ویزای شینگن چیست؟

با ویزای شنگن شما میتوانید به 26 کشور عضو پیمان شنگن سفر کنید بسیاری از افراد تصور میکنند که یک ویزا به معنی تضمین ورود به محدوده شنگن است.
اما یک ویزای شنگن فقط به معنی تضمین رسیدن به یکی از مرزهای شنگن است, نه بیشتر.
پس از آن مقامات مرزی شنگن تصمیم میگیرند که به شما اجازه ورود داده و یا به دلایلی از ورودتان به محدوده شنگن جلوگیری بعمل آورده و شما را به کشوری در خارج از شنگن که از آن آمده اید اخراج کنند.
مقامات مرزی شنگن قانونا میتوانند حتی در صورت دارا بودن ویزای معتبر, از ورود شما به شنگن جلوگیری بعمل آورده و شما را به کشوری که از آن آمده اید اخراج کنند.
برای مثال ممکن است فرد با ارائه مدارک جعلی و یا تقلب دیگری در سفارتخانه موفق به گرفتن ویزا شده باشد.
از جمله به همین دلیل مرزها ورودی شنگن این حق را دارند که همه مسافرین ورودی دارای ویزا را مورد کنترل مجدد قرار دهند و در صورتی که دارای شرایط ورود نباشند از ورود آنان به محدوده شنگن جلوگیری بعمل آورند.
ویزای شینگن شامل ۲۶ کشور عضو معاهده شنگن میباشد: آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک ، لیتوانی ، لتونی ، لهستان ، مجارستان ، اتریش ، استونی ، اسلواکی ، اسلوانی ، چک ، ایسلند ، مالت ، یونان، لیختن اشتاین و سوئیس.
با گرفتن ویزای شینگن طبق معاهده شینگن ورود و خروج به تمامی کشورهای عضو پیمان شنگن آزاد بوده و به راحتی میتوان به این کشورها رفت و آمد داشت.
1423