ادامه مطالب

مطالب مرتبط اطلاعات عمومی کانادا

مطالب کانادا

اطلاعات مهم برای دو هفته اول شما در کانادا

۱- اقدام جهت اخذ بیمه سلامت استانی (دولتی) در کانادا :

پس از درخواست بیمه دولتی حداقل ۳ ماه طول خواهد کشید تا شما کارت بیمه خود را دریافت کنید و بتوانید از خدمات درمانی و پزشکی کانادا به صورت رایگان استفاده نمایید. همان طور که در قسمت "اقدامات مهم قبل از ورود به کانادا" به آن اشاره شد توصیه ی اکید ما به متقاضیان عازم به کانادا این است که حتما قبل از سفر به کانادا بیمه خصوصی برای خود و خانواده خریداری کرده که در صورت بروز هرگونه بیماری یا مشکل پزشکی ملزم به پرداخت هزینه نشوند. 

۲- اقدام جهت اخذ شماره بیمه اجتماعی (SIN) : 

بسیار مهم است بدانید که شما بدون داشتن SIN حق کار در کشور کانادا نخواهید داشت. شما به محض ورود به کشور کانادا در روزهای اولیه حتما باید جهت دریافت SIN اقدام نمایید. جهت اقدام شما می توانید به یکی از دفاتر Service Canada در سرتاسر کانادا مراجعه نمایید. 

۳- در بدو ورود به کانادا یا ظرف چند روز اول حتما آدرس سکونت و پستی خود را به وزارت مهاجرت کانادا اطلاع دهید که بتوانید کارت اقامت دائم (کارت PR) خود را در پست تحویل بگیرید.

متقاضیانی که قبل از سفر به کانادا اقدام به گرفتن مکان کرده یا دوست و خویشاوند در کانادا دارند می توانند همان آدرس را در حین ورود به کانادا به افسر مهاجرت فرودگاه تحویل داده تا کارت PR خود را در پست دریافت نمایند. در صورت نداشتن آدرس مذکور در حین ورود به کانادا، افسر مهاجرت به شما برگه راهنمایی جهت چگونگی ارسال آدرس خود به وزارت مهاجرت خواهد داد. 

۴- افتتاح حساب بانکی در کانادا : 

یکی از توصیه های مهم ما به متقاضیان افتتاح حساب بانکی در یکی از بانکهای معتبر کانادا در چند روز اول می باشد. جهت بازکردن حساب شما باید با پاسپورت، برگه تائیدیه اقامت دائم، و یک آدرس مشخص به یکی از بانکهای نزدیک به محل سکونت خود مراجعه کنید. 

۵- اقدام جهت گرفتن سیم کارت و موبایل : 

جهت سهولت برای افتتاح حساب بانکی و دیگر اقدامات ضروری در کانادا بهتر است برای گرفتن موبایل و سیم کارت اقدام نمایید.

2336