بعضی از دلایل ریجکت شدن ویزاها

در مواردی که ویزای فرد رد می شود :

 به پررنگ ترین دلیلی که می توانیم اشاره کنیم مخصوصا برای ما ایرانیان، نداشتن دلیل محکم و قانونی برای برگشت خود از کشور مورد نظر است و این امر گرفتن ویزا را برای ما بسيارسخت می سازد ،اگر نتوانیم دقیقا با شواهد و مدارکی محکم ثابت کنیم که برنامه ی کوتاه یا بلند مدت ما در اين کشور چيست، مطمئنا ویزای ما رد خواهد شد.

⁉️چگونه می توانیم خود را برای مصاحبه در سفارت آماده کنیم؟

آماده کردن مدارک به صورت كامل و درج شده در سايت سفارت ها، با دقت به سوالات مسئول بررسي پرونده تان گوش کنید و آنچه را که می خواهد پاسخ دهید یعنی وارد حاشیه نشوید و تحت هیچ شرایطی دروغ نگویید.

حتی اگر ‎مسئول بررسي پرونده تان از شما دو بار سوال خود را پرسید ونیاز به پاسخی قوی تر داشت باید بدون چون و چرا پاسخ دهید. ‎مسئول بررسي پرونده تان به طور رسمی سعی می کنند تصمیم خود را با توجه به قصد شما بگیرند و بعد از شنیدن تمامی برنامه های شما می توانند پاسخ آری یا خیر دهند.اگر‎مسئول بررسي پرونده تان پاسخی محکم از شما دریافت نکند ویزای شما رد خواهد شد.

 باید آنها را بسیار منطقی درباره ی توسعه ی شغلی وبرنامه ی آینده ی خود بعد از اتمام دوره ی تحصیلی وبرگشت به کشور خود مطلع کنیم و توضیح دهیم که چرا گذراندن این دوره در این کشور برای ما با اهمیت است.


 باید سعی کرد که بیشتر در مورد انتخاب دوره ی مورد نظر صحبت کنیم و نشان دهیم که دانش و اطلاعات بسیار کافی درباره ی نظام آموزشی کشور مورد نظر را داریم و روش های آموزش را در کشور مورد نظر می دانیم.

نکته: به هیچ وجه در قبال سوالی که ‎مسئول بررسي پرونده تان می پرسد ،چرا کشور من را انتخاب کردید نباید گفت: همینطوری، دوستان من اونجا هستند، کشور شما رو دوست دارم، از فیلم های کشورتان خوشم می آید، از بستگانم آنجا هستند وهر دلیلی که اهمیت نداشته باشد

 دوستان به یاد داشته باشید که ‎مسئول بررسي پرونده تان که در یک سفارت مشغول به کار است، روزانه بالاتر از ١٠٠ نفر مراجعه کننده دارد و زمان زیادی برای صحبت با شما ندارد ،شما باید سعی کنید که آنها را در بحث و گفتگوی بسیار کوتاه قانع کنید.