دانشگاه دولتی لومونسوف مسکو

دانشگاه دولتی لومونسوف مسکو همیشه بالاترین رتبه را در میان دانشگاه های روسیه در هر دو رده بندی BRICS و رتبه بندی دانشگاهز های جهانی QS دارد که در رتبه بندی BRICS در جایگاه هفتم و در رتبه بندی جهانی در جایگاه ۱۰۸ است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه روسیه و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور است که در سال ۱۷۵۵ تأسیس شده و در حدود۴٨۰۰۰ دانشجو دارد که اکثر آنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند. گفته می شود ساختمان اصلی دانشگاه، بزرگترین ساختمان آموزشی در جهان است که در خارج از مرکز شهر مسکو پایتخت روسیه در اسپارو هیلز واقع شده است و کتابخانه لومونسوف یکی از بزرگترین کتابخانه های روسیه است.

دانشگاه دولتی لومونسوف مسکو ۲۴ بار در رتبه بندی رشته های تحصیلی دانشگاه های جهان QS تا سال ۲۰۱۶ حضور داشته است و در ۵۰ جایگاه برتر در رشته های زبانشناسی، ریاضیات فیزیک و نجوم و پزشكي وبه همراه چندین رشته دیگر در ۱۰۰ جایگاه برتر قرار گرفته است

نکات جالب ساختمان دانشگاه لومونوسف:

جالب است بدانید که فقط در برج اصلی ساختمان بیش از 40 هزار تن فولاد به‌ کار رفته است. این ساختمان 36 طبقه با 33 کیلومتر راهرو، بیش از 5000 اتاق دارد. دانشکده‌های مکانیک و ریاضی، زمین‌شناسی، جغرافیا، هنرهای زیبا و هنرهای اجرایی، تئاتر، موزه، خدمات مختلف اداری، کتابخانه، استخر شنا، ایستگاه پلیس، اداره پست، آرایشگاه، بانک و ... همگی از بخش‌های مختلف این ساختمان هستند. ستاره بالای برج با 12 تن وزن به حدی بزرگ است که یک اتاق کوچک و یک سکو برای مشاهده مناظر اطراف دارد. با این اوصاف می‌توان گفت که این عمارت غول‌پیکر در نوع خود منحصر به‌ فرد است.

نمای این ساختمان مزین به ساعت‌ها، فشارسنج‌ها، دماسنج‌ها، مجسمه‌ها و حجاری‌های دسته‌های گندم است. متاسفانه داخل این ساختمان برای بازدید عموم نیست اما طراحی لابی آن به همان اندازه نمای خارجی بنا استادانه و با ظرافت کار شده و مجسمه‌های برنزی دانشمندان برجسته شوروی را در خود جای داده است. از میدان جلوی دانشگاه دولتی مسکو، کل شهر زیر پای شما خواهد بود. از این نقطه معرکه می‌توانید مجموعه ورزشی بزرگ لوژنیکی (Luzhniki) که برای المپیک 1980 ساخته شد، صومعه ناوادِویچی (Novodevichy Convent) و کلیسای جامع عیسی منجی را مشاهده کنید.

شرايط پذيرش رشته ى پزشكى و دندانپزشكى در دانشگاه معتبر روسيه(مورد تاييد وزارت علوم و بهداشت):
٩ماه دوره پادفك (شامل زبان روسى و دروس علوم پايه)

🌀طول دوره پزشكى:٦سال

🌀طول دوره ى دندانپزشكى:٥سال

🌀هزينه دوره ى پاد فك :٢٥٠٠ دلار با خوابگاه

🌀هزينه دوره ى اصلى: ساليانه ٤٥٠٠ دلار با خوابگاه

دانشگاههاي تاييد در رشته پزشكي و دندان پزشكي در كشور روسيه:

💠دانشگاه لومونوسوف در مسكو

توجه: این دانشگاه رشته های دکترای خانواده پزشکی را بصورت بیمارستانی ارایه نمیدهد(دوره کارورزی کامل نمیشود)

💠دانشگاه رودن در مسكو

💠دانشگاه ملي پترزبورگ در سنتپترزبورگ

💠دانشگاه كازان در شهر كازان

💠دانشگاه نووسيبير در شهر سيبري نو

2703