دانستنی ها پیرامون تحصیل در روسیه

روسیه یکی از مهمترین اهداف تحصیل در بین دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در مقاطع بالا هستند. این مقصد اروپایی برای دانشجویان تمایل به تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی، بسیار محبوب است. بعضی از دانشگاه های روسی شروع به ارائه مطالعات تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی برای تسهیل دانش آموزان بین المللی در کرده اند. اگرچه نظام آموزشی روسیه برای ارائه آموزش با کیفیت به طور کافی برای جامعه ی بین المللی شناخته شده است. با این حال، روسیه کیفیت خدمت آموزشی خود را بهبود بخشیده و به ارائه و کشف مراحل نوآورانه برای تسهیل روند درخواست برای دانشجویان بین المللی اقدام کرده است.

💠به تازگی، روسیه تصمیم گرفته است که از خط قرمزی خود عبور کرده و لیستی از 210 دانشگاه خارجی از 25 کشور را اعلام کند که دانشجویان آن واجد شرایط پذیرش در دانشگاه های روسیه خواهند بود.
این فهرست شامل دانشگاههای آمریکا، ژاپن، چین، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آفریقای جنوبی، دانمارک، سنگاپور و غیره است.

تحصیل پزشکی در کشور روسیه در مقایسه با کشور ایران که دوره های پزشکی عمومی 7ساله میباشد تحصیل پزشکی 6و دندانپزشکی 5 ساله میباشد.دانشجویانی که در روسیه فارغ التحصیل میشوند میتوانند علاوه بر ایران در کشور های اروپایی و پیشرفته دنیا ادامه تحصیل دهند و در صورت تمایل مشغول به کار شوند.

مدارک دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت است.

همچنین آموزش عالی روسیه در رشته های غیر پزشکی مانند مهندسی،اقتصاد و علوم انسانی دانشجو می پذیرد.

📌تحصیل پزشکی در روسیه به سه زبان مختلف میباشد:
زبان روسی : که معمولا دانشجویان روسی زبان آن را بر می گزینند.
زبان فرانسه و انگلیسی : دانشجویان اگر بخواهند دوره های زبان فرانسه و انگلیسی را انتخاب کنند ابتدا باید مصاحبه انجام دهند که دانشگاه انها را تایید نماید و در صورت تایید میتوانند شروع به تحصیل کنند.

لازم به ذکر است جهت تحصیل پزشکی در روسیه شخص میتواند دوره های زبان را در ان کشور طی کند.
این مصاحبه ها سخت نیست اما نیاز به دقت و دانش کافی دارد.

2712