اقامت استرالیا

منظور از اقامت دائم استرالیا این است که شما پس اخذ مجوز ورود به استرالیا که به صورت یک برچسب بر روی پاسپورت ایرانی شما زده خواهد شد بتوانید به لحاظ زمانی به طور نا محدود در هر شهر و ایالت استرالیا که تمایل داشته باشید زندگی کرده و مشغول به کار شده و یا به تحصیلات خود ادامه دهید.توجه داشته باشید اخذ اقامت دائم استرالیا به این معنی نیست که شما دارای ملیت یا تابعیت استرالیا خواهید شد.لطفا توجه کنید که ما تنها راه های قانونی مهاجرت به استرالیا را در نظر میگیریم. اگر بخواهیدفقط به یک طریقی خودتان را به استرالیا برسانید و سپس جهت اخذ اقامت اقدام نمایید و یا با پرداخت مبالغی دارای پاسپورت بین المللی و غیره شده و یا از طریق پناهندگی اقدام نمایید را نه تنها پیشنهاد نمی نماییم بلکه سعی داریم شما را تشویق نماییم که از راه های اصولی که ریسک به هدر رفتن سرمایه و سالها بلا تکلیفی را ندارند استفاده نمایید. تقریبا تمامی مهارتها و حرفه ها در این قاره بزرگ که در حال پیشرفت و توسعه می باشد مورد نیاز است. پس اگر مهارت و تخصصی دارید هر چند که شاید به نظر خودتان مهارت و تخصصتان قابل مقایسه با مهارتهای مهندسی و دکتری و غیره نباشد شاید بدون آنکه خودتان بدانید واجد الشرایط مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا باشید. حتی اگر هیچ تخصص یا مهارت خاصی را دارا نیستید نیز لازم نیست نگران باشید و اقامت استرالیا را فقط یک رویا بدانید, زیرا شرکت پدیده نوین شما را برای رسیدن به این خواسته کمک میکند.
اجازه اقامت دائم استرالیا و مهاجرت به استرالیا را می توان از طریق مستقیم و یا غیر مستقیم کسب نمود.

1) مهاجرت به استرالیا از طریق مستقیم: همانطور که در بخش شرایط مهاجرت به استرالیا شرح داده شده است اگر شما دارای یک تخصص و حرفه ای باشید که در حال حاضر مهارت شما مورد نیاز جامعه استرالیا باشد می توانید جهت اخذ اقامت استرالیا و مهاجرت به استرالیا از طریق مستقیم اقدام نمایید. شیوه های دیگر مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از طریق مستقیم ازجمله از طریق سرمایه گذاری و ازدواج با یک فردی که دارای ملیت استرالیایی باشد است.

2) مهاجرت به استرالیا از طریق غیر مستقیم: خیلی اوقات اتفاق می افتد که افرادی شرایط اولیه را جهت اخذ اقامت دائم استرالیا دارا نمی باشند. این دسته از افراد می توانند از راه های غیر مستقیم به اقامت دائم استرالیا دست یابند. از جمله را ه های غیر مستقیم عبارتند از:

• در خواست اخذ اسپانسر از یکی از ایالت های استرالیا که به مهارت فرد احتیاج مبرم دارد.

• در خواست اسپانسر از یکی از کارفرماهای استرالیا به این ترتیب که فرد مورد نظر بتواند از همین ایران توسط یکی از کارفرما ها در استرالیا استخدام گردد.

• در خواست ویزای تحصیلی به این امید که فرد بتواند پس از گذراندن یک دوره آموزشی در سطح آکادمیک در استرالیا تقاضای اخذ اقامت دائم این کشور را بنماید.

• یک راه دیگر هم که تا دو سال پیش رواج داشت درخواست ویزای کار و تعطیلات بود که بر طبق آن افراد یک ویزا به عنوان اجازه کار کردن و گشت و گذار در استرالیا می گرفتند که یک سال اعتبار داشته و تا 3 سال قابل تمدید بود. پس از گذشت 3 سال بسیاری از این افراد سعی می کردند از همان استرالیا درخواست اقامت دائم را بنمایند که عده ای نیز موفق شدند. البته این نوع ویزا بر اساس یک قرارداد بین دولت ایران و استرالیا بود که در ایران به عنوان ویزای کار شناخته شده بود. به هرحال از سال 86 دیگر این قرارداد با ایران به دلایل مختلف تمدید نشد و بنا بر این استفاده از این ویزا در حال حاضر برای ما ایرانیها میسر نمی باشد.

لطفا این موضوع را در نظر داشته باشید که اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق موارد غیر مستقیم به این معنی نیست که پس از مهاجرت به استرالیا شرایط شما بدتر از افرادی خواهد بود که از طریق مستقیم اقامت استرالیا را دریافت نموده اند.

در هر صورت اقامت استرالیا به اشخاص دارای مهارت و تخصص توصیه می شود ولی هر کس با شرایط خاص خودش نیز می تواند اجازه اقامت استرالیا را اخذ کند.

استرالیا نمونه بارزی از یک جامعه چند ملیّتی است که از تنوع فرهنگی قابل ملاحظه‌ای در دنیا برخوردار می‌باشد. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است. بیش از ۱۰۰ گروه قومی در آن زندگی می‌کنند که با توجّه به وسعت و گستردگی کشور، ظرفیّت بالای پذیرش و حسّاسیتهای فرهنگی، آن را آماده پذیرشِ مشتاقانه از مردم سراسر دنیا ساخته است. در حال حاضر استرالیا سومین کشورِ انگلیسی زبان دنیا می‌باشد که جمعیّت وسیعی از دانشجویان بین‌المللی را پذیرا شده است.
استرالیا علاوه بر ارایه مدارک معتبر به دانشجویان فارغ‌التحصیل، امکانات بسیار شایسته‌ای را برای تحصیل و کار آنان فراهم آورده است.

2904