نرم افزار جدید آمادگی آزمون آیلتس راه اندازی شد

این نرم افزار جدید که از سوی کنسولگری بریتانیا تولید شده است، روش های تست زنی شنیداری و گفتاری را آموزش می دهد و دارای ویدئوهای آموزشی، کوییزهای گوناگون است که کامل ترین مجموعه نرم افزار آموزشی مهارت های آیلتس به شمار می رود.

به گفته رییس آزمون های کنسولگری بریتاینا، در این نرم افزار هر چهار مهارت اصلی مورد نیاز برای موفقیت در این آزمون به صورت جامع و کامل آموزش داده می شود و شما را برای آزمون اصلی آماده می سازد. استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است و زبان آموزان در فصل های مختلف این نرم افزار با ابزارهای متنی، صوتی و ویدویی هر چهار مهارت  Listenting، Reading، Writing، Speaking  را فرا خواهد گرفت.

این نرم افزار برای کاربران Android و iOS قابل استفاده است و از این سایت قابل دانلود است. 

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا بر اساس تسلط افراد به زبان های رسمی کانادا به آنها امتیاز می دهد. به گونه ای می توان گفت که مهاجرت بدون داشتن مدرک زبان امری غیر ممکن است.

کانادا برای ارزیابی سطح دانش زبانی متقاضیان از سیستم ارزیابی به نام Canadian Language Benchmarks یا به اختصار CLB استفاده می کند. برای مهاجرت به کانادا، وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، سطح زبان متقاضیان را بر اساس CLB می سنجد.

در سیستم مهاجرتی دولت فدرال و همچنین سیستم مهاجرتی دولت های استانی سه آزمون مورد قبول است:

  1. آیلتس جنرال ( IELTS – General Training)
  2. سلپیپ جنرال (CELPIP General)
  3. تف (TEF)

دو آزمون اول برای زبان انگلیسی هستند و آزمون سوم برای زبان فرانسه. برخلاف آزمون آیلتس که در ایران شناخته شده تر است و منابع آموزشی متعدد و قابل دسترس تری دارد، آزمون زبان انگلیسی CELPIP General ناشناخته است و تنها مرکز برگزاری آن در نزدیک ایران، در شهر دوبی امارت متحده عربی قرار دارد.

آزمون زبان آیلتس به انگلیسی (IELTS (International English Language Testing System به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است، یکی از با ارزش ترین آزمون های زبان انگلیسی که هم اکنون در سراسر جهان برگزار می شود. آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده است و از این نظر در برابر تافل، آزمون آمریکایی قرار می گیرد. این آزمون به دست دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می شود.

آزمون آیلتس از ۴ بخش شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری تشکیل شده است. این آزمون دارای دو گونه آکادمیک و عمومی است که گونهٔ آکادمیک مشکل تر بوده و همین آزمون است که برای ورود به دانشگاه ها مورد نیاز می باشد.

نمره بندی این آزمون از ۰ تا ۹ سطح را شامل می شود که نمرهٔ قبولی برای آزمون وجود ندارد اما به طور معمول سطح ۵ نمرهٔ متوسط و ۶ به بالا خوب تلقی می شود. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس با حداقل سطح ۷ را می پذیرند.

دقت کنید که CLB8 برابر با آیلتس 8 نیست، برای تبدیل نتایج آیلتس و TEF به CLB  باید به وب سایت وزارت مهاجرت IRCC مراجعه کنید.

1052