ادامه مطالب

مطالب مرتبط ویزا کانادا

مطالب کانادا

سیستم ارسال NOI برنامه استانی انتاریو

  • از سال ۲۰۱۵ این استان برای افرادی که امتیاز ۴۰۰ یا یا بالاتر داشتند و داخل پول اکسپرس انتری استان انتاریو و یا همه استان ها را به عنوان استان مورد علاقه برای زندگی انتخاب میکردند NOI صادر میکرد و اپلیکنت در صورت قبول این NOI باید مدارک خود را برای استان انتاریو ارسال می کرد و هزینه ۱۵۰۰ دلاری بررسی پرونده را هم میپرداخت که بعد از چند ماه بررسی در صورت کامل بودن مدارک نامینیشن استان انتاریو را دریافت می کرد و ۶۰۰ امتیاز به امتیاز در Pool اکسپرس انتری افزوده میشد که دریافت دعوت نامه را قطعی می نمود.
  • تنها شرطی امتیازی که استان انتاریو اعلام کرده بود داشتن امتیاز ۴۰۰ یا بالاتر بود اما از همان ابتدا برای همه افرادی که امتیاز ۴۰۰ یا بالاتر داشتند NOI صادر نمی کرد و مشخص بود که فاکتورهای دیگری هم دخیل بوده که هیچگاه اعلام نکردند. این فاکتورها می توانند ناک شغلی، امتیاز در پول و … باشد. اما برای افرادی که امتیازهای حدود ۴۰۰ تا ۴۱۰ داشتند هم NOI صادر کردند (سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶).
  • در سال ۲۰۱۷ رویه کمی تغییر کرد و تعداد افرادی که بالای ۴۰۰ بودند و NOI دریافت کردند کمتر شد. البته در یک بازه زمانی کوتاه تعدادی از ناک های خاص از سمت استان انتاریو اعلام شد که با امتیازهای زیر ۴۰۰ هم NOI دریافت کردند.
  • در سال ۲۰۱۸ دوباره استان انتاریو صدور NOI را شروع کرد که بر خلاف رویه گذشته که اطلاعاتی خاصی ارائه نمیداد، این بار با جزئیات اعلام کرد که چه امتیازهایی و در چه بازه هایی زمانی NOI دریافت کرده اند. طبق اعلام وبسایت استان انتاریو که در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸ منتشر شد این استان برای پروفایل های ۱ تا ۱۹ ژانویه ۲۰۱۸ تعداد ۳۴۰ عدد NOI برای افرادی که با امتیاز ۴۴۰ الی ۴۴۶ در Pool اکسپری انتری بودند صادر کرده است. همچنین فقط برای افرادی NOI صادر کرده است که پروفایل اکسپرس انتری خود را از ۱ ژانویه الی ۱۹ ژانویه ۲۰۱۸ ساخته اند.
  • مبنای امتیاز ۴۴۶ بر اساس آخرین دراو انجام شده است که مینیمم امتیاز دعوت شده ۴۴۶ بوده است. اگر همین روند ادامه پیدا کند احتمال اینکه افراد با امتیاز ۴۰۰ الی ۴۱۰ یا ۴۲۰ بتوانند NOI دریافت کنند کمتر خواهد بود اما غیر ممکن نیست. چون ممکن است باز هم تغییراتی در این برنامه اتفاق بیفتد.
  • همچنین تعدادی از افرادی که NOI دریافت کرده ممکن است آن را قبول نکنند چون امیدوار هستند که از فدرال مستقیماً دعوت نامه بگیرند و همین ممکن است باعث کمتر شدن مینیمم امتیاز انتاریو برای صدور NOI شود.
  • به هرحال آینده بهتری برای استان انتاریو وجود دارد ولی افرادی که امتیاز آن ها فاصله زیادی با ۴۴۰ دارد بهتر است به فکر راه های جایگزین هم باشند مانند افزایش نمره زبان و گرفتن دعوت نامه مستقیم باشند.
2966