مهاجرپذیرترین کشورهای جهان

سوئد
بزرگترین و پرجمعیت‌ترین کشور اسکاندیناوی در صدر لیست ما قرار دارد و از جمله نکات تاثیرگذار آن می‌توان به تعهد این کشور به حقوق بشر و خدمات عمومی عالی اشاره کرد. نظام برابری ثروت و رفاه اجتماعی نیز در انتخاب سوئد به عنوان مهاجرپذیرترین کشور دنیا موثر بوده‌اند. در سال‌های اخیر، تنوع مهاجران سوئد بیش از پیش شده و در حال حاضر 10% جمعیت 9.8 میلیون نفری این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند.

کانادا
کانادا به عنوان دومین کشور از نظر وسعت بعد از روسیه، دارای سوابق درخشانی در زمینه‌ی سیاست‌های دوستدار مهاجر است. در سال 2011، حدود 38% جمعیت کانادا را مهاجران و فرزندان آنها تشکیل می‌دادند. اگر روند فعلی ادامه پیدا کند، انتظار می‌رود که این عدد تا سال 2036، به نیمی از جمعیت کانادا برسد.

سوئیس
سوئیس کشوری کوچک اما قدرتمند از نظر اقتصادی است که آن را با نرخ بیکاری پایین، درآمدهای بالا و استانداردهای زندگی خارق العاده می‌شناسند. در نظرسنجی ذکر شده، این کشور در لیست بهترین کشورها مقام اول را از آن خود کرده بود و دلیل اینکه در این مطلب مقام سوم را دارد این است که نسبت به سوئد و کانادا، درجه‌ی مهاجرپذیری کمتری دارد.

استرالیا
مهاجران استرالیا که عمدتا از ملت‌های غیر انگلیسی زبان هستند، هویت چند فرهنگی استرالیا را تشکیل داده‌اند. کشوری ثروتمند که از نظر تراکم جمعیت، مقام سوم از انتهای جدول را به خود اختصاص داده، مقصدی بسیار محبوب برای مهاجران دارای مهارت است. هرچند در سال‌های اخیر، سیاست‌های استرالیا در برابر پناهجویان سر و صدای زیادی را برانگیخته است.

آلمان
آلمان با وجود داشتن یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا، برای اغلب مهاجران به عنوان سرزمین فرصت‌ها شناخته می‌شود. هرچند بعد از آنکه آنجلا مرکل قول باز نگه داشتن مرزها به روی مهاجران را داد، حمایت‌ها از او اندکی افت داشته، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که جمعیت جوان آلمانی همچنان نسبت به جمعیت مهاجر با روی باز استقبال می کنند.

نروژ
این ملت اسکاندیناویایی با میزان حقوق بالا را به خاطر اقتصاد قوی و سیستم رفاهی معقول آن می‌شناسند. بر اساس آمار منتشر شده، در حال حاضر 16.8 درصد جمعیت نروژ را مهاجران تشکیل می‌دهند. سه گروه بزرگ مهاجران نروژ از لهستان، لیتوانی و سوئد هستند.

ایالات_متحده_آمریکا
در حالیکه رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ درباره‌ی مهاجرت نگرشی منفی دارد، اما این کشور همچنان یکی از مقاصد محبوب برای مهاجران بوده و در حال حاضر بیش از هر کشور دیگری، جمعیت مهاجران را در خود جای داده است. به عنوان قدرت اقتصادی غالب در جهان، همچنان افراد زیادی به امتحان کردن شانس خود در آمریکای شمالی و امکان موفقیت، باور دارند.

هلند
جمعیت نواحی غربی اروپا به طور فزاینده‌ای از نظر جمعیتی متنوع شده و اکنون در میان بهترین مقاصد مهاجرپذیر قرار دارند. هلند را نیز در این میان به داشتن اقتصادی سلامت می‌شناسند که سابقه‌ی خوبی از نظر بردباری و برخورد با مهاجران داشته است.

فنلاند
فنلاند به عنوان یکی دیگر از شمالی‌ترین کشورهای دنیا، مقادیر زیادی روی خدمات عمومی سرمایه‌گذاری کرده است. نرخ بالای مهاجرت در سال‌های اخیر مناقشات زیادی را در این کشور برانگیخته، اما بسیاری از افراد همچنان فنلاند را به عنوان مقصدی دوستدار مهاجر می‌شناشند.

دانمارک
دانمارک نیز یکی دیگر از کشورهای شمالی است که به خاطر خدمات خوب و امنیت اجتماعی به لیست ده تای برتر راه پیدا کرده است. نرخ مهاجرت در این کشور طی سه دهه‌ی گذشته، افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته که بیشتر مهاجران آن از لهستان، ترکیه و آلمان بوده‌اند.

لوکزامبورگ
لوکزامبورگ با ابعاد کوچک و موقعیت جغرافیای خود (محصور در خشکی) دارای استانداردهای زندگی خارق‌العاده‌ای است. این کشور زیبا دومین کشور ثروتمند دنیا بعد از قطر است. مناظر خارق‌العاده‌ی جنگل‌های این کشور در کنار توان اقتصادی و پایداری آن از جمله عوامل مهم در جذب مهاجر هستند.

2184