات CIC در مورد این مورد و نحوه درخواست است:
http://www.cic.gc.ca/english/departm…uests-atip.asp

توجه کنید که این درخواست تنها می تواند از طریق شهروندان، دارندگان کارت PR یا شرکت های داخل کانادا فرستاده بشه و هزینه ش ۵ دلار کانادا است. اکثر ما ایرانی ها درخواست خود را از طریق شرکت ها انجام میدیم که هزینه های آن بیشتر است و حدود ۲۰ الی ۴۰ دلار میشه. در زیر بعضی از این وبسایت ها رو معرفی می کنم:

GCMSnotes.ca
Visafile.info
gcmsfile.ca

دقت کنید که ممکنه تا ۴۰ روز طول بکشه تا نتیجه GCMS به اطلاع شما برسه!

توجه: اگر حدود ۴ ماه از AOR شما گذشته و هنوز PPR نشدین توصیه میشه که درخواست GCMS بدین که دو تا مزیت داره. هم از وضعیت پرونده تون با خبر میشین و هم اینکه ممکنه باعث بشه پرونده تون یه تکونی بخوره!

 پیغام Passport Request رو دریافت کردن. این در واقع به منزله نهایی شدن اپلیکیشن هست و با ارسال پاسپورت ها به ویزا آفیس، ویزای اقامت دائم کانادا رو دریافت می کنن.

4505