بررسی 5 تا از مزایا و معایب زندگی در ارمنستان

زندگی در ارمنستان

ارمنستان کشوری است که مردمانی فوق العاده، تاریخی جالب، غذاهاییی تازه، و آب و هوایی آفتابی دارد و این ها برخی از دلایلی هستند که مهاجران را به ارمنستان جذب میکنند.

اما هیچ جایی کامل نیست. ارمنستان کشوری کوچک است و از نظر اقتصادی وضعیت انچنان خوبی ندارد، جنگ با آذربایجان همچنان ادامه دارد و همه افراد آزاد نیستند که اعتقادات خود را بیان کنند یا فرصت های برابر داشته باشند.

مزایای زندگی در ارمنستان:

در ادامه ۵ تا از مزایای زندگی در ارمنستان را باهم بررسی می کنیم.

1- مهمان نوازی:

مهمان نوازی ارمنی ها بسیا عالی است. کشور های زیادی هستند که به مهمان نوازی مشهور هستند اما هیچکدام قابل مقایسه با ارمنستان نیستند. ارمنی ها نه فقط در ارمنستان بلکه در هر کشوری که زندگی کنند این خصلت خود را حفظ میکنند.

2- امنیت

ارمنستان کشوری بسیار امن و آرام است و مردم ارمنستان مانند خانواده ایی یکپارچه هستند. و به همین دلیل است که ارمنستان مکانی امن، بدون جرم و جنایت، کلاهبرداری و خشونت است.

3- توان مالی

ارمنستان یکی از کشور های ارزان قیمت در جهان است. البته خود ارمنی ها چندان موافق نیستند اما در مقایسه با سایر کشور ها قیمت ها بسیار پایین است. محصولات و خدمات با توجه به کیفیت آنها قیمت گذاری میشوند و به طور کلی تفاوت زیادی بین طبقات اقتصادی وجود ندارد. برای مثال هزینه ی غذا، اینترنت و تماس های تلفنی بسیار ارزان است.

4- آب و هوا

برخی میگویند 300 روز در طول سال در ارمنستان آفتابی است. البته زمستان های سرد و برفی نیز در ارمنستان وجود دارد.

آفتابی بودن هوا در ارمنستان برای تولید زردآلو، انگور، توت فرنگی، تمشک، گیلاس، خربزه انار ،گوجه فرنگی، کدو سبز، فلفل، پیاز، هویج، سیب زمینی، بادمجان، کلم و کدو تنبل و سبزیجات فصلی بسیار مفید است .

5- تاریخ و فرهنگ:

تاریخ با ارمنی ها مهربان نبوده است. قتل عام ها، زلزله و ضرر های اقتصادی چند نمونه از اتفاقات در تاریخ ارمنستان است. اما ارمنی ها در به دست آوردن امپراطوری های بزرگ نظیر عثمانی، فارسی و روسی نقش به سزایی داشته اند.

امروزه خاک ارمنستان زمینی رویایی برای زمین شناسان است. چند سال پیش یکی از زمین شناسان در خاک ارمنستان قدیمی ترین کفش جهان را پیدا کرده است (5000ساله).

ارمنستان اولین کشور در جهان است که به مسیحیت روی آورده و دارای صومعه و کلیساهای زیبا و قدیمی است.

معایب زندگی در ارمنستان :

در ادامه ۵ تا از معایب زندگی در ارمنستان را مورد بررسی قرار داده ایم.

1- دوری و عدم ارتباط مناسب با سایر کشور ها :

ارمنستان در وسط نقشه ی جهان واقع شده است، اما رفت و آمد به کشور های دیگر از ارمنستان دشوار است.

ارمنستان کشوری بدون دریا و کوهستانی است و پروازهای مستقیم محدودی به شهرهای اروپا، روسیه و شبه جزیره عرب دارد. بیشتر پروازها در نیمه شب انجام می شود و سفر زمینی به کشور هایی نظیر ترکیه ،آذربایجان ، ایران و یا گرجستان دشوار است.

واردات در ارمنستان به آسانی انجام نمیشود و تعرفه ی واردات با هزینه های بالایی همراه است. مثلا ممکن است برای برخی وسایل دو برابر هزینه ای که در ایالت متحده پرداخت میشود در نظر گرفته شود.

2- اقتصاد

ارمنستان تقریبا فاقد فرصت های اقتصادی و رو به رشد است. جمعیت ارمنستان در حال کاهش است و بسیاری از مردم ترجیح میدهند به خارج از کشور مهاجرت کنند. فساد در کشور وجود دارد و جنگ با کشور همسایه (آذربایجان) همچنان ادامه دارد و راه های مرزی با ترکیه بسته شده است.

3- زبان ارمنی

ارمنی ها دارای زبان منحصر به فرد خود هستند و یادگیری زبان ارمنی بسیار دشوار است زیرا دستور زبان پیچیده ایی دارد و برای هر چیزی کلمات کلیدی خود را استفاده میکنند بنابراین نمیتوان از واژگان زبان دیگر استفاده کرد.

زمانی که ارمنی ها متوجه میشوند شما به زبان ارمنی صحبت نمیکنید معمولا فکر میکنند که به زبان روسی صحبت میکنید و تعداد خیلی کمی از آنها به زبان انگلیسی مسلط هستند.

4- وضعیت آب و هوایی

یوروان شهر بزرگی نیست و بخش صنعت آن نیز کوچک است. پس در واقع نباید آلودگی هوا وجود داشته باشد. اما بیماری سرماخوردگی بسیار شایع است. و در کل یورووان آب و هوایی خشک و پر از آلودگی دارد.

5- تبعیض جنسیتی:

ارمنستان کشوری مدرن است و ما میبینیم که زنان در حرفه های مختلف فعالیت دارند. اما زنان و دختران به اندازه ایی که باید آزاد باشند، آزاد نیستند و حق انجام تمام کارهایی که برای مردان راحت است را ندارند.

زنان در ارمنستان کارهای مربوط به آشپزی، تمیزکاری و پرورش کودکان را برعهده دارند و این امر احتمالا به هنجار های فرهنگی و عدم توان مالی زنان بستگی دارد.