تحصیل در سوئد

در میان کشورهای اسکاندیناوی، کشور سوئد یکی از مقاصد اصلی ایرانیان برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. این کشور به لحاظ قرابت های فرهنگی و اجتماعی با ایران در یک قرن گذشته، مقصد بسیاری از دانشجویان و محققان ایرانی در رشته های مختلف علمی بوده است. با وجود سردسیر بودن سوئد و قرارگیری آن در شمال اروپا و فاصله زیاد آن با ایران، سوئد و مراکز علمی این کشور، همچنان رابطه فرهنگی و پژوهشی خود را با فعالان علمی و پژوهشی ایران حفظ کرده اند و به نظر می رسد این رابطه در سه دهه گذشته به شدت افزایش یافته است.

اگر قصد دارید برای مقطع کارشناسی اقدام نموده و پذیرش تحصیلی دریافت نمایید پیشنهاد ما به شما کشور سوئد به دلایل زیر می باشد:

تحصیل در مقطع لیسانس در اغلب کشورهای اروپایی از جمله نروژ به زبان محلی است و به زبان انگلیسی نمی باشد! (تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس برای بیش از ۳۵ رشته به زبان انگلیسی است.)
طول دوره لیسانس در سوئد اکثرا ۳ سال است و چنانچه مدرک فوق دیپلم داشته باشید می توانید واحد های خود را تطبیق داده و مدرک لیسانس خود را ظرف یکسال و نیم الی دوسال و نیم اخذ نمایید و در نتیجه هزینه خود را کاهش دهید.
شانس اخذ پذیرش و به خصوص ویزا در کشورهای مشابه اروپایی از جمله فنلاند نسبت یه سوئد پایین است.
سطح زندگی ، کیفیت دانشگاه ها و امنیت در کشور سوئد بسیار بالا می باشد.
اجازه کار نا محدود در سوئد بر خلاف بسیاری از کشورها
امکان تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کار و اخذ اقامت و در نتیجه تحصیل رایگان
در صورتی که یکی از زوجین از دانشگاه های سوئد پذیرش تحصیلی دریافت نماید و شهریه دانشگاه را پرداخت کند ، همسرش این امکان را خواهد داشت که پس از ۶ ماه الی ۱ سال اجازه تحصیل به صورت رایگان را داشته باشد.

دارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس در سوئد

اسکن صفحه اول پاسپورت
ترجمه ریز نمرات سه ساله دیپلم و پیش دانشگاهی
ترجمه گواهی یا اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
مدرک زبان (TOEFL نمره ۹۰ به بالا / IELTS Academic نمره ۶٫۵ به بالا) گاهی خود Faculty مربوطه هم برای نمره زبان، نمره تعیین می کند.
نامه اعلام موجودی از بانک به ازای هر سال تحصیلی ۴۵ میلیون تومان( فقط به منظور اخذ ویزا )

* هزینه بالا تنها کافیست برای ۲ تا ۳ روز در حساب شما باشد.

قابل ذکراست فارغ التحصیلان رشته‌ی زبان انگلیسی و یا دانشجویانی که حداقل یک ترم دانشگاهی را به زبان انگلیسی خوانده باشند این امکان را دارند تا بدون مدرک زبان آیلس یا تافل اقدام نمایند.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور سوئد:

دوره‌های فوق لیسانس در سوئد یک یا ۲ساله هستند و دانشجویانی که از قبل واحد های مستر پاس کرده باشند امکان تطبیق واحد را نیز دارا هستند.
تقریبا تمامی رشته‌های فنی‌ مهندسی‌، علوم تجربی‌، رشته‌های علوم انسانی‌، بیزنس و مدیریت در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه میشوند. در رابطه با رشته‌های هنر محدودیت وجود دارد و تنها تعداد محدودی رشته از جمله گرافیک و هنرهای زیبا در این شاخه به زبان انگلیسی ارائه میشوند.
هزینه دانشگاه ها از ترمی ۳۵۰۰۰ کرون تا ۸۰۰۰۰ کرون متغیر است کما اینکه پس از ورود در صورت ممتاز بودن امکان اخذ بورس وجود دارد.
از جمله مزایای تحصیل در مقطع ارشد در سوئد موارد زیر می باشد:

حصیل به زبان بین المللی انگلیسی

تحصیل در دانشگاه های بسیار معتبر و مورد تایید وزارت علوم (رتبه های زیر ۳۰۰ در رنکینگ های بین المللی)

امکان دریافت مدرک ارشد ظرف مدت تنها یک سال

سطح بسیار بالای زندگی و رفاه اجتماعی

داشتن اجازه کار نا محدود در حین تحصیل

اخذ ۱۰۰٪ ویزای شینگن و امکان سفر به اکثر کشورهای اروپایی در صورت اخذ پذیرش

شانس بسیار بالای اخذ پذیرش نسبت به سایر کشورهای اروپایی

امکان گرفتن کار و در نتیجه اقامت پس از پایان تحصیلات ارشد و بهره مندی از تحصیل رایگان

برای برخی از رشته ها و دانشگاه ها مدارک زیر نیز ضروری می باشد:

دو توصیه نامه اساتید روی سربرگ دانشگاه با امضا و مهر استاد یا دانشگاه (سه توصیه‌نامه بهتر است)
طرح پیشنهادی ( Proposal )
رزومه (CV)
انگیزه نامه ( Personal Statement )
سوابق کاری (در صورت داشتن)
قابل ذکر است فارغ التحصیلان رشته‌ی زبان انگلیسی و یا دانشجویانی که حداقل یک ترم دانشگاهی را به زبان انگلیسی خوانده باشند این امکان را دارند تا بدون مدرک زبان آیلتس یا تافل اقدام نمایند.

2009