ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد بازدید از این کشور را دارند و برای مدت معینی در آلمان اقامت خواهند داشت.
ویزای توریستی عموماً برای سه ماه از تاریخ صدور به متقاضی اجازه‌ی اقامت در کشور آلمان را می‌دهد و شخص باید قبل از اتمام نود روز خاک آلمان را ترک کرده باشد.
برای تقاضای روادید آلمان (روادید کشورهای شنگن)، حضور متقاضی الزامی است و مصاحبه انجام می‌گیرد.
دریافت فرم تقاضای روادید، از طریق وب سایت سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران و همین‌طور مراجعه‌‌ی حضوری به سفارت امکان‌پذیر است ولی وقت مصاحبه به صورت تلفنی به متقاضیان داده نخواهد شد.
فرم اینترنتی درخواست ویزا را باید به صورت پرینت‌شده به همراه مدارک دیگر، روز انجام مصاحبه ارائه دهید.
توجه : به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان، در ماه‌های تابستان ( از می تا اکتبر) و هم‌چنین قبل از تعطیلات نوروز، ممکن است تعیین وقت ملاقات با بخش ویزای سفارت چند هفته طول بکشد.
علاوه بر این بررسی مدارک و پاسخ‌گویی دو هفته زمان می‌برد؛ لازم است برای تعیین تاریخ سفرتان، به این زمان‌ها توجه داشته باشید.
ولین مرحله برای درخواست روادید هر کشوری تکمیل فرم درخواست روادید کشور مربوطه است.
این فرم را می‌توانید از وب سایت سفارت آلمان دانلود یا با مراجعه‌ی حضوری از ساختمان اداری سفارت آلمان در تهران، دریافت کنید.
توجه : اگر خانوادگی سفر می‌کنید برای هر کدام از اعضاء باید فرم جداگانه‌ای پر کنید.
فرم تقاضای روادید در دو نسخه باید تکمیل شود.
زورق کارگزار ویزای شنگن نیست؛ مطمئن‎ترین و کم‎هزینه‎ترین راه این است که مسافر شخصا برای ویزای شنگن اقدام کند.
گفتنی است شانس اخذ ویزای توریستی کشور آلمان برای افرادی که به همراه خانواده خود جهت اخذ ویزای توریستی کشور آلمان اقدام می نمایند پایین تر از افرادی است که به صورت انفرادی جهت اخذ ویزای توریستی کشور آلمان اقدام می نمایند.
بطور مثال در صورت احراز شرایط فوق الذکر مثل نامه حساب بانکی ،اسناد ملکی و دیگر مدارک مورد نیاز، اگر در یک خانواده ۴ نفره پدر یا مادر خانواده به صورت انفرادی اقدام به دریافت ویزای توریستی آلمان نمایند، شانس زیادی جهت اخذ ویزای توریستی کشور آلمان خواهند داشت ولیکن اگر همه خانواده جهت اخذ ویزای توریستی آلمان به صورت همزمان اقدام نمایند، همه افراد از شانس کمتری در اخذ ویزای توریستی کشور آلمان برخوردار خواهند بود.
پارامتر دیگری که می تواند شانس افراد را در جهت اخذ ویزای توریستی آلمان افزایش دهد، حضور یک فرد از اقوام درجه اول فرد( نظیر پدر، مادر، برادر، خواهر و ….
) در کشور آلمان است.
بدین صورت که اگر یکی از اقوام فرد، دعوت نامه ای جهت بازدید وی از ایشان، برای فرد متقاضی ارسال نماید، شانس اخذ ویزای توریستی کشور آلمان برای فرد، افزایش می یابد.
گفتنی است ویزاهای توریستی در کشور آلمان همانند سایر کشورهای حاضر در حوزه شینگن، به افرادی که موفق به اخذ ویزای توریستی آلمان می شوند، مجوز ورود و خروج به همه کشورهای حوزه این پیمان را می دهد.
این مطلب بدین معناست که فرد متقاضی ویزای توریستی کشور آلمان می تواند بدون هیچ محدودیتی وارد کشورهای دیگر اروپا شود و حتی تمام زمان باقی مانده از ویزای توریستی خود را در کشور دیگری سپری نماید.
ویزاهای توریستی در اقصی نقاط دنیا بصورت ویزاهای تک وروده (Single entry) و یا ویزاهای چند وروده (Multiple) به افراد متقاضی اختصاص می یابند.
در سال های اخیر کشور آلمان، همانند دیگر کشورهای حوزه شینگن ویزاهای توریستی خود را بصورت ویزاهای چند وروده به متقاضیان ورود به خاک کشور آلمان از طریق ویزای توریستی ارائه می دهد.
2336