مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان در مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا

های این کشور توسط وزارت علوم میباشد و این نکته که در مقاطع مختلف و پذیرش دانشجو خارجی از سمت دانشگاه های مجارستانی امری محقق در نظر گرفته شده . دانشگاه فنی بوداپست که از جمله دانشگاه های رنک بالای اروپا است و در آن تحصیل به چهار زبان زنده دنیا مجاری , انگلیسی, آلمانی و فرانسه تدریس می شود در کنار دانشگاه بوداپست 5 دانشگاه مجارستان نیز در لیست 400 دانشگاههای برتر دنیا قرار می گیرد و برای ورود به آن ها ما قصد معرفی این مراکز را برای شما دوستان داریم این معرفی شامل شرایط و مزایای آنها و اطلاعات مفید کاربردی را شامل میشود .برای ورود به کشور مجارستان برای تحصیل در مقاطع تحصیلی نیازمند آیلتس 5.5 به بالا و 6 به خصوص برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشید و هزینه تحصیل در این مقاطع تقریبا 5000 تا 9500 یورو در سال می باشد که از مزایای  مهم تحصیل در مجارستان با این هزینه به داشتن حق بیمه، بهره مندی از خوابگاه و داشتن حساب بانکی میتوان اشاره کرد. متقاضیان برای ورود به کلیه مقاطع تحصیلی مجارستان میبایستی دوره یک ساله کالج را گذرانده و پس از قبولی در آن میتوانید بسته به امتیاز کسب شده وارد یکی از دانشگاه های پزشکی یا فنی و مهندسی شوند. متقاضیان در دوره یکساله کالج پزشکی در درس های زیست، شیمی، آناتومی و زبان تحصیل و برای تحصیل در رشته های فنی دانشجویان میبایست دروس ریاضی، مکانیک، رسم و درس فنی و زبان را در این مدت خوانده و موفق به پاس کردن ان ها شوند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مجارستان

با توجه به سطح بالا ی علمی دانشگاه های پزشکی مجارستان، مهاجرت به این کشور از طریق این دو رشته بسیار پرطرفدار می باشد. تحصیل به زبان انگلیسی، مدارک مورد تایید وزارت بهداشت ایران دال بر کیفیت تحصیلی مجارستان ، امکان ادامه تحصیل با مدارک در کشورهای دیگر اروپا، اعتبار مدارک تحصیلی از مزایای کلی تحصیل پزشکی و دندان پزشکی این کشور است.

از کالج های مطرح شهر بوداپست می توان به آویسینا اشاره کرد که از امکانات آموزشی و تحصیلی خاصی برخوردار می باشد و همچنین کالج پزشکی پچ که بدلیل هزینه های پایین زندگی نسبت به دیگر کالج ها طرفداران خاص خود را داراست. اگر بخواهیم یک برآورد هزینه تحصیل در مدت زمان یک سال برای مقاطع تحصیلی نام برده در این کشور داشته باشیم می توان گفت که هزینه یک ساال تحصیلی در رشته دندان پزشکی 14000 تا 18000 یورو و پزشکی 19000 یورو در سال می باشد.

هزینه تحصیل در مقاطع دیگر از جمله کالج اینترنشنال مک دانیال 5700 یورو، کالج دانشگاه پچ 9000 دلار، آویسینا 6000 یورو در یک سال می باشد. شایان ذکر است که طول دوره تحصیلی پزشکی در 6 سال و دندان پزشکی 5 ساله است.

  

مزایای کشور مجارستان برای تحصیل :

 

  • کشور مجارستان عضو کشورهای شنگن می باشد.
  • مدارک تحصیلی مجارستان مورد تأیید کشورهای اروپا و کشور کانادا و امریکا است
  • پایداری اقتصادی کشور مجارستان.
  • بدست آوردن اقامت از طریق تحصیل برای کشور مجارستان که به کسب اقامت اتحادیه اروپا منجر می شود .
  • رنکینگ بالای دانشگاه ها و مراکز آموزشی مجارستان

 

نکات مهم و راهنمایی برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

 

  • سفارت مجارستان از دانشجویان و متقاضیان به هنگام ورود مصاحبه زبان انگلیسی بعمل می آورد که طبیعا کلیه افراد باید به زبان انگلیسی آشنا باشند (در حد آیلتس 5 به بالا ).
  • دانشجویان بعد از ورود به مجارستان می بایست ظرف مدت 15 روز از زمان و تاریخ ورود خود نسبت به معرفی و ثبت آدرس محل زندگی خود به پلیس اقدام کرده تا بتوانند کارت و ویزای اقامت خود برای مجارستان را بدست آورند.
  • در صورتی تغییر آدرس محل زندگی دانشجو , دانشجو باید آدرس جدید را بلافاصله اداره پلیس را از این مسئله مطلع سازد.
  • دانشجویان باید دقت کنند که قبل از اتمام زمان اعتبار ویزای شان حداقل 2 ماه زود تر به تمدید آن اقدام نمایند.
  • حداقل مدت زمان لازم جهت دریافت پذیرش تحصیلی 4 تا 15 روز اداری می باشد.
  • حداقل مدت زمان لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی برای مدرک دیپلم 1 ماه و فوق لیسانس 2 ماه و برای خانواده هایشان 1 ماه می باشد.
  • هزینه شهریه وخوابگاه دانشگاه را می توان مستقیم (از طرف وکلا بهتر است انجام بپذیرد به خاطر دلایل حقوقی که بعضا پیش می آید) به شماره حساب دانشگاه از طریق بانک و یا صرافی های مجاز در ایران یا از طریق وکلا در مجارستان حواله و واریز کرد.
  • طبق آخرین قوانین حمل ونقل هوایی برای خطوط دانشجو با پرواز ترکیش ایر لاین 32 کیلو و پرواز اتریش ایر لاین 22 کیلو بار می توانند با خود حمل نمایند و در داخل هواپیما 15 کیلو.
  • اگر متقاضی دارای برگه اشتغال به تحصیل می باشد مدت زمان اعتبار ویزای فرد با مدت زمان اعتبار برگه وی سنجیده خواهد شد یا به عبارتی “مدت زمان ویزا به مدت زمان باقی مانده گواهی شده در برگه اشتغال به تحصیل فرزند بستگی دارد . بعنوان مثال در صورتیکه فرزند ویزای و اقامت معتبر یک ساله یا شش ماهه داشته باشد ولی برگه اشتغال به تحصیل وی دو ماه اعتبار داشته باشد ، سفارت تا تاریخ اعتبار برگه اشتغال به تحصیل ویزا خواهد داد.”
2159