غذاهای معروف هندی

هند غذاهای معروف زیاد و پرطرفداری دارد.
در هر کجای هند در خیابان ها تا کنار جاده ها غذاهای خیابانی زیادی وجود دارد.
در اینجا برخی از غذاهای معروف هندی خیابانی رو برای شما معرفی میکنم امیدوارم هنگام سفر به اینجا حتما امتحان کنید.
کباب پارانتا یه وعده غذای اصلی برای آنهایی که طرفدار گوشت هستند این کباب به عنوان غذای فست فودی سرو میشود که در واقع شبیه شامی کباب ما ایرانی ها است.
کولفی کولفی برای یک بعد از ظهر گرم میچسبد به نوعی میشود گفت بستنی سنتی هندی ها به شمار میرود طعم هایی که در این بستنی تجذبه خواهید کرد خامه، گل رز، انبه، پسته و بادام هست معمولا با فالوده و زعفران خورده میشود.
سمبوسه اگر در یک روز بعدازظهر مشغول قدم زدن در خیابون ها بشوید، متوجه میشوید که در راه بیشتر از 10 تا آلونک هست که در انها در دیگ های بزرگ سمبوسه سرخ میکنند سمبوسه یه فست فود همه جا گیر در خیابون های هند هست که البته توی رستورانهای کشور هند هم پیدا میشود این غذای مثلثی شکل از سیب زمینی له شده و اودیه جات تند و فلفلی تهیه میشود و با ترشی گشنیز و تمر هندی سرو میشود.
بل پوری بل پوری یکی دیگراز غذاهای خیابانی هندی هست که در سواحل بمبئی بیشتر پیدا میشود ترکیبی از برنج، نودل، بادام زمینی، پیاز، سیب زمینی آب پز و ترشی تمر هندی است این غذای ساده که با آب لیمو ترکیب میشود بین مردم کشور هند بسیار محبوب است .
آلو تیکی یک غذای محبوب هندی که مخصوص شمال هند هست و از سیب زمینی آب پز له شده، کشک شیرین، تمبر هندی و ادویه درست میشود آلو به معنای سیب زمینی و تیکی به معنای کوچیک هست.
گل گیپ این یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی در هند هست .
گل گیپ که به پانی پوری هم معروف است، گرد و توخالی هست و با آب طعم دار، لوبیا، و سیب زمینی پر میشود این غذا در بمبئی، دهلی، کاراچی، کلکته و بیشتز شهرهای هند طرفدار دارد.
وادا پاو واداپاو یه نوعی همبرگر است که با پوره سیب زمینی، (وادا)، و یه نون ساندویچی (پاو)، درست میشود وادا خیلی تند است و با فلفل و زنجبیل طعم دار میشود این غذا با تمر هندی، ترشی گشنیز و فلفل سبز سرخ شده سرو میشود یک غذای لذیذ است که میتوانید در هنگام قدم زدن کنار ساحل میل کنید.
ماتار این غذای خیابانی، باز هم تند و آتیشی هست، هم سرخ شده و هم خام سرو میشود.
یک غذای خیابانی مخصوص شمال هند، که انواع آن را میتوانید در هند پیدا کنید ماتار که در انگلیسی به معنای نخود هست، به صورت آبپز و له شده هم سرو میشود این غذا با ترشی فلفل، پیاز، آبلیمو سرو میشه و آنهاییکه عاشق غذاهای تند هستند رو وسوسه میکند.
پاو بهاجی پاوبهاجی یه فست فود فلفلی مخصوص منطقه مهاشترا در بمبئی هست و البته امروزه در بیشتر مناطق کشور هند به عنوان یه پیش غذا سرو میشود .
پاو به معنای نان و بهاجی به معنای سبزیجات است سیب زمینی و سبزیجاتی مث گل کلم، نخود سبز، لوبیا، هویج و غیره را با هم ترکیب میکنند و میپزند این غذای مغذی را با نان کره ای و پیاز میتوانید نوش جان کنید.
جالبی/ایمارتی طرفداران غذای شیرین نمیتوانند، ایمارتی سبوس دار رو از دست بدهند جالبی و ایمارتی نه تنها به عنوان دسر سرو میشود بلکه یک میان وعده سبک هم به شمار می آید جالبی که در سراسر هند معروف است محبوبیتش به خاورمیانه و آفریقای شمالی هم رسیده است جالبی یک نان گندم سرخ شده است که شربت زعفران به آن میزنند تفاوت ایمارتی با جالی در این است که از نوعی آرد عدس درس میشود.
اطلاعات کشور چین @china اطلاعات کشور هند @india #هند #غذاهای_معروف_هندی #غذا #غذاهای_معروف
2140