مدارک مورد نیاز ویزای ایتالیا

مدارکی که علاوه بر فرم باید در اولین مراجعه به بخش ویزا، همراه داشته باشید: توجه: از کلیه‌ی مدارک باید فتوکپی داشته باشید؛ اصل مدارک به شما بازگردانده می‌شود و کپی آن‌ها برای بررسی نزد بخش ویزا می‌ماند.
شناسنامه ایرانی توجه: ترجمه‌ی رسمی شناسنامه با فتوکپی از تمام صفحات باید حتماً موجود باشد.
گذرنامه توجه: اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بعد از تاریخ درخواست ویزا باشد.
کپی گذرنامه را تنها از صفحات یک تا پنج و همین‌طور صفحاتی که در آن‌ها مهر ویزا خورده، تهیه کنید.
سه قطعه عکس رنگی توجه: در صورتی که عکس همراهان در گذرنامه‌ی متقاضی باشد، باید برای همراهان نیز دو قطعه عکس در مدارک در نظر بگیرید.
عکس باید زمینه روشن، واضح و کاملاٌ جدید باشد و با ظاهر فعلی متقاضی مغایرتی نداشته باشد.
آدرس محل کار و منزل به طور دقیق.
اسنادی مبنی بر وضعیت شغلی متقاضی: · برای کارمندان بخش دولتی: ترجمه‌ی آخرین حکم کارگزینی · برای کارمندان بخش خصوصی‌: گواهی اشتغال به کار · برای صاحبان شرکت‌های خصوصی: ترجمه‌ی روزنامه رسمی شرکت به همراه رزومه‌ی شرکت به زبان انگلیسی، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی.
· برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها: کارت بین‌المللی دانشجویی یا کارت عضویت هیئت علمی.
· برای مشاغل آزاد: ترجمه‌ی جواز کسب و یا کارت بازرگانی مشروح عملیات آخرین ماه حساب بانکی شخصی: پرینت حساب بانکی باید روی سربرگ انگلیسی و مهرشده به سفارت ارائه شود.
ترجمه‌ی یک سند مالکیت، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی بیمه مسافرتی: متقاضیان ویزا باید بیمه‌ی مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند.
این بیمه باید هزینه‌های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشورهای منطقه شنگن معتبر باشد.
حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ سی‌هزار یورو است.
شرکت بیمه‌گذار باید نماینده‌ای معتبر در کشور ایتالیا داشته باشد.
بلیط هواپیما یا رزرو قطعی رفت و برگشت به مقصد ایتالیا در صورت لزوم، فاکتور پرداخت‌شده‌ی هتل در ایتالیا برای کل مدت اقامت کل هزینه ویزا برای ارائه‌ی مدارک احتیاج به وقت ملاقات و انجام مصاحبه از بخش ویزا سفارت ایتالیا دارید که باید با در دست داشتن اصل گذرنامه و به صورت حضوری برای دریافت وقت ملاقات اقدام کنید.
بررسی اولیه‌ی مدارک معمولاً از سه هفته تا یک ماه طول می‌کشد و ممکن است پاسخ قطعی نسبت به درخواست شما چند هفته‌ای هم بیشتر زمان ببرد.
2306