ویزای ارمنستان

روند صدور ویزا در مرز ارمنستان با توجه به تعداد مسافرین متغیر است.
اگر با اتوبوس به ارمنستان سفر نموده اید میبایست تا صدور ویزا برای آخرین نفر از همسفران منتظر بمانید که اندکی طولانی است.
اما اگر به تنهایی سفر کرده یا با خودروی شخصی مسافرت می نمایید این روند اندکی کوتاه تراست.
اگر به تنهایی و بدون خودروی شخصی مسافرت نموده اید پس از صدور ویزا ارمنستان می توانید اندکی دورتر از ساختمانهای گمرک و مرزبانی با خودروهای مسافر بر به سوی ایروان حرکت نمایید که با توجه به حضور در کشوری خارجی و عدم آشنایی با مسیر، احتیاط در استفاده از این روش و انتخاب خودروی مسافربر ضروری است.
ضمنا در صورتی که با خودروی شخصی سفر می نمایید می بایست علاوه بر هزینه صدور ویزای ارمنستان هزینه های دیگری نیز بابت بیمه و عوارض ورود به کشور ارمنستان و .
.
نیز پرداخت نمایید.
لازم به ذکر است که امکان دریافت ویزا در فرودگاه ایروان برای اتباع ایران فراهم می باشد که هزینه ای معادل هزینه دریافت ویزا از سفارت ارمنستان در تهران را داراست.
به طور کلی بهترین روش اخذ ویزا بسته به موقعیت و شرایط شما متغیر است اما توصیه کلی ما این است که در ایام شلوغ ( مانند عید نوروز) جهت پیشگیری از اتلاف وقت طولانی در مرز یا فرودگاه پیشاپیش ویزای خود را از سفارت ارمنستان تهیه فرمایید.
ضمنا به خاطر داشته باشید که جهت دریافت ویزا از طریق سفارت، علاوه بر مدارک شناسایی به همراه داشتن دو قطعه عکس نیز الزامی است.
برای دریافت ویزای ارمنستان از سفارت ارمنستان در تهران باید به آدرس ذیل مراجعه نمائید تهران، خیابان انقلاب، خیابان رازی، خیابان شهریار، پلاک ۱ زمان مراجعه به سفارت: یکشنبه تا پنجشنبه هر هفته (جمعه و شنبه سفارت تعطیل است) ساعت ۹:۰۰ صبح لغایت ۱۲:۰۰ ظهر
2130