کار در ارمنستان | 10 شغل پرطرفدار در ارمنستان برای ایرانیان

10 شغل پرطرفدار در ارمنستان

آموزش و پرورش و حرفه های شغلی عواملی حیاتی برای زندگی در ارمنستان میباشند. کارکنان ارمنی باهوش، تحصیل کرده و بسیار سخت کوش هستند. به همین دلیل به راحتی در داخل و خارج از ارمنستان میتوانند شغل پیدا کنند. اما اکنون میخواهیم بدانیم محبوب ترین شغل ها در ارمنستان برای خارجی ها چه شغلهایی هستند ؟

1- کار در ارمنستان – متخصصین IT

اگر در سایت های جست و جوی شغل نگاهی بیندازید متوجه میشوید که بسیاری از شغل های موجود در این وبسایت ها مربوط به متخصصان IT میباشد. حتی یک وب سایت مخصوص (ITjob.am) برای متخصصان IT وجود دارد.

بخش فناوری اطلاعات یکی از بخش های رو به رشد در اقتصاد ارمنستان است. به دلیل وجود برنامه نویسان، مهندسان نرم افزار، معماران و سایر متخصصان، ارمنستان به مرکزی برای شرکت های فناوری خارجی، تبدیل شده است.

این شرکت ها شعبه های زیادی در ارمنستان تاسیس کرده اند. به گفته وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان، حدود 15000 نفر در حال حاضر برای حدود 400 شرکت فناوری اطلاعات در کشور کار می کنند.

با توجه به تعداد روزافزون شرکت های فناوری اطلاعات، تقاضا برای این شغل هر ساله در ارمنستان افزایش می یابد. و به همین دلیل این شغل جز شغل های پرتقاضا در ارمنستان شناخته میشود .

2- کار در ارمنستان – زبان شناسی ،معلم زبان انگلیسی و مترجمی

زبان خارجی نقش مهمی در زندگی مردم ارمنستان ایفا می کند. متخصصان ارمنی در زمینه های مختلف مانند امور مالی، بازاریابی، پزشکی، قانون و IT ،به منظور بهبود مهارت های گفتاری و نوشتاری خود به مراکز زبان در یورووان مراجعه میکنند.

و تمامی این درس ها توسط معلمان و زبان شناسان حرفه ای آموزش داده میشود. متقاضی این شغل بیشتر خانم ها هستند زیرا درآمد این شغل چندان خوب نیست و آقایان ترجیح میدهند به دنبال شغل های پردرآمدتری باشند.

اگر انگلیسی زبان هستید یا انگلیسی را به طور حرفه ایی بلد هستید میتوانید در ارمنستان معلم زبان انگلیسی باشید.

اگر معلم TOEFL یا IELTS هستید، مطمئن باشید که در یکی از مراکز آموزش زبان در ارمنستان استخدام خواهید شد. زیرا برای پذیرش دانشجویان خارجی از دانشجو این آزمون ها گرفته خواهد شد. پس بهترین شغل برای افراد خارجی در ارمنستان میتواند آموزش زبان باشد.

3-کار در ارمنستان – آرایشگری

آرایشگری یکی از حرفه های پرطرفدار در ارمنستان است. زیرا نیازی نیست برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ایی هزینه ی زیادی صرف کنید. تنها باید یک دوره ی کوتاه آرایشگری بگذرانید و یک سالن مناسب برای کار پیدا کنید.

4- کار در ارمنستان – وکالت

هر ساله تعداد زیادی دانشجو، رشته ی وکالت را در ارمنستان انتخاب میکنند و این عمل نشان میدهد که این حرفه در ارمنستان بسیار محبوب است. بیشتر دانشجویان به دانشگاه ایروان (دانشکده حقوق)، دانشگاه آمریکایی ارمنستان، دانشگاه روسی-ارمنی (بخش قانون اساسی و قانون شهرداری) و غیره میروند و پس از فارغ التحصیلی شروع به کار در بخش های عمومی و خصوصی، در شرکت های حقوقی، دادگاه ها، دانشگاه هاو سازمان های بین المللی میکنند.

درآمد وکیل های ارمنی با توجه به شرکتی که با آن همکاری میکنند متفاوت است. با این حال وکالت یکی از شغل های با ارزش در ارمنستان است .

5- کار در ارمنستان – متصدی پذیرش

در ارمنستان هتل ، بیمارستان و مراکز تجاری زیادی وجود دارد و تمامی این مکان ها نیاز به پذیرشگر هایی با ظاهری آراسته و مودب دارند .اکثر خانم هایی که مسوول پذیرش در ارمنستان هستند حداقل به 3 یا 4 زبان مسلط میباشند و دارای مهارت های IT و کار در شرایط های سخت هستند.

6- کار در ارمنستان – راننده تاکسی

شغل رانندگی یکی دیگر از شغل های پرطرفدار و محبوب در ارمنستان است و بسیاری از رانندگان از شغل خود راضی هستند. رانندگان در ارمنستان بسیار مسوولیت پذیر و خونگرم هستند و ممکن است حتی معلم، ریاضی دان و ورزشکار باشند و به زبان های انگلیسی و روسی نیز مسلط باشند .

7- کار در ارمنستان – پزشکی

بسیاری از خانواده های ارمنی دوست دارند که فرزندانشان پزشک باشند. برای به دست آوردن این شغل ابتدا باید وارد دانشگاه علوم پزشکی ارمنستان شوید. البته این کار چندان آسان نیست زیرا باهوش بودن تنها کافی نیست.

در ابتدا باید پول کافی برای پرداخت هزینه ی تحصیلی (حدود 2000 دلار برای هر سال) را داشته باشند. و تحصیل در این رشته بیشتر از 10 سال ممکن است طول بکشد.

بسیاری از ارمنی ها می توانند بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه در بیمارستان های ارمنستان یا خارج از ارمنستان کار کنند و به پزشکان درجه یک تبدیل شوند .

8- کار در ارمنستان – طراح مد

بعد از سقوط جماهیر شوروی، مد به ارمنستان نفوذ کرد و هفته های مد و شو های مختلفی در ارمنستان برگذار شد. البته تا قبل از آن نیز خیاط های ماهری در ارمنستان وجود داشتند اما خانه های مد و شو های مد وجود نداشت.

در ارمنستان علاقه به صنعت مد بسیار زیاد بود و به همین دلیل بسیاری از ارمنی ها به شغل طراحی روی آوردند . مشهورترین و با استعداد ترین طراحان ارمنی عبارتند از :

  • Lilit Margaryan
  • Arevik Simonyan
  • Aram Nikolyan
  • Diana Shatverian
  • Faina Harutyunyan
  • Anahit Simonyan
  • Vahan Khachatryan

این طراحان شوهای بزرگی برگزار میکنند و این کار طراحان بیشتری را به این عرصه وارد میکند. بیشتر طراحان به آکادمی ملی هنرهای زیبا میروند و یا تحصیلات خود را در دانشگاه های اروپایی و دانشگاه های روسیه ادامه میدهند.

9- کار در ارمنستان – حسابداری

همه شرکتها ،بانک ها ، سوپرمارکت ها ، مدارس و موسسات نیاز به حسابداران حرفه ای دارند.اکثر دانشجویان ارمنی برای گرفتن مدرک حسابداری به دانشگاه ارمنستان ( رشته ی حسابداری و حسابرسی) میروند .به دلیل اینکه حسابداری یک شغل پرتقاضا در ارمنستان است ، حسابداران به سرعت در شرکت های بزرگ یا کوچک شغل پیدا خواهند کرد .البته بسته به شرکتی که با آن همکاری میکنند ،حقوق و مزایای متفاوتی دریافت میکنند .

10- کار در ارمنستان – بازاریابی

حدود دو دهه پیش در ارمنستان تقریبا هیچ متخصص بازاریابی وجود نداشت. این بدان معنی است که هیچ اطلاعاتی در مورد این شغل وجود نداشته است و هیچ بخش بازاریابی در دانشگاه های ارمنستان برای آموزش نبوده است.

اما امروزه ادارات بازاریابی در دانشگاه های ارمنستان (دانشگاه ایالتی ارمنستان، دانشگاه فرانسوی در ارمنستان) وجود دارد. تمرین های بسیاری برای متخصصین بازاریابی سازماندهی شده و وب سایت هایی نیز در این زمینه طراحی شده است.بنابراین، این خبر خوبی برای همه متخصصین بازاریابی است که قصد دارند به ارمنستان مهاجرت کنند .