مهاجرت کاری به اتریش

کشور اتریش یکی از کشور های حوزه اتحادیه اروپا پیمان شینگن است.
اتحادیه اروپا شامل ۲۸کشور اروپایی که شرایط اقتصادی آن ها از یکدیگر تبعیت می کنند، می باشد.
اقتصاد اروپا از زمان تشکیل اتحادیه اروپا به صورت یکپارچه در آمده است و حتی قوانین کار در کشور های این اتحادیه تقریباً مشابه است.
این کشور ها، همچنین در اعطای اجازه اقامت دادن و تابعیت هم به صورت مشابه در اکثر اوقات عمل می کنند.
زبان رسمی اتریش آلمانی است.
۹۸٪ مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند.
در کنار آلمانی اقلیتی به زبان‌های کروات، اسلوونیای و مجارستانی صحبت می‌کنند.
کشور اتریش با مساحت ۸۳/۸۵۵ کیلومتر مربع از ۹ ایالت تشکیل یافته ‌است.
اخذ ویزای کار و حق کار در کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا کار دشواری است.
معمولا افراد تمایل دارند در کنار تحصیل اجازه کار در آن کشور را داشته باشند اما همان طور که می دانید بسیاری از افراد هستند که تمایل دارند به جای اینکه از طریق تحصیل وارد کشور اتریش شوند، مستقیم بتوانند ویزای کار خود را اخذ نمایند و از این طریق سریع تر به در آمدزایی برسند، در این حالت باید با شرایط خاصی ویزای کاری را اخذ کرد.
همانطور که می دانید بسیاری از افراد به دنبال این موضوع هستند که کارشان معتبر و به صورت قانونی پیگیری شود.
افرادی که در رشته های مهندسی و خصوصا رشته هایی نظیر الکترونیک، الکتروتکنیک، مکانیک، برق، مکاترونیک، نرم افزار، آی تی و .
.
.
به ترتیب اولویت گرفتن ویزای کار در کشور اتریش را دارا هستند از شانس بیشتری برخوردار هستند.
بسیاری از اشخاص قصد دارند تا در اتریش کار کرده تا بتوانند اقامت این کشور را کسب نمایند، لیکن باید مد نظر داشته باشیدکه شرایط اقدام برای اخذ ویزای کار را دارید یا خیر؟ ویزای کار درکشور اتریش به چند روش امکان پذیر است یکی از طرق اخذ ویزای کار بدین گونه است که فرد در کشور اتریش یک دعوت نامه کاری از یک فرد دارای شرایط که دارای شرکت معتبر در اتریش می باشد اخذ نماید که فرد نیز باید شرایط لازم را دارا باشد.
البته یک موضوع بسیار مهمی در این قسمت وجود دارد که انجام این کار آسان نیست.
یکی دیگر از شرایط مورد نیاز پذیرفته شدن برای ویزای کار بدین صورت است که در آگهی پذیرفته شوید که طی مراحلی که نخست ۳ ماه در داخل کشور بعد از آن ۳ ماه در اتحادیه اروپا آگهی شود چنانچه فرد مد نظر یافت نشود از ایران یا کشور های دیگر نیرو را اخذ می نمایند، هنگامی که فرد در این آگهی پذیرش شد می تواند برای اخذ ویزا اقدام نماید.
یافتن کار فرما در اروپا شرایط به خصوصی دارد که در ادامه مطالب به طور مفصل بررسی خواهیم کرد و کارفرما بعد از آگهی شغل خود باید برای استخدام فرد خواستار، حقوقی را در نظر بگیرد که تمامی هزینه های فرد و خانواده آن را در برداشته باشد.
این حقوق بایستی بعد ازکسر هزینه مالیات محاسبه شود که آیا برای مخارج شخص مهاجرت کننده کافی می باشد یا خیر ؟ طی کردن این مسیر و گذراندن این زمان کار آسانی نیست.
همان طور که می دانید این شغلی که باید به شما پیشنهاد شود و شما آن شغل را بپذیرید باید بین چندین کشور آگهی شود و در صورتی که کسی در آن کشور ها و با آن شرایط نبود به شما اجازه داده می شود که آن شغل را اخذ کنید.
بنابراین اخذ ویزای کار در کشور اتریش فرآیندی حقوقی است که باید مراحل قانونی و حقوقی آن طی شود .
در اصطلاح فرد کارفرما در کشور اتریش باید بتواند اسپانسر (sponsor ) شود.
به طور کلی اقدام برای ویزای کار بدون داشتن اسپانسر امری دشوار است.
چنانچه شما بخواهید از این طریق اقدام کنید کل پروسه اخذ ویزای کار در کشور اتریش بین ۲ تا ۹ ماه زمان می برد که فرد متقاضی می تواند بعد از چند سال ( معمولا ۲ تا ۵ سال ) تقاضای اقامت دائم نماید و با قوانین کنونی این امر به راحتی مقدور می باشد.
یکی از طرق دیگر برای اخذ ویزای کار، اخذ ویزا از طریق مهارت یا تخصص می باشد که در برخی از کشور ها مانند استرالیا، کانادا و دانمارک امکان پذیر می باشد.
یکی از طرقی که وجود دارد که ما بتوانیم در کشور اتریش کار فرما را پیدا کرده و به صورت قانونی بتوانیم در آن کشور مشغول به کار شویم این است که به عنوان دانشجو وارد کشور اتریش شویم و چون در زمان تحصیل اجازه کار نیمه وقت داریم می توانیم به محض این که شغلی آگهی شد آن را درخواست کنیم یا صبر کنیم که وقتی درسمان تمام شد از کارفرما در کشور اتریش درخواست کار کنیم، این راه از نمونه راه های بسیار خوب می باشد چون پس از ورود به کشور شخص به عنوان دانشجو وارد کشور شده است و فرصت دارد تا کار مدنظر خود را بیابد و آن را تا بعد از اتمام تحصیلات خود ادامه دهد تا زمانی که بتواند از طریق این شغل اقامت کاری اخذ نموده و بعد از پرداخت مالیات به مدت ۳ تا ۴ سال برای اخذ اقامت دائم اقدام نماید .
نسبت کثیری از کسانی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند امیدوارند که بتوانند از طریق اخذ ویزای کار در یکی از کشورهای این قاره مهاجرت کنند و بدون محدودیت اقدام به جست و جو و پذیرش کار نمایند .
اما نکته اینجاست که عملا به دلیل وجود قوانین سختگیرانه ای که در این زمینه در کل اتحادیه اروپا وجود دارد اخذ این نوع از ویزا با مسیر پر پیچ و خم و سختی روبه روست .
کشور اتریش در سطح جهاني نيز با كمترين ميزان بيكاري جايگاه خاصي براي خود كسب نموده است.
با وجود نرخ پایین بیکاری به میزان 4.
3% کشور اتریش به منبع عظیمی از نیروهای متخصص دسترسی دارد.
تمامی مهندسان در رشته های مختلف، کارشناسان علوم رایانه و انفورماتیک و مهندسی معماری ازجمله مشاغل خاص و مورد نیاز در کشور اتریش هستند.
در این پروسه در ابتدا باید برای ویزای شخص اقدام کرد زمانی که ویزای متقاضی صادر شد شخص 6 ماه فرصت دارد تا جهت پیدا کردن کار مربوطه اقدام نماید در صورتی که کار مورد نظر را پیدا کرد ویزای کار را اخذ نموده و از این طریق میتواند اقامتش را نیز اخذ کند.
البته بدیهی است افرادی که مشغول به تحصیل در اروپا می باشند و یا مدارک تحصیلی خود را از اروپا اخذ کرده باشند، شانس بیشتری در خصوص پیدا کردن شغل و اخذ اقامت کاری در اتریش خواهند داشت.
2243