انواع ویزای سوئد و راه های مهاجرت به سوئد:

تحصیل در سوئد
دانشگاه های سوئد همواره یکی از پرطرفدارترین مراکز تحصیل در میان دانشجویان بین المللی بوده است. سطح علمی و کیفیت بالا بسیاری را از سراسر دنیا برای تحصیل به این کشور می کشاند.

دیدار از خویشاوندان و دوستان
علاوه بر بستگان درجه یک، حتی دوستان قدیمی و اقوام دور هم می توانند شانس دریافت این ویزا را داشته باشند . تصمیم گیری در خصوص درخواست ویزا توسط سفارت انجام می شود و داشتن شغل مناسب ، حساب بانکی ، اسناد مالکیت و مسافرت قبلی به سوئد یا کشورهای دیگر اروپایی می تواند تاثیرگذار باشد. در واقع اثبات این که شما در ایران دلایل بسیاری برای بازگشت دارید در تایید ویزای شما اثر مثبت خواهد داشت.

ویزای اقامتی در سوئد (از طریق همسر یا والدین)
اشخاصی که همسرشان اقامت یا تابعیت سوئد را داشته باشد و همچنین فرزندان زیر 18 سال در صورتی که یکی از والدین آنها در سوئد باشد می توانند در خواست اقامت نمایند.

ویزای کار در کشور سوئد
ویزای کار به متقاضیان کار در کشورسوئد با شرایط خاص تعلق خواهد گرفت.با توجه به وضعیتی که در اتحادیه اروپا وجود دارد ، این گونه کشور ها همانند کشور سوئد ، شغل هایی را که احتیاج به نیروی کار برای آنها دارند ، مدت 3 ماه در سوئد آگهی می کنند و بعد از آن نیز سه ماه در اتحادیه اروپا آگهی می کنند و اگر نیروی مورد نیاز خود را برای آن کار نیافتند ، نیروی مهاجر خارجی را می پذیرند.

2043