ادامه مطالب

مطالب مرتبط اطلاعات عمومی کانادا

مطالب کانادا

دریافت لایسنس مهندسی در کانادا (Peng)

بعضی رشته های مهندسی در کانادا رگولیتد هستن و برای اینکه بتونین به عنوان مهندس در این رشته ها در کانادا کار کنید باید لایسنس داشته باشید. به طور مثال رشته های مانند برق و مکانیک و عمران و … نیاز به لایسنس دارن. اما مهندسی کامپیوتر نیازی به این لایسنس نداره. نکته ای که اینجا مهمه و برای اکثر افراد سواله اینه که آیا بدون این لایسنس نمیتونیم کار مهندسی در کانادا انجام بدیم؟

جواب این سوال بستگی به این داره که چه کار مهندسی میخواین انجام بدین! به طور کلی اکثر مشاغل مهندسی در کانادا نیاز به لایسنس ندارن و به طور مثال شما به مدرک تحصیلی مهندسی برق از ایران میتونین در اکثر پوزیشن های مهندسی برق در کانادا کار کنین مگر پوزیشن هایی که نیاز به لایسنس داشته باشه و در واقع شما باید به عنوان شخصی که لایسنس دارین مدارک مهندسی رو تایید کنین.

پس نگران این نباشین که در بدو ورود لایسنس ندارین و میتونین پوزیشن های خوبی پیدا کنین و زیر نظر یه مهندس با لایسنس کار کنین.

نکته بعدی اینه که بهتره در چند ماه اول ورود به کانادا برای این مدرک اقدام کنید. به طور مثال در استان انتاریو در ۶ ماه اول هزینه عضویت و حق سالانه رو پرداخت نمی کنید و از طرفی هم اگر پرونده شما برای گرفتن لایسنس به جریان افتاده باشه شانس بیشتری برای پیدا کردن کار دارین و اصطلاحا EIT یا Engineering intern هستین.

برای دیدن سایت مهندسان حرفه ای انتاریو و شرایط گرفتن این لایسنس بر روی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.peo.on.ca

پروسه گرفتن لایسنس مهندسی استان انتاریو رو به زودی تو این صفحه به طور کامل توضیح میدیم. در حال حاضر توضیحات مختصر زیر رو میتونین مطالعه کنید:

برای شروع کار باید مدارک زیر رو به صورت حضوری به مرکز PEO در تورنتو ببرین و تحویل بدین تا فایل شما باز بشه.

  1. کپی دانشنامه و ریزنمرات فارسی و همچنین کپی ترجمه ها (لیسانس و در صورت وجود فوق لیسانس) – این مدارک باید توسط کسی که Peng داره امضا و تایید شده باشه.
  2. رزومه
  3. تکمیل فرم ثبت نام (فرم در وبسایت PEO هست. بعد از پرینت گرفتن به صورت دستی با خودکار تکمیل کنین)
  4. مدرک شناسایی (برای اثبات تاریخ لندینگ و معاف شدن از پرداخت هزینه سال اول باید کپی کارت PR یا کپی برگه لندیگ رو همراه خودتون ببرید)
  5. خلاصه تز فوق لیسانس (اگر فوق لیسانس ارائه میدین)
  6. کورس دسکریپشن (توضیحات بیشتری در این مورد در آینده خواهیم داد)

با مدارک بالا به PEO مراجعه می کنید و پرونده شما تشکیل میشه. بعد از چند هفته به شما Application Number تعلق میگیره و با ایمیل بهتون اطلاع میدن. بعد از حدود ۲ تا ۳ ماه هم نتیجه اینکه EIT شدین یا نه رو بهتون اطلاع میدن و اسمتون در سایت PEO ثبت میشه و همه میتونین صحت ادعای شما مبنی بر داشتن EIT یا Peng رو در سایت PEO ببینن. (قابل توجه افرادی که بدون داشتن این مدارک ادعای دروغین می کنن!)

همزمان با اعلام بالا به شما میگن که مصاحبه باید بدین یا امتحان کورس های لازم رو. اگر مصاحبه به شما بخوره بهتره و دیگه مجبور نیستین کورس بگذرونین.

6902