ادامه مطالب

مطالب مرتبط ویزا کانادا

مطالب کانادا

اقامت دائم کانادا به چه معنی است؟

بسیاری از روش های مهاجرتی منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می شوند.
🔶 در برنامه‌هایی مانند اکسپرس اینتری یا برخی برنامه‌های نیروی متخصص استانی مانند ساسکاچوان، کبک و ... و همچنین برنامه خود اشتغالی فدرال، سرمایه گذاری کبک و کارآفرینی هایی مانند استان نیوبرانزویک، پس از قبولی نهایی پرونده به شما اقامت دائم داده میشود.
🔶 و در برخی برنامه ها لازم است ابتدا با ویزای کار وارد کانادا شده و پس از احراز شرایط لازم اقامت دائم خود را کسب نمایید.
🔶 به هر حال چه از ابتدا و چه پس از انجام برخی تعهدات، زمانیکه اقامت دائم خود را میگیرید عملا قدم بسیار بزرگی را برداشته اید. اما هنوز کار تمام نشده است.

⁉️ اما این اقامت دائم کانادا یعنی چه؟

🌐 هنگامی که شما اقامت دائم کانادا را دارید بدین معناست که تقریبا از تمامی حقوق شهروندی به جز برخی موارد خاص مانند رای دادن برخوردارید.
🌐 شما می توانید وام دانشجویی بگیرید، از تسهیلات خرید خانه استفاده کنید، فرزندتان در مدارس کانادا به شکل رایگان تحصیل کند، از بیمه های خدمات درمانی استفاده نمایید و ...
🌐به طور کل تمامی این امتیازات شامل شما هم خواهد شد اما واژه "دائم" نباید شما را دچار اشتباه کند.

💯 اینکه می گوییم اقامت دائم به این معنا نیست که شما پس از اخذ کارت اقامتی خود، میتوانید کانادا را ترک کنید و هر زمان که دلتان خواست برگردید و اقامت شما باطل نشود‼️
💯 خیر به این شکل نیست. کسی که اقامت دائم کانادا را دارد برای حفظ آن باید در ۵ سال اول ورود خود حداقل دو سال را در کانادا زندگی نماید.
💯 اگرچه این دو سال لازم نیست به شکل پیوسته و پشت سر هم باشد اما باید اثبات شود که شما حداقل ۲ سال در کانادا زندگی کرده اید.
💯 همچنین برای تمدید آن در دوره‌های بعد نیز باید در پنج سال ۲ سال را در کانادا بوده باشید.

🅾️ در غیر اینصورت اقامت دائم شما باطل شده و در صورت ابطال دیگر امکان ورود به کانادا را ندارید و تقریباً تمامی زحمات شما برای مهاجرت از بین میرود.

⁉️ اما چه کنیم که اقامت ما در کانادا بدون هیچ شرط و شروطی به شکل دائمی شود؟

✅ طبق قوانین جدید، چنانچه شما در ۵ سال گذشته سه سال را در کانادا زندگی کرده باشید، میتوانید "شهروندی" یا به زبان ساده تر "پاسپورت" خود را دریافت نمایید.
✅ با دریافت پاسپورت کانادا دیگر هیچ شرط و شروطی برای اقامت شما باقی نخواهد ماند.
✅ کسی که شهروندی کانادا را دارد میتواند به هر مقداری که خواست در کانادا مانده و به هر میزانی که خواست از کانادا خارج شود و دیگر هیچ محدودیتی برای وجود نخواهد داشت.

🅾️ پس توصیه اکید ما این است که در ۵ سال اول ورودتان به کانادا، به جای ۲ سال، ۳ سال را در کانادا زندگی کنید و پاسپورت خود را بگیرید.
🅾️ به این شکل شما در حاشیه امنی قرار دارید و به این سادگی ها این پاسپورت و شهروندی از بین نخواهد رفت.