انواع ویزای شینگن

ویزای نوع A : ویزای ترانزیت است یعنی مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد و می تواند فقط در یکی از فرودگاههای شینگن پرواز خود را تعویض و راهی کشوری در خارج ازشینگن گردد.
ویزای نوع B : ویزای عبور است یعنی مسافر حق خروج از فرودگاه را دارد و میتواند از شینگن بعنوان منطقه عبوری استفاده نماید تا از طریق زمینی خود را به کشور دیگری غیر شینگن برساند.
ویزای نوع C : ویزای توریستی است که اکثر ایرانیان با آن وارد شینگن می شوند.
ویزای نوع D : ویزای بلندمدت است که معمولا تجار و بازرگانان ازآن استفاده می کنند تا بتوانند در طی سال بارها به شینگن وارد و از آن خارج شوند.
چنانچه بخواهید بیش از ۹۰ روز در محدوده شینگن بمانید، دیگر نیازی به ویزای شینگن ندارید بلکه باید درخواست اقامت بدهید و از طریق سفارت پیگیر مراحل اقامتی خود باشید، درضمن اگر از ۹۰ روز اقامت خود در محدوده شینگن استفاده کنید، باید حتما ۳ ماه خارج از شینگن بمانید تا بتوانید مجددا ویزای شینگن دریافت کنید.
البته در صورت داشتن دلایل ویژه می توانید برای حداکثر یکسال هم ویزای شینگن دریافت کنید.
داشتن ویزای شینگن لزوما به معنی تضمینی جهت ورود به محدوده شینگن نیست، یعنی اینکه اگر شما ویزای شینگن خود را ازفنلاند گرفته باشید ولی از فرانسه وارد شینگن شوید و یا برعکس مقامات مرزی شینگن در فرانسه یا فنلاند می توانند به دلایلی کاملا قانونی به شما اجازه ورود نداده و شما را به کشوری در خارج از شینگن اخراج کنند.
مسافر ورودی به شینگن باید همیشه خود را آماده سوالات احتمالی از جمله هدف از سفر، آدرس محل اقامت و مدارکی دال بر توانایی پرداخت هزینه های اقامت نماید.
ساده ترین راه برای گرفتن ویزای شینگن اقدام از طریق تور مسافرتی و اخذ ویزای نوع C می باشد که ما در آژانس کیش آوا گشت برای مسافران تورهای اروپایی که در طول سال توسط آژانس کیش آوا گشت برگزار می شوند از طریق ویزای نوع C شینگن اقدام می نماییم.
1416