نماد پرچم مالزی

پرچم ملی مالزی با عنوان Jalur Gemilang و یا به زبان انگلیسی Stripes of Glory شناخته می شود.
این پرچم شامل ۱۴ خط راه راه سفید و قرمز در طول پرچم ، و قسمتی آبی رنگ است که درون آن هلال ماه و یک ستاره ۱۴ جهتی است که آن هم به عنوان Bintang Persekutuan و یا به زبان انگلیسی Federal Star نامیده می شود .
این ۱۴ خطوط با پهنای مساوی نشانگر وضعیت مساوی در فدراسیون13 ایالتی مالزی و دولت فدرال است در حالیکه ۱۴ جهت ستاره این پرچم، نشانه اتحاد بین این نهادهاست.
هلال ماه ، نشانه اسلام ، دین رسمی کشور است و زردی رنگ هلال ماه و ستاره هم به عنوان رنگ سلطنتی حاکمان مالایی تعریف می شود.
رنگ آبی موجود در پرچم هم بیانگر اتحاد مردم مالزی است.
این قسمت آبی رنگ در اصل انتخاب شده برای نشان دادن ارتباط بین فدراسیون و مردم کشور، اما بتدریج از این حالت خارج  شده و سر انجام با تفسیر کنونی تعویض شده است.
پرچم مالزی بدین شکل شرح داده می شود: یک پرچم قرمز با ۷ خط سفید افقی راه راه، یک چهارم بالای سمت چپ به رنگ آبیست، با یک هلال ماه که نوک های آن به سمت بد خواهان و دشمنان است، و یک ستاره ۱۴ جهتی است .
مطالب جدید و روزانه درباره مالزی را در کانال @Malaysia سایت شهرسفر و سایر شهرهای مالزی در لینک های زیر: کوالالامپور @KualaLumpur پنانگ @Penang لنکاوی @Langkawi دنبال کنید.
مطالب مرتبط مالزی #مالزی #نمادپرچم #صلح #ویزای_مالزی
3738