سوالات رایج درباره دومینیکا

  • برنامه اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری چیست؟

این برنامه سرمایه گذاران خارجی را قادر می سازد در ازای سرمایه گذاری در دومینیکا بر طبق قوانین برنامه، تابعیت قانونی و پاسپورت این کشور را برای خود و خانواده شان دریافت کنند. در حال حاضر سرمایه گذاری در املاک شامل خرید ملکی به ارزش 200 هزار دلار آمریکا است.

  • چه کسانی نماینده مجاز محسوب می شوند؟

نماینده مجاز شخصی است که توسط دولت اجازه یافته از طرف متقاضیان برای برنامه تابعیت از طریق سرمایه گذاری اقدام کند. شرکت حقوقی WWICS پروسه اخذ تابعیت شما را از طریق نمایندگان مجاز انجام خواهد داد.

  • چه کسانی واجد شرایط اخذ تابعیت هستند؟

متقاضیان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند، سوء پیشینه نداشته و بتوانند طبق قوانین برنامه، در دومینیکا سرمایه گذاری کنند. متقاضیان باید از طریق یک نماینده مجاز، فرم های لازم و مدارک تکمیلی را آماده کنند.

  • هزینه این برنامه چقدر است؟

مجموع هزینه شامل مبلغ سرمایه گذاری و سایر هزینه های مربوط به پردازش درخواست می شود که بر اساس تعداد افراد خانواده که درخواست تابعیت می دهند، تغییر می کند. برای اطلاع از هزینه ها بر طبق شریط خود، با کارشناسان WWICSتماس بگیرید.

  • آیا همسر و فرزندان من نیز می توانند تابعیت دریافت کنند؟

بله، تابعیت شامل همسر، فرزندان وابسته و والدین وابسته شما می شود. هزینه درخواست اعضای خانواده در فرم درخواست قید می شود.

  • چه افرادی بعنوان “وابسته” واجد شرایط اخذ تابعیت هستند؟

– همسر متقاضی اصلی

– فرزند زیر 18 سال متقاضی اصلی یا همسر او

– فرزند متقاضی اصلی یا همسر او که بین 18 و 25 سال سن دارد و پس از 18 سالگی بصورت تمام وقت مشغول تحصیل در یک موسسه آموزشی معتبر است و کاملا توسط متقاضی اصلی حمایت می شود.

– فرزند دختر مجرد متقاضی اصلی که زیر 28 سال سن دارد و با متقاضی اصلی زندگی می کند و کاملا توسط او حمایت می شود.(قبلا تا 25 سال بود)

– فرزند متقاضی اصلی یا همسر او که بالای 18 سال سن دارد و از لحاظ جسمی یا ذهنی معلول بوده و کاملا توسط متقاضی حمایت می شود.

– والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ متقاضی اصلی یا همسر او که بالای 55 سال سن دارند و با متقاضی اصلی زندگی می کنند و کاملا توسط او حمایت می شوند.(قبلا باید بالای سن 65 سال می بودند)

فرزند به معنای فرزند بیولوژیکی یا فرزند خوانده قانونی متقاضی اصلی یا همسر او است.

  • مزایای این برنامه چه هستند؟

پس از دریافت تابعیت دومینیکا، از تمام حقوق شهروندان این کشور برخوردار می شوید. می توانید هر زمان که مایل باشید در دومینیکا زندگی و کار کنید. از آنجا که دومینیکا عضو جامعه کشورهای کاراییب (CARICOM) است، می توانید در کلیه کشورهای دیگر عضو این انجمن نیز زندگی کنید. با پاسپورت دومینیکا می توانید بدون ویزا به بیش از 120 کشور سفر کنید، از جمله بریتانیا، کشورهای اروپایی عضو پیمان شنگن، سنگاپور، هنگ کنگ .

  • آیا باید در دومینیکا مالیات بپردازم؟

هیچ مالیاتی بر ثروت، هدیه، ارث، درآمد خارجی یا سود سرمایه تعلق نمی گیرد. شما فقط در صورت زندگی در دومینیکا موظف به پرداخت مالیات شخصی هستید.

2529