قوانین دانشگاهی در سوئد

🎓کارشناسی در سوئد

کارشناسی در سوئد ۳ سال و در برخی رشته ممکن است ۴ سال نیز طول بکشد. زبان تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی نیز بسته به رشته و دانشگاه انتخابی می تواند به زبان سوئدی و یا انگلیسی باشد. دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در سوئد بایستی بیمه دانشجویی داشته باشند.

بیمه دانشجویان کارشناسی پس از یک سال رایگان خواهد بود. امکان گرفتن خوابگاه دانشجویی در دانشگاه های سوئد نیز وجود دارد. تقریبا اکثر دانشگاه ها به دانشجویان دوره کارشناسی به خصوص دانشجویان سال اول خوابگاه دانشجویی اختصاص داده تا بتوانند به محیط آشنا شده و در صورت تمایل خانه یا آپارتمانی را در اطراف دانشگاه بیابند.

طبق قوانین سوئد امکان ۲۰ ساعت کار دانشجویی برای دانشجویان خارجی دوره کارشناسی وجود دارد. متقاضیان با داشتن حداکثر ۲۰ سال سن و مدرک پیش دانشگاهی می توانند برای دوره کارشناسی در سوئد اقدام کنند.

🎓کارشناسی ارشد در سوئد

طول دوره کارشناسی ارشد در سوئد ۱ و یا ۲ سال است که بستگی به رشته و دانشگاه متقاضی ، دراین مدت زمان متفاوت است. زبان تحصیل به خصوص در دوره تحصیلات تکمیلی بیشتر به زبان انگلیسی است.

زمان شروع ترم تحصیلی ماه های سپتامبر و یا ژانویه است. بیمه تحصیلی برای این دوره نیز پس از یک سال رایگان است. معمولا دانشگاه ها نیز خوابگاه هایی را برای اسکان دانشجویان در اختیار آن ها قرار می دهند.

امکان کار دانشجویی نیز برای دانشجویان این دوره به صورت نیمه وقت و ۲۰ ساعت در هفته وجود دارد. داشتن نمره آیلتس آکادمیک حداقل ۶٫۵ برای پذیرش در این دوره الزامی است که البته امکان گذراندن دوره زبان نیز وجود دارد.

🎓دکترا در سوئد

مدت زمان گذراندن دوره دکترا در سوئد حداقل ۳ سال و گاهی تا ۴ سال نیز طول می کشد. زبان تحصیل در دانشگاه ها نیز به انگلیسی است.

برای اخذ پذیرش در این مقطع داشتن یک موضوع تحقیقاتی ضروری می باشد. امکان اراده بورس تحصیلی در این دوره نیز وجود دارد. معمولا حداقل معدل مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این دوره ۱۵ می باشد.

دانشجویان دوره دکترا می تواند در شرکت های خصوصی، مراکز تحقیقاتی و در کارهای مربوط به دانشگاه همکاری داشته باشند. طول دوره دکترا از نظر قوانین اداره مهاجرت سوئد سابقه محسوب شده چنانچه طول دوره دکترا فرد ۴ سال باشد پس از ۴ سال به دانشجو و خانواده وی اقامت دائم داده می شود.

2560