اقامت و تابعیت مجارستان

یکی از بهترین راه های مهاجرت به اروپا از طریق مهاجرت به مجارستان می باشد که راه های متفاوتی برای مهاجرت به مجارستان وجود دارد که ما در ادامه مطلب به مهترین آن ها که آسان تر و تضمینی تر نسبت به دیگر راه ها می باشند خواهیم پرداخت ، و تمامی این توضیحات نهایتا به اقامت و تابعیت مجارستان و در نتیجه اروپا خواهد شد.

 

اقامت از طریق سرمایه گذاری در مجارستان  

از روش های مهاجرت به مجارستان می توان به یکی از مهمترین آن ها که مهاجرت سرمایه گذاری می باشد اشاره کرد که خود دولت مجارستان این برنامه مهاجرتی را به تصویب رسانده است که نتیجه این برنامه ی سرمایه گذاری در مجارستان دریافت اقامت یک کشور اروپائی ( که همان مجارستان می باشد ) و از اعضاء پیمان شنگن می باشد نائل گردد . این برنامه در سال 2012 به تصویب رسیده و تا کنون ادامه دارد. این برنامه فرصتی استثنائی به شما می دهد که که در کمتر از یک ماه اقامت دائم اروپا را کسب کنید و آزادانه در اتحادیه اروپا زندگی و به کسب و کار مشغول شوید.

این سرمایه گذاری مجارستان از نوع سرمایه گذاری های بدون ریسک می باشد که با خرید یک اوراق قرضه بانکی به ارزش سیصد هزار یورو مربوط به کشور مجارستان صورت می پذیرد و خبر بهتر این است که  مبلغ ذکر شده بعد از 5 سال و بدون بهره بانکی به فرد سرمایه گذار برگردانده می شود.

متقاضیان دقت داشته باشند که این اوراق قرضه قابلیت خرید و فروش را دارا نمی باشد .هدف این برنامه سرمایه گذاری در کشور مجارستان می باشد که به نفع دو طرف یعنی هم کشور مجارستان و هم متقاضی (باکسب اقامت و تابعیت اروپا) بوده و این برنامه برای این موضوع طراحی شده است. این سرمایه گذاری در مدت زمان یک ماه صورت می گیرد که  منجرب به اخذ کارت اقامت موقت 6 ماهه به فرد و همراهان وی می شود و به تمام گروه تعلق می گیرد و پس از این مدت این کارت اقامت به اقامت دائمی تبدیل می شود. از مزایای این کارت می توان به تردد و زندگی آزادانه فرد در حوزه ی اروپا اشاره کرد که نهایتا پس از 8 سال پاسپورت مجارستان به متقاضی اعطا خواهد شد.

 

اقامت و تابعیت از طریق ویزای تحصیلی در مجارستان

یکی دیگر از راههای مهاجرت به مجارستان و همچنین کسب اقامت اروپا که متقاضیان زیاد خود را نسبت به دیگر راه ها دارد مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی ( کسب اقامت از طریق تحصیل در دانشگاهای مجارستان ) می باشد که دلایل زیادی مسبب این مسله شده است. از مزایای این کار می توان به :

  • هزینه پایین تحصیل
  • اعتبار و سطح کیفی بسیار بالای دانشگاههای مجارستان در بین کشورهای اروپایی و آسیایی همچنین ایران
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • عدم نیاز به مدرک زبان جهت پذیرش ( در دانشگاه ها و کالج ها )
  • امکان کار و اقامت پس از تحصیل
  • عدم محدودیت سنی

از بهترین مقاطع تحصیلی که داوطلبان زیادی در این کشور همچنین متقاضیان زیادی از خارج کشور دارد می توان به رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اشاره کرد. از مزایای این رشته ها می توان به عدم نیاز به قبولی در دانشگاههای دولتی و حتی گذراندن دوره اموزشی زبان انگلیسی در این کشور اشاره کرد.

در آخر لازم می دانیم نگاهی به هزینه های زندگی در این کشور بیاندازیم ,اگر بخواهیم هزینه زندگی در ایران و مجارستان را باهم مقایسه کنیم , هزینه های زندگی در مجارستان فقط 10 درصد از هزینه های زندگی در ایران بیشتر خواهد بود .

هزینه های زندگی برای یک نفر در ماه تقریبا 500 تا 600 یورو دز مجارستان می باشد. واحد پول مجارستان فورینت بوده که معادل 110 ریال ایران است( البته به این موضوع مستحضر می باشید که این مبلغ متغییر است). اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان معمولی یک خوابه در مرکز شهر این کشور حدودا 95.243.33 فورینت می باشد. شایان ذکر است که بگوییم هزینه های اجاره مسکن در کشور مجارستان نسبت به کشور خودمان ایران پایین تر می باشد.

 

نگاهی مختصر به اقامت و تابعیت در مجارستان از طریق تولد

در بیشتر کشورها تولد فرزند موجب اخذ اقامت برای وی و همچنین پدر و مادر فرزند می شود اما مجارستان از این قائده مستثنی می باشد یعنی  تابعیت در مجارستان از طریق قانون خون صورت می پذیرد و تولد فرزند در مجارستان منجر به  اقامت برای فرزند و والدین آنها  نخواهد شد.

 

مراحل اخذ اقامت دائم مجارستان در یک نگاه 

  • متقاضی با سازمان ما و بانک ارتون کپیتال مجارستان وارد عقد قرارداد اولیه خواهد شد.
    ( تحویل مدارک شناسایی و کار‌شناسی اموال به سفارت مجارستان در تهران )
  • پرداخت مبلغ 60000 یورو به بانک ارتون کپیتال برای هزینه‌های سرمایه گذاری و حق الوکاله
  • پرداخت مبلغ 300000 یورو به دولت مجارستان بعد از قبولی مرحله اول برای خرید اوراق قرضه
  • سپری شدن مراحل چک امنیتی و آزمایش‌های پزشکی‌ برای متقاضی و همراهان وی در  ماه
  • ورود متقاضی در ظرف مدت زمان 6 ماه به این کشور و درخواست اقامت 5 ساله
  • بعد از 5 سال از تاریخ سرمایه گذاری، پس گرفتن سرمایه خود در عین حال داشتن حق اقامت در این کشور
  • بعد 3 سال ( در مجموع 8 سال ) دریافت پاس مجارستان
2178