مهاجرت کاری به ترکیه

برای کار در ترکیه سولات  متعددی برای متقاضیان عزیز مطرح می شود از جمله اینکه چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم ؟ قوانین کار ترکیه چگونه است ؟ کار در ترکیه در سال 2018  آیا تغییراتی داشته است ؟ آیا کار در ترکیه با جای خواب امکان پذیر است ؟ آیا کار در ترکیه با حقوق بالا در دسترس عموم قرار دارد ؟ آیا ثبت نام  کار در ترکیه شانس بالایی را برای پیدا کردن کار ایجاد میکند؟ و بسیاری سوالات دیگر که امیدواریم با مطالعه این مقاله به بخش اعظم سوالات خود دست پیدا کنید .

 

موضوع اصلی چیست ؟

ترکیه در سال های اخیر رشد روزافزونی داشته است و در این راستا چهارچوب اقتصاد ترکیه را میتوان در ۳ بخس کشاورزی و گردشگری و تولید دانست ، با توجه به رشد این ۳ گروه بیشترین میزان استخدام در ترکیه در حال شکل گیری است .برای اینکه درترکیه شما اقامت داشته باشید نیاز دارید تا شما کار و اجازه کار داشته باشید و برای کار شما نیاز دارید تا با ارگان های مختلف در ترکیه ارتباط داشته باشید و پیگیری های لازم را انجام دهید . حال برای پیدا کردن کار. شما نیازمند قرارداد کاری با کارفرما دارید .پس در ابتدا نیاز دارید تا کار پیدا کنید.  برای پیدا کردن کار در ترکیه می توانید با مشاورین  ما در موسیه حقوقی مهاجریار مشورت کنید و پس از پیدا کردن کار شما اقامت یکساله خواهید داشت و البته اقامت جدا از محوز کار نیست ، وقتی شما مجوز کار دارید اقامت دائم نیز خواهید داشت ،حال پس از اینکه مجوز کار خود را داشتید می تونید آن را تا ۳ سال تمدید کنید البته توجه داشته باشید ۱۵ روز قبل از انقضا زمان مجوز کار اقدام به تمدید آن نمایید.

 

قوانین کار در ترکیه چگونه است؟

میزان ساعت کار در ترکیه ۴۵ ساعت میباشد و این ۴۵ ساعت از روز دوشنبه تا روز جمعه تعریف شده است  و از ساعت ۸/۳۰ تا ساعت ۱۷ را شامل خواهد شد .میزان مرخصی ها ۱۴ روز است که طبق قوانین کار در ترکیه در یکسال کارمندان قادر به رفتن به تعطیلات می باشند که البته این تعطیلات با حقوق خواهد بود ، البته این میزان ممکن است بیشتر هم باشد و آن زمانی است که ساعات کار بیش از ۴۵ ساعت در هفته برای کارمند تحقق پیدا کرده باشد و یا ماهیت کار او اینچنین باشد .از این رو افراد با قوانین مناسب  بسیاری تمایل دارند در این کشور کار کنند و اقامت داشته باشد .

کمترین حقوق دریافتی در ترکیه ۱۱۳۴ لیر میباشد و متوسط دریافتی کارمندان در کشور. ترکیه ۱۶۷۱ لیر است و با توجه به اینکه ترکیه در زمره کشورهای با هزینه پایین در زندگی می باشد درآمدهای فوق برای یک زندگی متوسط تعریف شده است وبا توجه به اینکه هزینه زندگی برای یک فرد مجرد حدودا ۴۵۰ دلار تا ۵۵۰ دلار است درآمد متوسط نزدیک به هزینه های زندگی خارجیان می تواند تامین کننده زندگی باشد.

کار در ترکیه با حقوق بالا زمانی تحقق پیدا می کند که شما دارای مهارت و تخصص مناسب باشید با این شرایط و شرایط دیگر که در این مقاله گفته خواهد شد شما قادر خواهید بود در ترکیه کار مناسب داشته باشید ، گروه موسسه حقوقی مهاجریار با توجه به تجارب موفق سال های گذشته برای مشاوره و انجام امور وکالتی  در خدمت شما عزیزان میباشد . البته در میان متقاضیان کار در ترکیه ، کار در ترکیه با جای خواب بیشترین متقاضی را دارد .

 

توجه کنید

آیا دانستن زبان مهم است ؟

یکی از پارامترهای مهم در پیدا کردن کار در ترکیه مخصوصا کارهای که متقاضی ارتباط مستقیم با مشتری دارد ،  دانستن زبان کسور مقصد می باشد .ترکیه هم از این قاعده مثتثنی نیست و کارفرمایان ترک زبان زبان استانبولی را از شما خواهند خواست ، البته در نظر داشته باشید کارهای بسیاری وجود دارد که شما نیاز به دانستن زبان ندارید . فقط این نکته را در. نظر بگیرید که با دانستن زبان کشور مقصد شما قادر خواهید بود تا از کارهای با کیفیت بالاتر و با حقوق بالاتر بهره مند گردید. و وقتی به زبان مورد نظر مسلط نباشید باید زمانی را صرف کارهای سخت تر کنید و مدتی را برای یادگیری زبان مد نظر داشته باشید .

 

نکته اینجاست

چگونه اجازه کار در ترکیه را دریافت کنیم ؟

شما برای گرفتن اجازه کار ۲ راه در پیش رو دارید راه نخست اینکه به عنوان کارمند از کارفرما دعوت به کار داشته باشید و وزازت کار و امور اجتماعی ترکیه مراجعه و تاییدیه بگیرید و یا از طریق کنسولگری اقدام کنید معمولا زمان اقدام پس از اخذ کار و درخواست کارفرما ۳۰ روز خواهد بود. در شرایطی که شما اجازه کار را دریافت کنید شما تابع قوانین ترکیه خواهید بود. که کارفرمای مشخص و یک شغل خاص را در محل مشخصی احراز کرده اید و مشغول به کار خواهید شد .

نکته :

این موضوع مهم در کار در ترکیه را در نظر بگیرید که در صورتی که شما کار مشخص را دارا باشید و کارفرمای ترک شما را به عنوان یک تبعه خارجی استخدام کند موظف است بیمه ۵ نفر شهروند ترکیه ای را به دلیل استخدام شما پرداخت نماید و این مبلغ در حدود ۲۱۰۰ لیره ترک خواهد بود پس برای کارفرمای ترک نیاز. است که پرداخت چنین مبلغی توجیه اقتصادی داشته باشد ، در این زمینه با مشاورین ما در موسسه حقوقی مهاجریار مشورت نمایید و در ادامه با تصمیم مناسب صاحب شغل در ترکیه شوید .

برای راه دوم شما نیاز دارید ثبت شرکت در ترکیه داشته باشید و اجازه کار یکساله دریافت کنید و در سال دوم هم مجوز کار دو ساله دریافت نمایید و سپس می توانید مجوز کار سه ساله دریافت کنید و در مجموع اگر  ۵ سال مجوز کار دریافت کنید و در این ۵ سال بیش از شش ماه خارج از ترکیه زندگی نکرده باشید و بعبارتی ۴/۵ سال در ترکیه زندگی کرده باشید و حضور داشته باشید ، می توانید درخواست تابعیت ترکیه را بدهید و برای پاسپورت ترکیه اقدام نمایید و یا اینکه مجوز کار دائم  و عادی دریافت کنید. در این نوع دریافت مجوز کار شما نیاز دارید تا شرکت را فعال نگه دارید و این موضوع سالانه بررسی میشود و گردش مالی شما اسناد و مدارک شما در وزارت کار بررسی خواهد شد . گردش مالی در سال اول و دوم از اهمیت خاصی در تمدید مجوز کار برخوردار نیست ولی سال سوم و  چهارم و پنجم باید سود معقولی شرکت داشته باشد . در این نوع مجوز کار شما ملزم هستید بیمه ۵ شهروند ترک را بپردازید با ثبت شرکت در ترکیه و ارائه مدارک ثبت شرکت شما می تونید برای دریافت اقامت یک ساله اقدام نمایید .

 

دو نوع ویزای کار

Temporary work visas

ویزای کار موقت

Unlimited work visas

ویزای کار نامحدود در

در مورد ویزای اول به تشریح صحبت کردیم حال در مورد ویزای کار نامحدود نیاز به توضیح است که متقاضیانی که هشت سال یا بیشتر در ترکیه بوده اند و شش سال حضور مداوم بدون رفت و آمد به کشور ثالث دیگر داشته باشند میتوانند برای این نوع ویزا اقدام کنند . برای اطلاعات این نوع ویزا با مشاورین موسسه حقوقی مهاجریار در ارتباط باشید .

 

هشدار !!

در انتها امیدواریم با مشاوره مناسب و آگاهی کامل اقدام به اخذ کار. و اقامت نمایید و توجه داشته باشید تصمیم درست در آغاز هرگونه کار در ترکیه و یا هر کشور  دیگر مستلزم تصمیم درست است تا زمان و سرمایه شما در بهترین راه حفظ استفاده شود و نتیجه لازم را بگیرید .

2204