شرایط ویزای شینگن در سال 2018

شرایط ویزای شینگن  2018 مخصوص کسانی می باشد که قصد سفر به کشورهایی دارند که در محدوده شینگن هستند. حالا امکان این ممکن است که این افراد ساکن کشورهای عضو شینگن باشند و یا ممکن است از ساکنین دیگر کشورها باشند. البته شایان ذکر می باشد که اتباع برخی از کشورها نیازی به ویزای شینگن برای ورود به این محدوده ندارند و می توانند به مدت حداکثر ۹۰ روز به این کشورها وارد و یا از آن خارج شوند.
با چه شرایطی بدون ویزا به اروپا میتوان سفر نمود ؟
ساکنین کشورهای ذیل بدون نیاز به ویزا میتوانند به اروپا سفر کنند
کشورهای قاره آمریکا (به غیر از چند کشور : مثل کلمبیا، پرو، بولیوی و …)
ساکنین و اتباع قاره استرالیا
ساکنین و اتباع کشورهای ژاپن،کره جنوبی و مالزی

در سال ۱۹۸۵ میلادی برای کاهش مشکلات در ارتباط با رفت و آمد و ورود آزاد ساکنین و اتباع کشورهای اروپا بدون نیاز به ویزا , معاهده ای در این راستا تنظیم شد که ۵ کشور اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ در این معاهده بودند و آن را امضا کردند که دیگر نیازی به تعداد متعدد ویزا جهت وورود به کشورهای مختلف نباشد و فقط با داشتن یک ویزا بتوانند در این کشورها به راحتی رفت و آمد کنند پس از آن کشورهای دیگری هم به این معاهده پیوستند و در آخرین تغییرات این معاهده ( که در سال ۲۰۰۹ اعمال شد ) با اضافه شدن ۴ کشور دیگر قبرس ، بلغارستان ، رومانی و سوئیس تعداد کل کشورها عضو معاهده شینگن به ۲۸ کشور رسید
با یک ویزا به 28 کشور اروپایی سفر کنید
لیست این کشورها به قرار ذیل میباشد :

آلمان
فرانسه
ایتالیا
اسپانیا
پرتقال
هلند
بلژیک
لوکزامبورگ
سوئد
نروژ
فنلاند
دانمارک
لیتوانی
لتونی
لهستان
مجارستان
اتریش
استونی
اسلواکی
اسلوانی
چک
ایسلند
مالت
یونان
قبرس
بلغارستان
رومانی
سوئیس

چه نوع ویزایی در پاسپورت شما وجود دارد ؟

انواع ویزای شینگن 2018
چهار نوع ویزای شینگن در حال حاضر در سال 2018 صادر می‌شود که عبارت اند از :
• ویزای نوع C
ویزای توریستی : اکثر ویزای مورد درخواست ایرانی‌ها، همین ویزای توریستی و نوع C می باشد.
• ویزای نوع A
ویزای ترانزیت، یعنی مسافر نمی‌تواند از فرودگاهی که وارد آن شده است خارج شود، فقط می‌تواند از فرودگاه‌های شینگن پرواز خود را عوض کند و به کشوری خارج از شینگن پرواز کند. این ویزا بیشتر برای تغیر پرواز مورد استفاده واقع می شود.
• ویزای نوع B
ویزای عبور ، یعنی مسافر می‌تواند از فرودگاه خارج شده و از محدوده شینگن به عنوان منطقه جهت عبور استفاده کرده تا از طریق مسافرت زمینی خود را به نقطه مورد نظر در خارج از این محدوده ( شینگن ) برساند.
• ویزای نوع D
ویزای بلندمدت , معمولا تاجران و بازرگانان که سفر های طولانی و یا متعددی دارند از آن استفاده می‌کنند تا بتوانند در طی سال چندین بار به محدوده شینگن وارد و یا از آن خارج شوند.

با چه مدارکی و چگونه ویزا بگیریم ؟

مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن 2018 برای همه کشورهای اروپا و همه کشور های عضو محدوده شینگن به طور یکسان می باشد و تنها تفاوت در جزئیات این مدرک ها ممکن است وجود داشته باشد که این موضوع نسبت به قوانین هر کشور متفاوت می باشد .
شایان ذکر است که همه مدارک ترجمه شده جهت اخد ویزای شینگن 2018، نیاز به مهر دادگستری داشته که معمولا دارالترجمه‌ها خودشان پس از ترجمه مدارک، برای گرفتن این مهر نیز اقدام می‌کنند.
فرم تکمیل‌شده درخواست ویزای شینگن
شناسنامه ایرانی
گذرنامه
سه قطعه عکس رنگی
اسناد رسمی شغلی و منابع مالی
بلیط پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد
بیمه مسافرتی
رزرو هتل
دعوت‌نامه

مراحل اخذ ویزا شینگن 2018
– ارائه مدارک مورد نیاز ویزای شینگن
– گرفتن وقت سفارت
– مصاحبه با سفارت و افسر پرونده
– در صورت قبولی در مصاحبه دو هفته انتظار برای اخذ ویزای شینگن

1407