ادامه مطالب

مطالب مرتبط متفرقه متفرقه

مطالب متفرقه

مدارک ویزای توریستی تایلند

مدارکی که علاوه بر فرم تقاضای ویزا باید به بخش ویزای کنسولگری پادشاهی تایلند ارائه دهید، این‌ها هستند: یک: شناسنامه ایرانی و کارت ملی، کپی شناسنامه و کارت ملی کافی است.
دو: گذرنامه که باید حداقل شش ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد.
سه: دو قطعه عکس رنگی واضح با زمینه روشن و با ابعاد ۴*۶ که کاملاً شبیه به چهره‌ی فعلی متقاضی باشد.
چهار: مشروح گردش حساب بانکی در سه ماه اخیر و مانده حساب پرینت حساب بانکی باید روی سربرگ انگلیسی همراه با مهر بانک به سفارت ارائه شود.
پنج: بلیط رفت و برگشت هواپیما به مقصد تایلند شش: واچر هتل برای کل مدت اقامت ویزای کشور پادشاهی تایلند به دو صورت عادی و فوری صادر می‌شود.
هزینه‌ی ویزای عادی حدود پنجاه یورو است و هزینه‌ی ویزای فوری، در زمان درخواست ویزا، توسط شرکت اقدام‌کننده مشخص می‌شود.
صدور ویزای عادی یک هفته و صدور ویزای فوری یک یا دو روز کاری زمان می‌برد.
توجه: - اگر به هر دلیلی، قصد اقامت بیشتر از مدت زمان قانونی ویزا را داشته باشید، باید به اداره‌ی مهاجرت بروید و تقاضای تمدید روادید یا تغییر نوع روادید بدهید.
- اگر از مدت زمان ویزای شما باقی مانده باشد و تصمیم دارید به خارج از تایلند سفر کوتاهی داشته باشید و دوباره برگردید، باید اجازه‌ی ورود مجدد بگیرید.
برای دریافت این مجوز، باید به اداره‌ی مهاجرت مراجعه کنید.
مدارکی که برای این کار نیاز دارید: · کپی گذرنامه ( صفحه‌ی اصلی، صفحه‌ی ویزا و مهر آخرین ورود) · فرم تکمیل شده TM-۸ که در اداره مهاجرت به شما داده می‌شود.
· پرداخت مبلغی حدود ١٠٠٠ بات برای یک‌ بار ورود مجدد و ٣٨٠٠ بات برای چند بار ورود مجدد.
- ماندن در تایلند به هر دلیلی، بیشتر از مدت زمان روادید، خلاف قانون است و فرقی نمی‌کند اقامت غیرقانونیشما یک روز باشد یا یک ماه؛ اگر توسط پلیس متوقف شوید با دردسرهای زیادی روبرو خواهید شد.
2029