ادامه مطالب

مطالب مرتبط ویزا کانادا

مطالب کانادا

روش جدید دریافت اقامت کانادا روش استارت آپ

افرادی که ثبت اختراع یا یک ایده یا طرح بیزنسی دارند که توسط آن بتوانند کارآفرینی و درآمد در کانادا ایجاد کنند میتوانند از این طریق اقامت کانادا را دریافت کنند.

متقاضی اصلی میتواند فایل خود را با دو خانواده دیگر انجام دهد و پس از دریافت نامه ساپورت مالی از یک شرکت سرمایه گذاری برای اقامت دایم کانادا اقدام نماید

و در کمتر از یکسال اقامت را برای هر سه خانواده دریافت کنند.

گر یک ایده خوب داشته باشید و بتوانید یکی از سازمان های معرفی شده توسط اداره مهاجرت را راضی به سرمایه گذاری در طرح خود کنید، ویزای استارت آپ به شما و خانواده شما تعلق خواهد گرفت که توسط آن ویزای اقامت دائم کانادا اعطا می شود. دقت کنید که شما مجاز به سرمایه گذاری شخصی نمی باشید مگر اینکه سازمان های معرفی شده از شما بخواهند تا در سرمایه گذاری شراکت کنید.
برنامه ی ویزای استارت-آپ به مهاجران کارآفرین در حینی که کمک به استقرار آنها در کانادا می کند، ویزای اقامت دائم نیز می دهد. برنامه ی ویزای استارت آپ کارافرینان مهاجر را ترغیب می کند تا شرکت های خود را در کانادا گسترش دهند. متقاضیان موفق با سازمان های بخش خصوصی کانادا رو کار دارند و می توانند در زممینه ی راه اندازی و بازگشایی شرکت خود در کانادا، بودجه، راهنمایی و تخصص دریافت نمایند.

در صورت موفقیت در اخذ این ویزا به شما و خانواده وابسته به شما ویزای اقامت دائم کانادا اعطا می شود و این ویزا مشروط به موفق بودن بیزینس مورد نظر نمی باشد و حتی در صورت عدم موفقیت در بیزینس مورد نظر پس از ورود به کانادا خللی در اقامت دائم شما و خانواده شما ایجاد نخواهد شد. سالیانه تا سقف ۲۷۵۰ پرونده در برنامه Start up انتخاب میشوند.

آیا برای ویزای استارت آپ واجد شرایط هستید؟

برای اینکه واجد شرایط ویزای استارت آپ باشید علاوه بر اینکه نباید قصد مستقر شدن در کبک را داشته باشید،  باید سه شرط زیر را با هم داشته باشید:

شرایط ویزای استارت آپ کانادا

شرط اول: اثبات کنید که طرح تجاری یا ایده شما توسط یکی از سازمان های معرفی شده حمایت می شود. در این حالت این شرکت ها نامه ای مبنی بر پذیرفته شدن طرح تجاری شما خواهند داد.

حداقل سرمایه گذاری برای این ویزا چه قدر است؟

اگر سرمایه شما توسط designated Canadian venture capital fund تامین می شود ۲۰۰ هزار دلار

اگر سرمایه شما توسط designated Canadian angel investor group تامین می شود ۷۵ هزار دلار

اگر در Canadian business incubator program پذیرفته شوید نیازی به تامین هزینه اولیه نخواهید داشت و باید در برنامه آموزشی آن ها قبول شوید.

شرط دوم: مهارت در زبان انگلیسی و یا فرانسوی حداقل در سطح CLB5 در تمامی چهار مهارت زبان که با یکی از آزمون های معتبر زبان اثبات شود.

CLB Level IELTS Speaking IELTS Listening IELTS Reading IELTS Writing امتیازکل
سطح 4 به بالا 4-4.5 4-4.5 4-4.5 4-4.5 5

CLB Level TEF Speaking TEF Listening TEF Reading TEF Writing امتیازکل
سطح 4 به بالا 181-224 145-179 121-149 181-224 5

شرط سوم: سرمایه کافی برای ۶ ماه اول زندگی در کانادا را برای تامین هزینه های اولیه خود و خانواده تان داشته باشید. دقت کنید که این هزینه ارتباطی با سرمایه گذاری در کشور کانادا ندارد و در این نوع ویزا شما شخصا نیازی به سرمایه گذاری ندارید.

Size of Family Unit MNI
1 person $11,824
2 persons $14,720
3 persons $18,097
4 persons $21,971
5 persons $24,920
6 persons $28,105

سوالات مربوط به برنامه استارت آپ جهت مهاجرت به کانادا

-منظور از designated Canadian venture capital fund چیست؟‌

گروه های سرمایه گذاری مورد تائید اداره مهاجرت که متقاضی اجازه همکاری با آنها در جهت ارائه ایده تجاری خود را دارد را designated Canadian venture capital fund مینامند. جهت دریافت لیست کامل گروه با ما تماس بگیرید.

-منظور از designated Canadian angel investor group چیست؟

این مورد نیز مانند مورد قبلی گروه مورد تائیدی هست که به متقاضی اجازه میدهد تا ایده خود را با آن ها در میان گذاشته و اگر مورد قبول آنها بود برای اپلای جهت اخذ اقامت از طریق ویزای استارت آپ اقدام کند. 

-آیا امکان گرفتن ساپورت از دو حامی وجود دارد؟

بله. ولی باید در مجموع حداقل میزان سرمایه گذاری مربوط به گروهی که مبلغ بیشتری را دارد را به عنوان سرمایه دریافت کنید و یکی از آنها باید نقش اصلی را داشته باشد. مثلا اگر دو شرکت مورد تائید در angel به ایده شما علاقه مند باشند و قصد سرمایه گذاری داشته باشند باید مجموعا ۷۵۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کنند.  مثلا در صورتی که یک شرکت angel و یک شرکت venture با هم قصد سرمایه گذاری روی ایده شما داشته باشند، باید مجموعا حداقل ۲۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری شود.

-آیا با هر بیزینسی میتوان وارد برنامه استارت آپ شد؟‌

خیر. باید بیزینس شما جز بیزینس هایی باشد که محصول آن با پتانسل رشد بالا یا همان high-growth هستند.

-چطور مطمین شوم که شرکت های سرمایه گذاری معتبر هستند و آیا باید به من نامه ای بدهند؟

لیست شرکت ها در سایت اداره مهاجرت کانادا اعلام شده است. در صورتی که شرکت های سرمایه گذاری با ایده شما موافقت کنند یه نامه برای شما و یک نامه برای اداره مهاجرت ارسال میکنند و سپس شما میتوانید برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه استارت آپ کار خود را آغاز کنید.

-چند متقاضی میتوانند از طریق یک بیزینس پلان به کانادا مهاجرت کنند؟

حداکثر ۵ متقاضی. البته باید راه اندازی ایده مورد نظر نیاز به افراد معرفی شده داشته باشد. هر کدام از افراد دقیق توسط اداره مهاجرت بررسی میشوند و باید حداقل شرایط ذکر شده در بالا را داشته باشند. همچنین هر کدام از این افراد باید حداقل ۱۰٪ از حق رای شرکت را داشته باشند.  نکته مهم: اگر یکی از متقاضیان در این برنامه توسط آفیسر مردود شود، تمامی افراد دیگر هم مردود خواهند شد.

 

-آیا پس از دریافت اقامت دائم کانادا، متقاضی ملزم به راه اندازی ایده مورد نظر میباشد؟

خیر. در صورت دریافت اقامت دائم در این روش هیچ مسولیتی در هنگام ورود به کانادا برای او وجود نخواهد داشد.