ادامه مطالب

مطالب مرتبط اطلاعات عمومی کانادا

مطالب کانادا

حقاقی در خصوص تورنتو

در اینجا 50 مورد جالب، عجیب و غریب و ساده فقط جالب است که من در مورد شهر تورنتو کاوش کرده ام.

تورنتو بزرگترین شهر کانادا است که جمعیت آن تقریبا 5.6 ​​میلیون نفر است. منطقه تورنتو بزرگ دارای 6،054،191 ساکن است.
تورنتو پایتخت انتاریو است.
تورنتو پنجمین شهر بزرگ در آمریکای شمالی است. شهرهای بزرگ شامل مکزیکو سیتی، نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو هستند.
شهر تورنتو به عنوان یورک، پایتخت بالای کانادا در سال 1793 شروع به کار کرد. York در سال 1834 به Toronto تبدیل شد.
تورنتو چهارمین شهر زندگی شهری جهان است.
تورنتو دارای بیش از 8000 رستوران است. و برخی از رستوران ها هم اکنون 20٪ نوک را تشویق می کنند.
بازار سنت لارنس یکی از بازارهای بزرگ کانادا است. انتخاب غذا برجسته است.
تورنتو دارای 301 روز آفتاب قابل اندازه گیری است. دسامبر کمترین روزها - تنها 19 روز، در حالی که ماه های ژوئیه و اوت به طور متوسط ​​30 روز است.
در روز انقلاب تابستانی، خورشید در ساعت 5:37 صبح می آید و در ساعت 9:03 بعد از ظهر تنظیم می شود. در انقلاب زمستانی خورشید در ساعت 7:50 صبح بالا می رود و ساعت 4:45 بعدازظهر تنظیم می شود.
سردترین دمای تا کنون در تورنتو ثبت شده است (31.3C -24.3F) در 4 ژانویه 1981. با توجه به باد در آن روز دما (44.7C -48.5F)، سردترین و همیشه.
بالاترین دما تاکنون ثبت شده از 41 تا 7 ژوئیه در سال 1936 به میزان 41 درجه سانتیگراد بوده است.
تورنتو باید در دو ژانویه سال جاری با دو هفته از هم جدا شدن دو برف بزرگ برف در دو سال گذشته بپردازد. اولین سقوط 40 سانتیمتر (15.75 اینچ) و دومین سقوط 118 سانتی متر (46.5 اینچ) بود.
بیش از 30٪ ساکنان تورنتو زبان دیگری را به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند. فقط سوار مترو و این واقعیت به خانه دیده می شود. علائم خیابانی دوگانه را می توان در ایتالیا کوچک، پرتغال کوچک و شهر چینی پیدا کرد.
کارائیبا بزرگترین نمایش روزانه در شمال امریکا است. مسیر رالی 3.6 کیلومتر طول دارد. این کارناوال در ساعت 10 صبح شروع می شود و تقریبا در ساعت 8 بعد از ظهر به پایان می رسد. بیش از یک میلیون نفر از تماشاگران می بینند که بیش از 10،000 شرکت کننده لباس خاص می پوشند.
بورس اوراق بهادار تورنتو سومین مرکز بزرگ در آمریکای شمالی و هفتمین بزرگترین بازار سرمایه جهان است.
تورنتو دومین شهر تجاری جهانی رقابتی جهان است.
تورنتو به عنوان دوازدهمین شهر اقتصادی ترین شهر قدرت در جهان به شمار می رود - بر اساس خروجی اقتصادی، نوآوری، نمره قدرت اقتصادی جهانی و نمره مرکز مالی آن.
خیابان یونگ بعنوان طولانی ترین خیابان در جهان محسوب می شود.

باغ وحش تورنتو بزرگترین در کانادا است. این باغ وحش بیش از 16،000 حیوان است که 491 گونه را نشان می دهند.

PATH بزرگترین سیستم حمل و نقل زیرزمینی در آمریکای شمالی است. این 1200 فروشگاه و رستوران، 50 برج دفتر، 20 پارکینگ، پنج ایستگاه مترو و یک ترمینال راه آهن را به طول 28 کیلومتر خود متصل می کند. هر حرف در PATH یک رنگ متفاوت است که نشان دهنده یک جهت متفاوت است: P قرمز است و به سمت جنوب است. A پرتقالی است و به غرب اشاره دارد. T آبی است و شمال را هدایت می کند. H زرد است و به سمت شرق است.
بزرگترین فروش پیاده رو در زیر زمین یک بار در سال اتفاق می افتد با تمام شرکت هایی که در مسیر PATH یافت می شوند.
ستاره های فیلم از تورنتو شامل جیم کری، مایک میرز و یوجین لووی است. شوهر من، مربی فوتبال برای پسر یوجین بود که تمام شش سال داشت.
تورنتو سومین محل بزرگ تولید فیلم در آمریکای شمالی است. بیش از 25000 شغل در تولید فیلم های تولیدی وجود دارد.
تورنتو افپل برگ ها از سال 1967 در جام استنلی موفق نبوده است. با وجود اینکه یکی از بدترین تیم ها در NHL است، آنها دارای یک پایه وفادار وفادار هستند و بلیط ها همیشه فروخته می شوند.
آنها از بسیاری دیگر از تیم های ورزشی حرفه ای هستند - Toronto Raptors (بسکتبال)، Toronto BlueJays (بیس بال)، Toronto Argonauts (فوتبال)، تیم Toronto FC (Toronto Rock) (ملی لارسوس) و تورنتو Marlies (هاکی آمریکایی لیگ).
52 تور اسکی در فضای باز وجود دارد که از ابتدای ماه دسامبر تا پایان فوریه باز است.
تورنتو دارای 3 دانشگاه است، یک مدرک تحصیلی از هنر و طراحی و 4 کالج هنرهای تجسمی و تکنولوژی است.
جزایر تورنتو، فقط یک کشتی کوتاه از مرکز شهر تورنتو، بزرگترین جامعه شهری آزاد در شمال امریکا است. آنها همچنین یک مقصد تفریحی بسیار محبوب و محل زندگی Billy Bishop Toronto City Airport هستند.
بالا پارک بزرگترین پارک عمومی تورنتو است. در امتداد بندر گنجهدار بروید و احساس نمی کنید که شما در یک شهر بزرگ هستید. همچنین دارای باغ وحش، زمین های بازی، پارک سگ، امکانات ورزشی و بسیاری از مسیرهای پیاده روی است.
تورنتو یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای جهان محسوب می شود.
میدان ناتان فیلیپس از شهردار تورنتو از سال 1955 تا 1962 نامگذاری شده است. تالار شهر تورنتو در میدان واقع شده است. مربع برای کنسرت، نمایش هنر، جشنواره زمستانی از چراغ و حتی تظاهرات استفاده می شود.

2907