پرونده‌های تقاضای مهاجرت ایرانیان کانادا سریعتر از گذشته رسیدگی خواهد شد

وزارت امور مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرد پرونده‌های تقاضای مهاجرت ایرانیان سریعتر از گذشته رسیدگی خواهد شد.

در اطلاعیه‌ای از طرف دفتر احمد حوسن، وزیر امور مهاجرت کانادا منتشر شده آمده است:« ما می‌پذیریم که تاکنون رسیدگی به تقاضاهای مهاجرت ایرانیان به کانادا، به نسبت میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های مهاجرت غیر ایرانیان، طولانی‌تر بوده است. به همین جهت اقدامات لازم برای رسیدگی سریعتر به پرونده‌های متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به کانادا انجام شده است.»

در اطلاعیه وزارت مهاجرت کانادا تأکید شده بطور مثال، در سال ۲۰۱۵ مدت زمان رسیدگی به پرونده ایرانیان متقاضی مهاجرت به کانادا، بطور متوسط، بیش از ۳۲ ماه بیشتر از متقاضیان غیر ایرانی طول می‌کشید. اما در ماه ژوئیه ۲۰۱۸، مدت انتظار برای ایرانیان، فقط ۱۰ ماه و نیم بیشتر از دیگران بوده است.

براساس اطلاعیه وزارت امور مهاجرت کانادا، از اول ماه مه ۲۰۱۸، زمان متوسط رسیدگی به تحقیقات امنیتی در مورد ایرانیان متقاضی، همانند زمان تحقیق در باره متقاضیان غیر ایرانی شده است.

از اول ماه ژانویه تا پایان ماه ژوئن سال جاری ۳۶۵۷ شهروند ایرانی موفق به دریافت اقامت دائم در کانادا شده‌اند.
در اطلاعیه وزارت مهاجرت کانادا آمده است رسیدگی به پرونده‌های تقاضای مهاجرت روند پیچیده‌ای دارد و هر پرونده باید جداگانه مورد رسیدگی قرار گیرد و نمی‌توان یک توضیح عمومی برای همه متقاضیان ارائه کرد.

در مورد متقاضیان ایرانی، تحقیقات امنیتی یکی از دلایل تأخیر بیشتر از معمول برای ارائه پاسخ نهایی به متقاضیان است.

آقای احمد حوسن گفته است وزارت مهاجرت کانادا با همکاری نزدیک با وزارت امنیت عمومی کانادا تلاش می‌کند تحقیقات امنیتی در مورد متقاضیان ایرانی سریعتر انجام شود.

وزیر امور مهاجرت کانادا ابراز امیدواری کرده است شهروندان ایرانی همچنان خواستار مهاجرت به کانادا باشند و به جمع شهروندان ایرانی- کانادایی بپیوندند.