فستیوال های ایتالیا

در ایتالیا فستیوال های مختلفی برگزار می شود که غرق در سنت و تاریخ این کشور هستند و در طی آنها این کشور در پرجنب و جوش ترین حالت خود قرار دارد.
این فستیوال ها فرهنگ، غذا و ارزش های خانوادگی ایتالیا را ارج می نهند و ماهیت ایتالیا را به نمایش می گذارند.
بعضی از معروف ترین فستوال های ایتالیا را در ادامه به شما معرفی می کنیم.
Palio di Sienna زمان برگزاری: دوم جولای (12 تیر) و 16 آگوست (26 مرداد) مکان برگزاری: سیه نا، توسکانا Palio di Sienna یکی از شناخته شده ترین فستیوال های تاریخی ایتالیا و یک مسابقه اسب سواری هیجان انگیز در میدان اصلی سیه نا Piazza del Campo می باشد.
این شهر به 17 منطقه تقسیم شده و از طرف هر منطقه یک اسب سوار معرفی می شود.
10 منطقه در مراسم اول یعنی دوم جولای شرکت کرده سپس 7 منطقه دیگر به همراه 3 سوارکار اول مراسم اول در 16 آگوست مسابقه می دهند.
روز مسابقه با مراسمی برای احترام به اسب ها به همراه صفوف طولانی مردم همراه با پرچم های هر منطقه آغاز می شود.
به اسب برنده Palio یا پرچم پیروزی هدیه داده می شود.
Giostra della Quintana زمان برگزاری: اولین یکشنبه آگوست (مرداد) مکان برگزاری: اسکولی پیچنو، مارکه La Quintana یک فستیوال مربوط به قرون وسطی می باشد و شرکت کنندگان لباس های مربوط به دورهای تاریخی خاصی را پوشیده و در خیابان رژه می روند.
این رژه را نوازندگان، طبل زن ها، پرچم دارها و کماندارها همراهی می کنند.
شما می توانید از مسابقات تیر اندازی و همچنین La Quintana لذت ببرید که در آن اسب سواران با نیزه های سنگین به هدف ضربه می زنند و باید قبل ار اینکه توسط زنجیر ضربه بخورند از هدف دور شوند.
Historic Regatta زمان برگزاری: اولین یکسنبه سپتامبر (شهریور) مکان برگزاری: ونیز Historic Regatta فستیوالی است که ونیز را به سال 1489 برمی گرداند.
کانال ها و تالاب های زیبای ونیز از قایق ها و مردمی که لباس های آن دوره را می پوشند پر می شود.
این فستیوال برای بزرگداشت کاترینا کورتانو، همسر پادشاه قبرس برگزار می شود که از ونیز حمایت کرد.
چهار مسابقه مختلف وجود دارند که اصلی ترین آنها کارولینا می باشد.
Venice Carnival زمان برگزاری: ژانویه و فوریه (دی و بهمن) مکان برگزاری: ونیز کارنیوال ونیز یکی از معروف ترین فستیوال های ایتالیاست.
شهرت این کارنیوال به دلیل مراسم منحصر به فردی که در سطح شهر برگزار می کند می باشد.
مردم شهر لباس های سنتی و رنگارنگ پوشیده و ماسک می زنند.
در طول این فستیوال قایق ها در سطح شهر پخش هستند، مردم در میدان Saint Mark ماسک می زنند و در روز آخر آتش بازی برگزار می شود.
جنگ پرتقال زمان برگزاری: هفته سوم فوریه (بهمن) مکان برگزاری: ایوریا، تورین جنگ پرتقال بازدیدکننده های زیادی را به شهر ایوریا جذب می کند.
این فستیوال نمادی از رویارویی با حاکم ستمگری به نام Ranieri di Biandrate می باشد.
افسانه ای از این حاکم می گوید او می توانست هر زنی را که می خواهد داشته باشد ولی زنی به نام ویولتا از فرمان او سرباز زد و حاکم سر او را از بدن جدا کرد.
هر سال دختری نقش ویولتا را بازی می کند و 9 تیم با پرتاب پرتقال با هم می جنگند.
عید پاک زمان برگزاری: آخرین هفته لنت (مربوط به عید پاک) مکان برگزاری: سیسیل، پالرمو "هفته مقدس" در سیسل کاملا متفاوت است.
این شهر از آیین های مذهبی و اجتماعات مختلف پر می شود.
معروف ترین آنها اجتماع اسرار است که در تراپانی برگزار می شود و قدمت آن به 400 سال پیش بر می گردد.
همچنین اجتماع "جمعه خوب" شامل 20 گروه مختلف مذهبی است که غیرت و سنت های معمول ایتالیا را نمایش می دهند.
Corsa dei ceri Gubbio زمان برگزاری: 15 مه (26 اردیبهشت) مکان برگزاری: گوبیو، پروجا شهر گوبیو در استان پروجا هر سال موج عظیمی از جمعیت را در فستیوال Corsa dei ceri Gubbio به خود جذب می کند.
این فستیوال شب مرگ Bishop Ubaldo Baldassini (محافظ گوبیو) را نمایش می دهد.
اجتماعات زیادی با شمع های چوبی بزرگ و مجسمه های کوچک از سنت جورج، سنت آنتونی و سنت اوبالدو به راه می افتند و سه دور اطراف میدان اصلی چرخیده و به سمت کلیسا حرکت می کنند.
سپس این سه تیم با هم مسابقه می دهند و تیمی که از همه کمتر شمع را بیندازد برنده می شود.
فستیوال Infiorata زمان برگزاری: مه و ژوئن ( اردیبهشت و خرداد) مکان برگزاری: نوتو، اسپلو، جنزانو، برونیاتو، بلزنا Infiorata فستیوال گل و تزیینات گل است.
شهر های نوتو در سیسل، اسپلو در اومبریا، جنزانو در لاتزیو، برونیاتو در لیگواریا، و بلزنا در لاتزیو این فستیوال را برگزار می کنند.
از گلبرگ گل و برگ درختان برای خلق نقش های برجسته استفاده می شود و اجتماعات مذهبی در اطراف این نقش ها شکل می گیرد.
Calcio Fiorentino زمان برگزاری: هفته سوم ژوئن (تیر) مکان برگزاری: فلورانس، توسکانا Calcio Fiorentino یا Calcio Storico (فوتبال تاریخی) نوعی از فوتبال است که در قرن شانزدهم در ایتالیا شکل گرفت.
هر سال در هفته سوم ژوئن، سه بازی در میدان Santa Croce انجام می شود.
چهر تیم یعنی Santa Croce (آبی)، Santa Maria Novella (قرمز)، Santo Spirito (سفید) و San Giovanni (سبز) با هم بازی می کنند.
هر بازی 50 دقیقه طول می کشد و بر روی ماسه بازی می شود هر تیم 27 بازیکن دارد.
بازی پل زمان برگزاری: آخرین یکشنبه ژوئن (تیر) مکان برگزاری: پیزا، توسکانا بازی پل به سال 1568 بر می گردد و جنگ مالکیت پل بر روی رودخانه آرنو است.
راه پیمایی رنگارنگ مردم که لباس های قرن 18 را می پوشند دو طرف سنتی را نشان می دهند: شمال رودخانه (Tramontana) و جنوب رودخانه (Mezzogiorno).
بازی بر سر کشیدن یک چرخ دستی چوبی در زمین تیم مقابل است و تیمی برنده می شود مالکیت نمادین پل را از آن خود می کند.
2177