اطلاعیه سفارت آلمان در تهران

ارایه درخواست روادید شنگن برای سفر شما به آلمان از این پس راحت تر خواهد شد.

✅ سفارت از تاریخ 11 شهریور 1397 با شرکت خدماتی VISAMETRIC (شرکت رهیاب گذر آرتا) جهت مشتری مداری بیشتر و تسهیل ارایه درخواست روادید اقامت کوتاه مدت تا حداکثر 90 روز در آلمان (روادید شنگن)، همکاری خواهد کرد.

✅ ویزامتریک از تاریخ 11 شهریور 1397 درخواست های روادید شنگن را در مرکز درخواست روادید خود که زیر نظر سفارت فعالیت می کند، می پذیرد.

📣نشانی مرکز درخواست روادید ویزامتریک عبارت است از: تهران، خیابان خالد اسلامبولی، نبش خیابان بیست و یکم، پلاک 137،ساختمان شیرازی، طبقه اول، کدپستی: 1513933134

✅ سفارت آلمان در تهران همچنان طبق روال گذشته درخواست شما را بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری خواهد کرد. ویزامتریک عودت گذرنامه را برعهده خواهد داشت، بدون تأثیر گذاری و نقشی در تصمیم گیری و یا اطلاع از دلایل صدور و یا رد روادید.

📣در ارتباط با تعیین وقت و ارایه درخواست برای روادید ملی جهت اقامت بلند مدت بیش از 90 روز در آلمان (به عنوان مثال برای تحصیلات دانشگاهی، کار و یا پیوست به خانواده) تغییری صورت نمی گیرد. ثبت نام جهت تعیین وقت، تعیین وقت و ارایه درخواست کماکان انحصاراً نزد سفارت صورت می گیرد.

⁉️ در صورتی که از سوی سفارت وقت ارایه درخواست روادید شنگن دریافت نموده اید، چه کار باید انجام دهید؟

✅ در صورتی که از سوی سفارت تاریخ دقیق وقت ارایه درخواست روادید شنگن خود را دریافت نموده اید، لطفاً درخواست خود را در تاریخ و ساعت اعلام شده نزد بخش روادید سفارت آلمان ارایه دهید.

⁉️ در صورتی که از طریق سایت اینترنتی سفارت نسبت به گرفتن وقت برای ارایه درخواست روادید شنگن اقدام نموده اید، اما هنوز وقتی به شما اعلام نشده است، چه کار باید بکنید؟

✅ در صورتی که از طریق سایت اینترنتی سفارت نسبت به گرفتن وقت برای ارایه درخواست روادید شنگن اقدام نموده اید، اما هنوز وقتی به شما اعلام نشده است، از سوی سفارت مطلع خواهید شد که درخواست تعیین وقت شما به ویزامتریک محول شده است. ویزامتریک شما را از وقت تعیین شده خود جهت مراجعه به مرکز درخواست روادید ویزامتریک مطلع خواهد ساخت. ویزامتریک وقت های مربوطه را به ترتیب ثبت درخواست وقت ارایه خواهد نمود.

⏱ از تاریخ 22 مرداد 1397، ساعت 15:30 به وقت تهران، ثبت نام جهت تعیین وقت برای درخواست روادید شنگن از طریق سایت اینترنتی سفارت آلمان در تهران متوقف خواهد شد.