معرفی دانشگاه های برتر کشور ایرلند

بیشتر دانشگاهها در کشور ایرلند از رنک خوبی برخودار هستند حتی در سطح بین الملل هم بسیار عالی هستند و به عنوان تحصیل برای دانشجویان بین المللی یک انتخاب خوب میباشند و محبوبیت خاصی دارند انتخاب های بسیار متنوع از آموزش عالی با ترکیب نمادهای تاریخی و شهرهای زیبا در کشور ایرلند میتوان این دلایل را نمونه ایی از مزایای تحصیل در این کشور محسوب کرد .

دانشگاههای ایرلند:تحصیل در کشور ایرلند شامل دوره های دانشگاهی ،کالج تخصصی و موسسات فناوری میباشد در موسسات  فن آوری طیف بسیار گسترده ایی از دروس هتل داری،بهداشت و درمان،داروخانه ها ،منسوجات و بسیاری از دوره های دیگر را میتوان نام برد کشور ایرلند دارای هفت دانشگاه دولتی و ۱۴ موسسه فن آوری که در رنکینگ کلی در سال ۲۰۱۵و۲۰۱۶ در رده ۶۵۰ بوده اند قرار گرفته است و کشور ایرلند همچنین دارای هفت دانشکده هنر art of burren collegeکه این دانشکده حدودا ۲۰۰ دانشجو دارد و بزرگترین این دانشکده ها به اسم کسب و کار دوبلین Dublin business school تقریبا دارای حدود ۹۰۰۰ دانشجو است .

دانشگاه های برتر ایرلند

  • کالج ترینیتی دوبلین

  • کالج دانشگاه دوبلین

  • دانشگاه ملی ایرلند، گالوی

  • کالج دانشگاه کورک

  • دانشگاه شهر دوبلین

 تحصیلات عالی در کشور ایرلند به طور کلی موسسات آموزشی مختلفی از جمله دانشگاه‌ها، کالج‌های تخصصی (ارائه دوره‌های آموزشی تنها در یک رشته) و موسسات فناوری را در بر می‌گیرد. موسسات فناوری این کشور نیز علاوه بر ارائه دوره‌ها و رشته‌های آموزشی، طیف گسترده‌ای از برنامه‌های حرفه‌ای (شغلی) از جمله هتل‌داری، پزشکی، داروسازی، رسانه، طراحی لباس، بازاریابی و غیره را نیز به دانشجویان خود ارائه می‌دهند.

در آخرین رده‌بندی دانشگاهی QS، تمام ۷ دانشگاه دولتی به علاوه یکی از ۱۴ موسسه فناوری این کشور در میان ۷۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار داشته‌اند. ایرلند همچنین ۷ دانشگاه غیر انتفاعی دارد که اندازه آن‌ها از کالج هنر بورن با ۲۰۰ دانشجو تا دانشگاه اقتصاد دوبلین با ۹۰۰۰ دانشجو متغیر است. در ادامه با دانشگاه های برتر ایرلند آشنا می‌شویم.

کالج ترینیتی دوبلین

کالج ترینیتی دوبلین (Trinity College Dublin) در سال ۱۵۹۲ تاسیس شد و در حقیقت یکی از قدیمی‌ترین موسسات آموزشی عالی کشور ایرلند و همچنین یکی از ۷ «دانشگاه باستانی» بریتانیا است. این کالج تنها کالج زیر مجموعه دانشگاه دوبلین است که ساختار آن از کالج‌های آکسفورد و کمبریج الهام گرفته شده است. در حال حاضر کالج ترینیتی دوبلین با رتبه جهانی ۸۸ معتبرترین دانشگاه ایرلند است. هم اکنون ۱۷۰۰۰ دانشجو در سه دانشکده «هنر، علوم انسانی و اجتماعی»، «مهندسی، ریاضیات و علوم پایه» و «پزشکی» این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

کالج دانشگاه دوبلین

کالج دانشگاه دوبلین (University College Dublin) به عنوان یکی از شاخه‌های «دانشگاه کاتولیک ایرلند» در پایتخت این کشور و در سال ۱۸۵۴ میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه با رتبه جهانی ۱۶۸ از دانشگاه های برتر ایرلند است. تقریبا ۳۳۴۶۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه همچنین ۵ کالج، ۳۴ مدرسه و ۱۸ موسسه و مرکز پژوهشی دارد. این دانشگاه فارغ‌التحصیلان مشهور بسیاری نیز دارد؛ از جمله نویسنده مشهور ایرلندی جیمز جویس، گابریل برن، بازیگر، و کارگردان برنده جایزه اسکار نیل جوردن.

دانشگاه ملی ایرلند، گالوی

دانشگاه ملی ایرلند، گالوی (National University of Ireland, Galway) به طور مداوم در حال بهبود رتبه جهانی خود است و در حال حاضر در رتبه ۲۴۳ جهان قرار دارد. اخیرا نیز این دانشگاه از سیستم ارزیابی «ستاره‌های QS» درجه ۵ ستاره را دریافت کرده است. بیش از ۱۷۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه که در شهر گالوی در سواحل غربی کشور ایرلند مستقر شده است تحصیل می‌کنند. محوطه این دانشگاه در حال حاضر تحت یک پروژه بازسازی ۴۰۰ میلیون یورویی است. این دانشگاه همچنین به ارائه رشته‌های تحصیلی غیرمعمول‌تر همچون «کارشناسی امراض پا» یا «مهندسی ورزش» شهرت دارد.

کالج دانشگاه کورک

از دیگر دانشگاه های برتر ایرلند می‌توان به کالج دانشگاه کورک (University College Cork) اشاره کرد. این دانشگاه در حاضر رتبه جهانی ۲۸۳ را دارد. در سال ۱۹۹۸ نام این دانشگاه به طور رسمی از کالج دانشگاه کورک به «دانشگاه ملی ایرلند، کورک» تغییر پیدا کرد اما همچنان این دانشگاه را با نام کالج دانشگاه کورک یا UCC می‌شناسند. کالج دانشگاه کورک علاوه بر دریافت درجه ۵ ستاره از سیستم ارزیابی ستاره‌های QS، اولین دانشگاه جهان است که در سال ۲۰۱۰ «پرچم سبز بین‌المللی برای پایداری زیست‌محیطی» را دریافت کرد. این دانشگاه در شهر کورک در نواحی جنوبی کشور ایرلند قرار دارد.

دانشگاه شهر دوبلین

دانشگاه شهر دوبلین (Dublin City University) به نسبت چهار دانشگاه معرفی شده قبلی بسیار جوان‌تر است. این دانشگاه به عنوان یک موسسه آموزشی عالی در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد و در سال ۱۹۸۹ مجور دانشگاه بودن را کسب کرد. اگرچه در همین مدت کوتاه این دانشگاه به سرعت موقعیت قدرتمندی را در میان دانشگاه‌های این کشور کسب کرده است و رد حال حاضر با رتبه جهانی ۳۹۱ یکی از دانشگاه های برتر ایرلند است. علاه بر ۱۰۰۰ دانشجویی که به صورت مجازی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، نزدیک به ۱۶۰۰۰ دانشجوی دیگر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه در شمال شهر دوبلین مستقر شده و تسهیلات بسیار مدرنی از جمله هلیکس (The Helix)- محل برگزاری رخدادهای هنری- در محوطه خود در اختیار دانشجویان قرار داده است.