چگونه کشور مناسب را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

*توجه به وضعیت بهداشت و درمان مقصد: باید حتما از وضعیت بهداشت و درمان کشوری که می خواهید آن را به عنوان خانه ی همیشگی انتخاب کنید اطلاعات جامعی داشته باشید تا سلامتیتان در خطر نباشد. آب و غذای سالم، آب و هوای خوب و بدون آلودگی از نیاز های اولیه ی زندگی هستند، آن ها را از یاد نبرید.

*وضعیت اقتصادی: با وضعیت اقتصادی مقصد حتما آشنا شوید. در سرزمین هایی که با بحران اقتصادی رو به رو هستند و یا دچار مشکلات حادی در این زمینه می باشند حتما کار شما بسیار دشوارتر خواهد بود و جوانب مختلف زندگی شما را با چالش درگیر خواهد کرد.

باید پیش از مهاجرت بدانید که میزان مالیات، وضعیت اقتصاد و تورم در کشور مقصد چگونه است و مناسب با شرایط شما هست یا خیر.

*آداب و رسوم جامعه: پیش از مهاجرت در رابطه با آداب خاص منطقه ای که می خواهید در آن زندگی کنید آشنا شوید تا با تفکرات و عقاید شما همخوانی داشته باشد زیرا زمانی که به محلی دیگر مهاجرت می نمایید شاخص ترین امری که به چشمتان می آید فرهنگ جامعه می باشد.

*توجه به اعضای خانواده: اگر به تنهایی مهاجرت می کنید تمامی مشکلات رو به روی شخص شما است اما زمانی که با خانواده قصد مهاجرت دارید اوضاع کمی پیچیده تر می شود. باید حتما شرایط تک تک اعضای خانواده را در کشور فعلی و مقصد بررسی کنید و مطمئن شوید در سرزمین آینده ی شما همه ی خانواده اوضاع و شرایط خوبی خواهند داشت.

*هزینه ی زندگی چقدر است؟ با توجه به بودجه ای که دارید، نوع اقدامتان برای مهاجرت، هدف اصلی از مهاجرت و... باید بررسی کنید که چگونه هزینه های زندگی را پرداخت خواهید کرد. باید این نکته را در هنگام انتخاب مقصد در نظر داشته باشید.

*وضعیت کار: هر نوعی که اقدام به مهاجرت می کنید؛ تحصیلی، سرمایه گذاری، روشهای شخصی همه و همه نیاز به تامین مخارج زندگی در آن ها مشترک است، شما پس از تحصیل نیاز به استخدام شدن دارید و یا شرایط باید به گونه ای باشد که سرمایه ی شما به بهترین نحو استفاده شود به همین دلیل باید از چگونگی وضعیت کار در کشورهایی که علاقمند به زندگی در آن ها هستید مطلع باشید.

*هزینه ی مسکن: در کشورهای مختلف هزینه ای که باید برای مسکن پرداخت کنید متفاوت است، آیا توانایی زندگی در مکانی که اجاره خانه نسبت به درآمدتان بسیار بالا است را دارید؟ اگر بخواهید خانه بخرید چقدر هزینه در بر خواهد داشت؟ 

باید از وضعیت مسکن و این که قرار است کجا مستقر شوید به خوبی مطلع باشید.

980