غذاهای معروف آگرا

غذا آ گرا آگرا همیشه به خاطر غذاهای سبک مغولی و خوراک های محلی ساده تری که در کوچه و بازار پیدایشان می کنید معروف بوده است.
توی این شهر حتما باید مزه ی پیتا را بچشید؛ شیرینی مربع شکلی که با کدو حلوایی، گلاب، نارگیل و زعفران می پزند و خیلی ها را عاشق خودش می کند.
آ گرا یی ها نمکین یا آجیلِ تند مخصوصی هم دارند که خودشان به آن دالمُت می گویند و خوردنش احتمالا آتشتان می زند.
ا گر بین ماه های ا کتبر تا مارس به آ گرا سفر میکنید، یادتان باشد که گاجَک را هم امتحان کنید که نوعی بیسکویتِ کنجدی تند و تیز است.
اگر دنبال رستورانی ارزان می گردید، بد نیست سری به محله ی تاج گنج بزنید.
رستوران های این محله شاید ساده باشند، اما در عوض میتوانید موقع غذا خوردن تاج محل را هم تماشا کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.
البته توی این محله باید کمی درباره ی بهداشت وسواس به خرج دهید.
استاف مِیکِرز تراس روی بام این رستورانِ محل ی تاج گنج به تاج محل مشرف است و غذاهایش هم مطمئن هستند.
رستوران گیاهیِ شانکارا این جا از معدود رستوران های تاج گنج است که به تاج محل مشرف نیست، اما در عوض غذاهای گیاهیِ خوشمزه ، آشپزخانه ایی تمیز و محیطی دلنشین دارد.
یاش کافه یاش کافه از آن رستوران های همه کاره ی تاج گنج است شب ها فیلم نمایش می دهد، مسافران می توانند وسایلشان را این جا امانت بگذارند و از دوش هایش استفاده کنند و غذاهای خوشمز های هم دارد.
رستوران شانتی شانتی رستورانی ساده است، اما غذاهای مناسب و چشم انداز کم نظیرش به تاج محل این جا را به گرینه های عالی برای خوردن صبحانه پیش از شروع گردش در آگرا تبدیل کرده است.
لا کشمی ویلاز این رستوران در سدر بازار قرار گرفته است و غذاهای معروف جنوب هند، مثل ایدلی یا اوتاپام، را سرو می کند.
پارک رستورانی چوبی و محبوب مسافران در سدر بازار که غذاهای هندی، اروپایی و چینی دارد و بعضی خوراک های مغولی را هم در آن پیدا می کنید.
انلی این رستورانِ خودمانی را با چوب بامبو تزئین کرده اند و بیشتر اوقات پر از مسافر و توریست است.
تابستان ها، انلی از ساعت ۷ شب برنامه ی موسیقی زنده دارد و پیشنهاد می کنیم که غذاهای مغولی و تندور یهایش را حتما امتحان کنید.
اصفهان با این که رزرو میز در این رستوران کمی سخت است و غذاهایش هم نسبتا گران، اما این جا طعم بهترین غذاهای شمال هند را خواهید چشید.
هنگام رزرو، می توانید شام ساعت ۷ یا شام ساعت ٩:٣٠ شب را انتخاب کنید.
#غذاهای_معروف_آگرا #هند #غذاهای_هندی #آگرا
2156