جذاب ترین مشاغل سال 2021 کدامند ؟

فناوری‌های مخرب، تغییرات آب و هوایی، رباتیک، محدودیت‌های منابع طبیعی، انرژی‌های تجدیدپذیر، اشتراک اقتصادی، ابر داده‌ها؛ این‌ها تنها بخشی از فرصت‌هایی‌ست که کار امروز و شغل‌های آینده را شکل می‌دهند.
کارشناسان، جایگاه‌های شغلی سال ۲۰۲۰ را به شرح زیر پیش‌بینی می‌کنند.
جنگ‌های سایبری ناشی از تهدیدات تروریستی با هزینه‌های بالایی بالغ بر یک بیلیون دلار در سال، تنها در کشور استرالیا تخمین زده می‌شود بنابر این وجود متخصصان امنیت سایبری در تمام دنیا احساس می‌شود. در پنج سال گذشته تقاضا برای تحلیل‌گران اطلاعات 21.4 درصد رشد داشته است.
تقاضا بیش از عرضه در طیف وسیعی ازصنایع از جمله فناوری، سرگرمی، ارتباطات از راه دور، بانکداری، حسابداری و مالی، اهمیت امنیت اسناد سایبری در بسیاری از حرفه‌های جالب و پرطرفدار را هویدا می‌کند. با تکنولوژی به طور فزاینده و فراگیر شده در سرتاسر جهان، به نظر می‌رسد ایمپلنت‌های پزشکی، کنترل وسایل الکترونیکی و ساختمان‌های هوشمند از جمله حوزه‌هایی‌ست که امکان یافتن کار و تقاضا در آن‌ها به طور وسیعی وجود دارد.
تعدادی از دانشگاه‌ها در حال حاضر، در حال آموزش نسل بعدی کارشناسان امنیت سایبری هستند که این موضوع دانشجویانی را در مقاطع لیسانس یا فوق لیسانس که تمامی دانش‌های مورد نیاز برای ایجاد یک محیط امن سایبری برای شرکت تجاری، خصوصی و صنعتی را دارند، فراهم می‌کند.
در همین حال، تقاضا برای تخصص های ICT تا سال 2020، ۲۶.۵ درصد افزایش خواهد یافت و ایجاد یک آینده نوآورانه با تحصیل در رشته های فناوری اطلاعات را فراهم می آورد.
همچنین تقاضا برای تخصص‌های مالی و حسابداری، ۴۴ درصد افزایش داشته و تا سال ۲۰۲۰، ۲۲ درصد دیگر افزایش خواهد داشت که این مساله تقاضای تحصیل در رشته‌های ارشد مدیریت، بازرگانی و حسابداری را افزایش می‌دهد.
تقاضا برای قانون‌دانان، ریاضی‌دانان و آمارگیران تا سال ۲۰۲۰، ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت بنابراین مهارت‌های تجزیه و تحلیل کسب و کار یا علوم قضایی بیشتر مورد نیاز است.
به دلیل افزایش افراد سالخورده تا سال ۲۰۲۰ نیاز به متخصصان خدمات بهداشتی و اجتماعی تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت بنابراین تحصیل در رشته‌های روانشناسی و فیزیوتراپی مفید خواهد بود.
تا سال ۲۰۲۰، ۲۱.۵ درصد دانشمند علوم پزشکی بیشتری مورد نیاز خواهد بود. بنابراین با تحصیل در رشته‌های علوم بالینی یا بهداشت عمومی می‌توانید زندگی خود را تغییر دهید.
تقاضا برای متخصصان خلاقیت، بازاریابی و رسانه، تا سال ۲۰۲۰، ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت، با تحصیل در رشته‌های هنر و رسانه، بازرگانی یا تخصص در بازاریابی، خود را بیشتر نشان دهید.
تا سال ۲۰۲۰، ۱۶ درصد تکنسین هنری بیشتری مورد نیاز خواهد بود. بنابراین در رشته‌های رسانه یا صنایع خلاق و مرتبط با فرهنگ تحصیل کنید.
جهان هنوز به مهندسین، وکلا و معلمان نیاز دارد. تا ۲۰۲۰، ۲۲ درصد متخصص ارتباطات بیشتری مورد نیاز خواهد بود.
۶ درصد وکیل بیشتری تا سال ۲۰۲۰ مورد نیاز است بنابراین با تحصیل در رشته‌های حقوقی آینده بهتری را برای خود رقم بزنید.
تقاضا برای تمامی تخصص‌های آموزشی تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت. تقاضا برای متخصصان کودک، ۲۷ درصد افزایش می‌یابد و معلمان آموزشی ۲۱ درصد بیشتر می‌شوند.

1974